klejenie

Witam czy ktoś wie czym kleić tworzywo ABS ? Marek S

Tak, kiedyś były popularne w zestawach modeli, kadłuby z ABS. Jedynynm znanym mi skutecznym klejem był Pattex Stabilit Express firmy Henkel. Jest to znakomity dwuskładnikowy klej.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

nic podobnego . ABS klei sie roztworem ABS w esencji octowej . ABS jest w pewnym sensie elastyczny o gładkiej powierzchni i żaden klej dwuskładnikowy choćby patex nie da trwałej spoiny
i to by było na tyle

I co z takim zrobić? :-))))
Spróbuj Kolego a później się wypowiadaj! Ta wypowiedź przypomina mi Twoją równie stanowczą co nieprawdziwą wypowiedź o "prawach jazdy" na modele poza Polską...
Klej ten jest co prawda jedynym znanym mi klejem, znakomicie nadającym się do ABS. Klejenie tym specyfikiem powoduje lekkiie rozpuszczenie powierzchni ABSu i "wgryzienie" się tego kleju w tak powstałe pory. Klej ten jest i był zalecany w instrukcjach montażu modeli z kadłubami z ABS firmy Graupner do wklejania wszelkich elementów do kadłubów z ABS (PerfectRumpf). Stosowałem go w swoim czasie do wielu modeli (np. Junior Sport) zarówno do budowy jak i do napraw eksploatacyjnych.
O esencji octowej nie mogę nic powiedzieć, ale do klejenia ABS z ABS można też napewno użyć acetonu. Jednak do wklejania np. półki na serwo metoda acetonowa nie daje rezultatu, w przeciwieńswie do Stabilit Express. Klej ten mogę z całą odpowiedzialnością do ABS polecić.
Niestety nie potrafę powiedzieć gdzie ten klei można kupić w Polsce. Jak on wygląda, można popatrzeć tu: http://www.pattex.de/pattex/produkte/spezialkleber/stabilit_express.htm
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Witam Na razie spawam ABS z umiarkowanym powodzeniem . należało by znalesc jakiś rozpuszczalnik do ABS i wtedy z odpadów można by zrobić klej .Kiedyś takie kleje się robiło do polistyrenu za czasów komuny i ogólnego braku wszystkiego . Może ktoś zna rozpuszczalnik do ABS ? Marek S

Zobacz: http://groups.google.pl/group/pl.rec.modelarstwo/browse_frm/thread/333dfcb94 e873757/e7f0f1dc59038e63?tvc=1#e7f0f1dc59038e63 TG
Witam informacja przekazana przesz Tomasza Gumnego jest niezrozumiała . Nie znalazłem rozpuszczalnika do ABS Marek S
Użytkownik "Marek S" napisał:

Bracie!
Jak nie umiesz skleić linka z dwóch linijek w poœcie i przeczytać w kilku mailowej dyskusji doœwiadczeń kolegi z klejenia ABS - jest tylko jedna rada. WeŸ się za klejenie prostszych materiałów ;-).
Klejenie ABS ćwiczyłem kiedyœ na owiewkach motocyklowych. Bison robi taki klej dwuskładnikowy, sprzedawany w podwójnej strzykawce. Robi wrażenie żršcego (zapach) ale owiewkę z ABS zespawał na amen. Kupowałem ten klej w Praktikerze, ale Bisony sš generalnie nieŸle dostępne.
Krzysiek "kojot" Choroszko
Witam linka to ja potrafię skleić bez problemu bracie , ale nic tam nie znalazłem istotnego Marek S

Świetnie!
To ja tam znalazłem dwie wypowiedzi znaczące (z czego jedną człowieka, który link do tego wątku podesłał): http://groups.google.pl/group/pl.rec.modelarstwo/msg/8fceb769cc9079c2 http://groups.google.pl/group/pl.rec.modelarstwo/msg/3e5460a9983054e6
KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Użytkownik "Marek S" napisał:

................ A pod tym sklejonym linkiem można przeczytać:
:Jakiœ czas temu szukałem kleju do obudów z tworzywa, którego nijak nie mogłem skleić - sprawia wrażenie "tłustego" w dotyku. Sensowne efekty przyniosło dopiero użycie chloroformu (bardzo szybko wyparował), nieŸle działał tróchloroetylen, ale najlepsze efekty osišgnšłem, gdy za radš jednego z tubylców zakupiłem w sklepie instalacyjnym czyœcik do rur z ^^^^^^^^^^^^^^^ tworzywa sztucznego. Używa się tego do czyszczenia rur przed klejeniem. Mój czyœcik nazywa się MetriClean firmy Metrix nr 14010 (~10,0 za 120ml) zawiera pół tablicy Mendelejewa ;-) i wg opisu czyœci CPVC, PVC, ABS i Styren. W ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ moim wypadku tworzywo, które wczeœniej nie reagowało na żadne popularne rozpuszczalniki jest zmiękczane i po kilku godzinach od dociœnięcia powstaje spoina nie do rozerwania. Do wypełniania ubytków sporzšdzam : "klej": wióry tego tworzywa rozpuszczone w czyœciku. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A faktycznie, ponieważ nie był to link do sklepu internetowego to faktycznie nic istotnego <ziewanie>. A ja głupi myœlałem, że chodzi o klej do ABS.
Krzysiek "kojot" Choroszko

Kolego ! Te potrawy to tylko na talerzyku się podaje .Inaczej nie wiadomo co z tym zrobić -po prostu się nie da !
Pracuję w Zelmerze gdzie przerabia się sporo ABS... Do klejenia ABS używa się specyfiku o nazwie metyloetyloketon Proponuję zapuœcić gogle do poszukiwań. Klej sporzšdza się przez rozpuszczenie w metyloetyloketonie kawałów ABS. Zapach ma raczej mało przyjemny i obojętny dla zdrowia na pewno nie jest.
Pozdrawiam Bobo
Witam tylko gdzie go w Polsce kupić ? Marek S
Witam tylko gdzie go w Polsce kupić ? Marek S

Tu Ci powinni powiedzieć:
http://firmy.pkt.pl/firma/henkel_polska__sp__z_o_o__d2F5MDZfOTUwNV9LbGVqZSBpIL9 5d2ljZV9fYmFzZQ==.html
Widziałem w Polsce w sklepach kleje Henkel i Patexx więc i ten powinien być.
Pozdrawiam Piotr

Acryfix 116 dostepny w sieci TUPLEX dobrze jest wykonac próbę klejenia Grzesiek
> Witam > czy ktoś wie czym kleić tworzywo ABS ? > Marek S > >
Witam Udało mi się namierzyć ten środek chemiczny metyloetyloketon za jakieś 30 zł 1 l . może się przydać jeszcze przy odtłuszczaniu . W tej chwili bardzo dobrze mi się udaje spawać lutownicą . Używam lutownicy z regulacja temperatury . Zaczynam oczywiście od dobrania temperatury tak żeby tworzywo się topiło a nie paliło . Następnie przykładam części do spawania i zaczynam przetapiać szczelinę cienkim grotem . Braki tworzywa uzupełniam na gorąco . Niestety nie jest to zbyt estetyczne ale się trzyma i jak na razie wystarczy . Marek S