Niemiecka pancerka w odcieniach Pactry???

Hej
Sam się dziwię,ale jeszcze nigdy nie malowałem pojazdu w typowym niemieckim
trójbarwnym kamuflarzu.nadszedł taki czas kiedy w końcu takie kamo chcę zrobić
na swoim Marderze III M.I teraz pytanie.Jako że z braku lepszych farb
akrylowych w moim mieście maluję Pactrą,po sprawdzeniu przeliczników kolorów
zdecydoweałem się na odcienie A 104 Dunkelgelb 1943,A22,A106 Olivgrun 1943.o
ile dwa pierwsze na oko nie budzą zastrzeżeń,o tyle ten ostatni kolor wygląda
jak z księżyca,wg mnie to kolor seledynowy?Czy u was jest tak samo?
Radagast
A tak wogóle to co z PWM,znów mi nie działa.
Reply to
Radagast11
U mnie Olivgrun nie jest seledynowy, ale faktycznie jako¶ podejrzanie jadowity. Zastanawiam siê, czy który¶ ciemnozielony z RLM nie bêdzie lepszy, np. RLM 80 (A97). Natomiast Dunkelgelb... czy nie wydaje Ci siê zbyt zielony? Dunkelgelb Model Mastera te¿ ma zielonawy odcieñ, ale nie tak intensywny, a XF-60 Tamiya jest tylko delikatnie zieloniutka.
Reply to
Marek Barbaszyński
Witam
Tak jak Marek napisał, nie ma dobrego odcienia prosto z puchy, podobnie te wszyskie tabele przeliczeniowe sa o kant d...
Jeśli już pactra jako bazowa, to nie ten zielony dunkelgelb, bo zrobisz krzywdę modelowi. mozna natomiast pomieszać w stosunku 1:1 pactrowy afrykański z białym (białego nawet troszku więcej), wychodzi cos przypominającego piaskowy. można też nieco przyżółcić pactrowy "armour sand", ale może wyjść zbyt ciemny.
a kammo to już zależy od okresu, jednostki, pory roku itd... niektóre RLM pactry sa lepsze niż te ich pancerne odpowiedniki
Wojtek
Reply to
wojciech.maka
Hej teraz to już wogóle nie wiem co robić,przyjrzę się jeszcze temu A97,zobaczymy. Co do Dunkelgelb to mój A104 faktycznie jest leekko zielonkawy,ale minimalnie,wydaje się być wiarygodny.Ale ten olivgrun to ni w 5 ni w 9,chociaż Tamiya też ma jazkiś tai seledynkowaty tylko,że nie tak intensywny. Radagast
Reply to
Radagast11
Hej
Wszystko ok, ale pod warunkiem, że zrobimy model który wyjechał z fabryki i stoi na placu. Jeżeli to będzie model z pola walki, to dojdzie brudzing i wtedy nie będzie widać tego nazego wspaniale wymieszanego koloru. Ja do tej pory malowałem niemeckie puszki Humbrolem 83 - bo mi tak chyba z przeliczników wyszło, czy też na jakimś WWW przeczytałem. Teraz robię Sd.Kfz 251 Ausf.D Stuka zu fuss i maluję go Humbrolem 93 - bo tak podają na PWM. A potem będzie błotko, rdza, kurz itd, a wtedy i tak nie będzie tego widać. :-)
Pozdr. serd. TomB(raider)
P.s. Wysłałem w końcu swoją Ausf A coby ją zamieścić na PWM, ale Hołek oddalił się w nieznanym kierunku, tak więc nie wiem kiedy się tam pojawi...:-(
Reply to
TomB(raider
akurat RLM'y pactry nie s± specjalnie wierne. Moze nie sa tragiczne i zle, jednak uwa¿am ze np Testors robi duzo lepsze RLM'y.
to tak gwoli scislosci :-)
pozdrowienia KP
Reply to
Kuba Plewka
ok, chodziło mi o to, że spośród RLM mozna znaleźć lepsze barwy do pancerki niż wśród pancernych odpowiedników pactry
Reply to
wojciech.maka
chcesz powiedzieć, że brudzingiem zmieniasz barwę bazową??? :-/
Reply to
wojciech.maka
rozumiem :-) nie znam sie na kolorach broni pancernej, ale moze takie "krzywe" rlm'y zamiast na messerschmitty beda faktycznie lepiej pasowaly na panzer IV itp :-))
KP
Reply to
Kuba Plewka
Z tym też nie można się do końca zgodzić,bo o ile mi wiadomo dunkelgelb robiono w kilku zakładach różnie interpretujących obowiązujący wzór. Ogólnie można stwierdzić,że nie można śmiertelnie poważmie traktować odcieni obowiązujących wtedy barw,gdyż zbyt wiele czynników wpływało na ich końcowy wygląd,ale olivgrun chyba nie powinna być seledynowa,a dunkelgelb zbyt zielona. radagast
Reply to
Radagast11
Tu pozwole sobie zacytować Jentza&Doyla: "There was only one Dunklegelb, which was RAL 7028, used from February 1943 until the end of the war in 1945! Original test color swatches of Dunklegelb RAL 7028 have not been found to date!" (niestety, bo to by ucieło dyskusję -MJ) "Tests show there is no significant variation in Dunklegelb RAL 7028 found on well-protected museum pieces originally painted from 1943 to 1945! " Trzeba naprawdę przeprowadzić dogłębne badania źródłowe, żeby z tym polemizować.
końcowy wygląd,ale olivgrun chyba nie powinna być seledynowa,a >dunkelgelb zbyt zielona. Dokładnie tak, są tylko 2 kwestie o których warto pamiętać - trzeba założyć jak te kolory wyglądał "oryginalnie w czystej formie", Uwzględnić czynniki zestarzenia/zużycia, no i problem optyczny skali praktycznie nie wymierny :-( Wszystko to powoduje że jest bardzo wielki margines możliwych odcieni i cały problem leży w takim ich użyciu, aby effekt końcowy na modelu był wiarygodny - a to jest bardzo trudne (przynajmniej dla mnie).
Marek
Reply to
Marek Jaszczolt
tego co wychodzi po pomalowaniu.Swoją drogą kolory kt.ore proponuje Humbrol tak wryły się w naszą świadomość żę trudno zaakceotować te zielonkawe.Swoją drogą tali sraczkowaty czołg musial sie b dobrze odcinać od tla(chyba że byla to pustynia) istanowić świetny cel dla artylerzystoe wię chyba jest coś nie tak.Pozdr Andrzej
Reply to
andrzejkostrubala
Hej Hyba że tak,choć ja słyszałem inną wersję.Wiem,że każdy z Was ma różne metody na uzyskania odpowiednich barw,proszę wobec tego o ile to możliwe konkretnych mieszanek farb pactra,abym wyrobił sobie jakiś punkt odniesienia.Bo mieszanie w ciemno mija się z celem. Rdadagast
Reply to
Radagast11
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisal(a)
Czytalem na jakiejs rosyjskiej stronie ze wybrano taki kolor bazowy z dwoch powodow:
- dobrze maskowal na stepowych terenach Zwiazku Radzieckiego - byl zdecydowanie rozny (tak samo jak panzer grau) od kolorow przeciwnikow i dzieki temu lotnictwo nie mialo problemu z rozroznieniem pojazdow pancernych
Rafal
Reply to
Rafal Milczewski
Trzecim i wcale nie najmniej istotnym powodem była chęć ograniczenie zużycia ołowiu (który był gdzie indziej bardziej potrzebny), który stanowił zasadniczy element ciemnoszerego pigmentu.
Marek
Reply to
Marek Jaszczolt
Dnia 7/23/2003 10:18 AM, Użytkownik TomB(raider) napisał:
Wysyłałeś coś ??
Reply to
Andrzej Hołowacz
Tak. 19.07.2003 o godz. 00:26. :-) My¶la³em, ¿e na urlop siê uda³e¶...
Pozdr TomB(raider)
Reply to
TomB(raider