Dziwne zjawisko w OSMax 2.5ccm...

Witam!
Ucze sie madal obslugi silnika OS 2.5ccm. Bylo juz calkiem fajnie - jakos
udawalo mi sie uzyskac i male i duze obroty (hehe duze.... powyzej 9000
nie wchodzilem ze wzgledu na halas w garazu :o))
Po jednym takim udanym dniu przyszedl nastepny - chcialem go znow
uruchomic, ale ten zakrecil troche i zgasl.... no i zaczelo sie....
Co zauwazylem: przy odpalaniu z palca zachowuje sie jakby mial zbyt
"wczesny zaplon" smiglo nie chce przeturlac sie przez kompresje kilka
razy - zazwyczaj na drugim zaplonie sie nagle zatrzymuje...
Natomiast po uruchomieniu rozrusznikiem chodzi przez chwile po czym
zaczyna pluc paliwem z GAZNIKA! i gasnie....
I jeszcze jedno: po wykreceniu swiecy przekrecam smiglo: jak tlok opada w
dol w ostatniej 1/3 czesci swojej drogi to nastepuje niewielka kompresja
i "psykniecie" - tak jakby wstepna kompresja przed wyrzuceniem mieszanki
nad tlok, ale czy to jest prawidlowe ? nie zauwazylem tego wczesniej....
Reply to
Arcimek
PRZELANY... Wed³ug mnie nie ma co siê zastanawiaæ. Ja mam na to swój sposób: - wykrêcam ¶wiecê, - pod³±czam rozrusznik i ... je¶li nie przykryjê szmatk±, to mam deszcz paliwa. Pó¼niej pochyliæ silnik, aby wylaæ z t³umika kilka litrów paliwka, podgrzaæ ¶wiecê, ¿eby wyparowa³a wszystko, co w niej, wkrêciæ ¶wiecê. Zmniejszyæ mieszankê o trzy z±bki.
Po takiej akcji na mur-beton. MUSI ZAPALIÆ.
Przelanie silnika ³atwo poznaæ po czterotaktowej pracy silnika. Robi wtery tak: BRRRRRR, zamiast UUUUUUUU...
Pozdrawiam, £ukasz
U¿ytkownik Arcimek snipped-for-privacy@f.plNOSPAM w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:Xns95037B39939BAarcimekpwm@193.110.122.80... > Witam! > > Ucze sie madal obslugi silnika OS 2.5ccm. Bylo juz calkiem fajnie - jakos > udawalo mi sie uzyskac i male i duze obroty (hehe duze.... powyzej 9000 > nie wchodzilem ze wzgledu na halas w garazu :o)) > Po jednym takim udanym dniu przyszedl nastepny - chcialem go znow > uruchomic, ale ten zakrecil troche i zgasl.... no i zaczelo sie.... > Co zauwazylem: przy odpalaniu z palca zachowuje sie jakby mial zbyt > "wczesny zaplon" smiglo nie chce przeturlac sie przez kompresje kilka > razy - zazwyczaj na drugim zaplonie sie nagle zatrzymuje... > Natomiast po uruchomieniu rozrusznikiem chodzi przez chwile po czym > zaczyna pluc paliwem z GAZNIKA! i gasnie.... > I jeszcze jedno: po wykreceniu swiecy przekrecam smiglo: jak tlok opada w > dol w ostatniej 1/3 czesci swojej drogi to nastepuje niewielka kompresja > i "psykniecie" - tak jakby wstepna kompresja przed wyrzuceniem mieszanki > nad tlok, ale czy to jest prawidlowe ? nie zauwazylem tego wczesniej.... > > -- > Arcimek RC > > Darek Arcimowicz > Szczecin >
snipped-for-privacy@pf.plNOSPAM
Reply to
Lukasz Stela
:) Witam Jak nic przelany i niema co kombinowaæ . Jak masz ¶wiece os A3 to kiepsko na niej pali mam taki silniczek . Z OS 8 nie ma problemów . I trza zasysaæ paliwo tak jak w instrukcji .Jeden obrocik za du¿o i ju¿ zalany nie da rady odpaliæ i czasami zaskoczy w przeciwnym kierunku . Zassaj paliwa niedu¿o , pomachaj paluchem na sucho ¿eby mieszanka siê rozbi³a .Pod³±czasz ¶wiecê na 2 s i ogieñ :). Ja odpalam paluchem do 7,5 cm i z osami nie mia³em problemów .Jak bêdzie mia³ za ma³o paliwa to z 1/2 gazu wkrêci siê na obroty i zga¶nie ale bez plucia z ga¿nika .Trzeba odkrêciæ troszkê paliwo i naprawdê nie ma co kombinowaæ , zgodnie z instrukcj± powinien chodziæ prawie idealnie drobne reulace podczas docierania wstêpnego . Umnie docieranie odbywa siê w locie trenerem :) i ³adnie pracuje .46 . Jestem z niej zadowolony jak i z .15 LA . Jak bêdê mia³ fundusze to siê skusze na 46 FX :) Pozdawiam
U¿ytkownik "Lukasz Stela" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ca7eok$auo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
DraGon