Jakie farby do modeli kartonowych ?

Witam,

Czy sa moze jakies specjalne farby do malowania modeli kartonowych? Chcialbym skorygowac pewne drobne bledy i szczeliny farbami - malujac caly dol statku. Czy moze to nienajlepszy pomysl?

Dziekuje za wszelkie informacje

Pozdrawiam P.

Reply to
Ptr

Proponuję zaglądnąć tutaj:

wpisać w wyszukiwarkę "farby"

albo tutaj:

ergie

(...)

Znajomy przed szpachlowaniem sypał do oklejonego szkieletu piasek (żeby karton nie zapadał się do środka - oczywyscie nie za duzo, bo 'zapadnie' się na zewnątrz :) ) i lakierowal lakierem bezbarwnym. Dopiero tak usztywniony kadłub szpachlował. Acha... na polakierowanym papierze 'wstają' włoski. Niektórzy radzą po lakierowaniu oblecieć go papierem 600 i dopiero wtedy bawić się dalej.

Ponieważ ja w zasadzie jestem plastikowy a nie kartonowy to tylko CYTUJĘ zaslyszane pomysły. Swój JEDYNY jak na razie kuterek, ktory miał swój rodowód w MM wykonałem z blaszki. Blacha z puszek od piwa (dodatkowa zaleta :)) zastosowana na poszycie ma ta wade/zaletę ze jest DUUUŻO sztywniejsza od kartonu (szczególnie tego z MM). Tnie się ją ZWYKŁYMI nożyczkami, gnie podobnie jak papier (choć kilkukrotne przeginanie bardzo jej szkodzi :) ), roluje ułówkiem i takie tam... Duże powierzchnie mozna kleic nawet butaprenem, mniejsze tylko cjanopan (lub żel). Po wstepnym nasączeniu kartonu cjanopanem, mozna spokojnie kleić blaszki to żeber.

Tyle kartonowy barbarzyńca

Pozdrowionka ZzB

Reply to
ZzB