Mocowanie 400ki w extra 300 3D

Zastanawiam się jak przymocować silnik 400 bez przekładni w modelu
depronowym podobnym do Extry 300 3D, gdzie po bokach silnika są ścianki
depronu. Wskazane było by mocowanie bezpieczne, które w momencie „twardego
lądowania” nie spowoduje wyrwania całego przodu samolotu. Czytałem już wątki
posty na ten temat, ale nie trafiłem na to, co potrzebuje, większość opisuje
doczepienie silnika do delty lub kadłuba typu listewka, tam sprawa jest
prosta, bo jest lepszy dostęp. I można do czegoś zaplątać gumki, a u mnie są
ścianki po bokach, które go ograniczają, po wklejeniu jakiegoś dołu do
mocowania będzie jeszcze trudniej – chyba, że powinienem je wyciąć ścianki i
zrobić coś inaczej.
Może ktoś natknął się na zdjęcia jak zostało to zrobione.
Reply to
Hugh
Witaj.
Z własnego doświadczenia powiem Ci, że ta ekstra ma tak delikatny kadłub, że mocowanie "bezpiecznikowe" nie ma tu sensu bez wzmacniania kadłuba w okolicy mocowania silnika i krawędzi natarcia skrzydeł. Gdy ją pierwszy raz zrobiłem przy pierwszym krecie kadłub był do odbudowy tuż za krawędzią natarcia. Uciąłem przód, dokleiłem nowy, a miejsce połaczenia wzmocniłem dwustronnie fornirem a silnik 280 - kę z przekładnią wkleiłem w kawałek sklejki na żywicy. Takie rozwiązanie wytrzymywało pionowe wejście w ziemię. Plany mojej extry masz na
Radziłbym po prostu wydrukować sobie rysunek sklejki (dzięki temu będziesz miał dokładnie rozrysowany kąt skrętu silnika) mocującej silnik i poszerzyć wycięcie tak aby weszła 400-ka na żywicy.
Powodzenia Paweł Ż.
Reply to
Timochenko
OK dzieki twoje plany już jakiś czas temu ściągnąłem z modelarza ale niestety po tym jak zrobilem swoj model, w kazdym razie wolalbym uniknac przyklejania silnika bo chcialbym zeby był bardziej uniwersalny, może by go jakoś przykręcić?
Reply to
hugh_h
[...]
W takim razie sklejkę dotnij tak jak wcześniej pisałem, natomiast do mocowania silnika zrób dwie obejmy tak aby jedna obejmowała tą część silnika, która jest pod sklejką, z druga to co jest nad sklejką. Obejmy zrób o szerokości ok 20 mm. Możesz je razem skręcić dając po dwie śrubki z każdej strony. Obwjmy można zrobić nawet z blachy z puszki po konserwie jeśli niczym innym nie dysponujesz.
Innym sposobem może być wklejenie wręgi ułożonej pod kątem 88-89 stopni w stosunku do osi kadłuba. Wówczas wystarczy wyciąć otwór pod przekładnię i przykręcić ją załaczonymi do niej śrubkami. W tym wariancie należałoby dodatkowo wzmocnić kadłub pomiędzy wręgą mocującą silnik a krawędzią natarcia skrzydeł. Po prostu sam depron może nie wytrzymać nieplanowanych przeciążeń przy kontakcie z matką glebą.
Powodzenia Paweł Ż.
Reply to
Timochenko
jest
OK to teraz juz wiem zastanawialem sie nad czyms podobnym ale wole zasiagnac rad osob bardziej doswiadczonych, sprobuje w takisposob dzieki
Reply to
hugh_h
Wiadomość od "Hugh" <hugh snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl>
Ja wstawiłem z przodu sklejkową wręgę, góra i dół nosa modelu sa zabudowane depronem:
PiotrP