[pancerka] ładowność ZiSa-5

Krakowska brać studencka (sztuk 1) wita,

mam taką jedną kwestię, ale nie wiem czy można. Kleję teraz ZiSa piać z Italeri (w barwach 1 PAL, Berlin 1945) i coby model nie wyglądał łyso, chcę mu zaczepić na hak armatę ZIS-3, a na pakę załadować jednostkę ognia i trofiejnego BMW R75 (w wersji cokolwiek postrzelanej). I teraz pytanie: tak na chłopski rozum, czy taki ciężar to nie będzie za dużo jak na możliwości biednego ZiSa? Niby ZiS ma ładowność 3000 kg, Sahara waży 410 kg, do tego skrzynie z amunicją ok. 500 kg, a armata 1200 kg, wiec wszystko powinno klapować, ale chciałbym jeszcze poznać Wasze opinie.

Reply to
Szupryt

Szupryt napisał(a) w wiadomości: ... Niby ZiS ma ładowność 3000 kg, Sahara waży 410 kg, do tego

Czerwonaarmiejec by się tymi wyliczeniami nie przejmował, więc i ty nie powineneś :-) Zresztą udźwig i uciąg to nie do końca to samo, ale i tak nie podejrzewam żeby ZiS nie pojechał ;-))))

Tyle mojego opinii

Marek

Reply to
Marek Jaszczolt

Ke'dem guerfel "Marek Jaszczolt" snipped-for-privacy@SPAMOUTskrzynka.pl ihn news:brvutj$rif$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Zgadzam się, choć dla mnie będzie to za bardzo naćkane. Zamiast tego wstawiłbym na ZiSa jakis fortepian czy pianino plus stojący zegar z kukułką etc., a krasnoarmiejcom bym czasy po dwa na rękę wrzucił - jak trofiejne, to trofiejne ;o)

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Dzien dobry!

W czasie wojny nikt nie miał takich watpliwosci. Jak bylo za duzo, to zdejmowano troche. Motocykl i amunicja to mniej niż 1 tona na samochodzie. Tyle o udzwigu. A ZiS-3 był na haku. Konstruktorzy radzieccy odchudzili armate tak, ze wazyła okolo 1 tony (poczatkowo faktycznie 1,2 t). ZiS-5 nie mialby problemow.

Pozdrawiam Janusz Kowalski

i zycze

Wesołych Swiat Bozego Narodzenia oraz Szczesliwego Nowego Roku

P.S. Sklejalem armate w 1:72 i rozwiazujac "zagadki" rzeczywistej jej konstrukcji zrobilem troche zdjec. Gdyby byly potrzebne, to zrobie skany i przesle. Ja takze w pierwszej kolejnosci sklejam sprzet uzywany przez nasze wojska.

Reply to
Kowalski Janusz Pawel