FUTABA T12FG

Hej ! Zamierzam zmienić "radio". Bawię się benzyniakami acro 2,5 - 3,0 m. Czy ktoś z szanownych kolegów używa FUTABY T12FG 2,4 GHz ?
Chętnie poznam opinie i uwagi użytkowników, czy to będzie dobry wybór. Opis na stronie sklepu: http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id694 daje pozytywny obraz, ale to przecież reklama ;-) Poza tym, może ktoś "namierzył" jakieś tańsze źródło zakupu ? Dziękuję, pozdr. Piotr

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVPROFIL=++&FVSEARCH FG&search=Go

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVPROFIL=++&FVSEARCH FG&search=Go
Tylko

zapominacie o najważniejszej rzeczy.Trzeba zapłacić cło i przesyłkę. Radio tylko w mode 2, no i problem z gwarancją.Nie ryzykowałbym 2,4Ghz dla dużych modeli.Pisałem o tym i założyłem forum.Nikt się nie zapisał a problem jest ciekawy. Może ktoś z użytkowników raczy się podzielić doświadczeniami. Ja mam moduł i odbiornik do Futaby.Jeszcze nie latałem. www.radiohobby.pl/forum

Nie zapominamy: jest taka firma: http://www.polamerusa.com / Można zadzwonic i pogadać po polsku - firma wypróbowana!

Nie tylko :) http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRUC0&P=ML

Jeśli się zepsuje to przesyłasz do kolegi, lub rodziny w Stanach, lub Kanadzie, itd. itd. (wypróbowane z aparatem foto, więc i z radiem się sprawdzi) A sprzęt elektroniczny osiągnął dość wysoki stopień niezawodności - nadajnik psuje się najczęściej wtedy, jak uczysz go latać!

Nie wypowiadam się na ten temat, ponieważ nigdy jeszcze nie dotknąłem nawet giganta, ale widziałem filmiki i relacje na stronach internetowych, gdzie się gigantami z powodzeniem lata, z użyciem 2.4GHz. Jeśli chodzi o niezawodność i zasięg, to zapewne, IMHO, jest to _najlepsze_ rozwiązanie spośród obecnie istniejących na rynku - a w szczególności te dwie antenki odbiornika pracującego w systemie diversity i ciągłe przełączanie częstotliwości Futaby - co czyni ten system nadzwyczaj odpornym na zakłócenia; o wiele większym problemem jest beznadziejne traktowanie potrzeb polskich modelarzy, przez urzędasów przydzielających częstotliwości i moce ;)

A nawet pasjonujący.

W tym roku planuję polatać - jak się uda, to opiszę :) ...
Marek

Ja też planuję polatać i podzielę się doświadczeniem. Ale są niepokojące sygnały z Niemiec.Kilka modeli już spadło. Moc nadajnika jest mała-około 100 mW. Po zmianie przepisów będzie 10 mW. Poza tym zasięg jest mniejszy niż podają na stronach. Trzeba uważać aby nikt nie zasłonił radia stając przed pilotem.Osobną kwestią są zakłócenia od silnika benzynowego-modułu zapłonu. Należy pamiętać, że wokół pracują stacje radiodostępowe na 2,4 Ghz oraz inne urządzenia. Największą czułość mają odbiorniki 14 kanałowe. 6 kanałowe już gorszą. System diversity nie rozwiąże wszystkich problemów.Czas pokaże czy to pasmo będzie przydatne do celów modelarskich. Sławomir