[NTG] precyzyjna robota

witam,
przepraszam, wiem ze to nie ta grupa bo potrzeba moja nie ma nic wspolnego z
modelarstwem. Otoz chce zbudowac aparat fotograficzny ktorego obiektywem
bedzie malutka dziurka i tu pytanie, jako ze modelarstwo kojarzy mi sie mi
sie raczej z precyzja niz jej brakiem. Nie orientujecie sie gdzie i w jaki
sposob moglbym wykonac precyzyjny otwor w cienkiej blaszce np takiej z
puszki po napoju? Chodzi o to zeby otwor mial zadana srednice (0,3 moze 0,4
mm) - musze ja jeszcze obliczyc i byl jak najdokladniejszym kolem bez
zadziorow. Mo¿e macie jakies patenty na wiercenie wypalanie dysz albo innych
precyzyjnych srednic?
pozdrawiam
Tomek
Reply to
shiraak
Nie orientujecie sie gdzie i w jaki
najprosciej chyba odpowiednim wiertlem. Trzeba bedzie troszke go poszukac, ale na allegro np. widzialem od 0,3. pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J
U¿ytkownik "shiraak" snipped-for-privacy@skrytka.net napisa³ w wiadomo¶ci news:4433ab93$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Kiedy¶, (dawno, dawno temu) zrobi³em to - camera obscura z puszki od konserw, he, he: miejsce gdzie ma siê znajdowaæ otwór obiektywu nale¿y napunktowaæ dobrze naostrzonym punktakiem. Utworzy siê wypuk³o¶æ, któr± nastêpnie szlifujemy drobnym papierem ¶ciernym, przyklejonym do kawa³ka blaszki lub twardego drewna. Sam otworek kalibrujemy cieniutk± ig³± do szycia. Nale¿y trochê potrenowaæ, ale efekty s± niez³e :) Mo¿na zamiast filmu na¶wietlaæ papier fotograficzny i po wyschniêciu zrobiæ odbitkê stykow±, na drugim papierze. Powodzenia!
Reply to
kyrzi
Je¶li chodzi Ci o PINHOLE i zale¿y Ci na jako¶ci to najlepiej jest kupiæ gotowy "obiektyw" np. w Lenox Laser (posiadaj± systemy do popularnych lustrzanek)
Tylko laser, ale nie wiem kto w Polsce posiada tak precyzyjny Co do ¶rednicy otworka to chyba siê pomyli³e¶, chyba ¿e to bêdzie naprawdê DU¯Y format. Z regu³y ¶rednice do PINHOLE s± w mikronach.
BTW to masz racje, ¿e to NTG. Zapytaj na "pl.rec.foto"
pozdr. peTer
Reply to
peTer
Słusznie. Bądź cały gotowy aparat, na przykład w zero image. Dodatkowo jeszcze można tam dokupić zone plate. Mozna też dokupić nakładki do praktycznie każdego systemu, które zmieniają aparaty w pinhole ;)
Ano. Laserowo jest najprecyzyjnej, ale... właśnie - gdzie to zrobić...
:)
Ale najpierw przejrzyj archiwum, bo Cię zjedzą.
Pzdr, Pavvel
Reply to
Pavvel
Mo¿e w £odzi? Na ul. £±kowej 7/9 mie¶ci siê zak³ad "T e B a " - frezowanie stempli, matryc, wycinanie laserowe i inne. Tel. 0-42637 71 35. Pozdrawiam. Bartek.
Reply to
Barto
Bartek - otwór w obiektywie PINHOLE jest rzêdu 0,04 mm. W±tpiê ¿eby laser do frezowania, ciêcia i grawerowania nadawa³ siê do tak precyzyjnej roboty. Gwoli wyja¶nienia: Mówiê o "profesjonalnym" podej¶ciu do fotografii otworkowej. Wiem, ¿e mo¿na robiæ zdjêcia zwyk³± puszk± z dziur± zrobion± ig³±, ale jako¶æ tych zdjêæ jest daleka od zadowalaj±cej. W fotografii otworkowej najwa¿niejszy jest "otworek" nie samo "pude³ko" w którym umieszczony jest mat. ¶wiat³oczu³y. Im bardziej precyzyjnie wykonany otworek, tym ostro¶æ, jako¶æ zdjêcia wy¿sza.
pozdrawiam, peTer
Reply to
peTer
Ja siê na tym nie znam, ale chcia³em tylko pomóc, wiêc poda³em adres jaki mam :-)) Bartek.
Reply to
Barto
dziêki bardzo za odpowiedzi :) wlasnie probuje przerobic aparacik mieszkowy i chyb apokombinuje z delikatnym nakluwaniem folii aluminiowej, takiej jak owijka do kwiatow z kwiaciarni :)
pozdrawiam Tomek
Reply to
shiraak
shiraak napisał(a):
Na pewno coś Ci z tego wyjdzie. Pytanie tylko, czy to, czego oczekujesz...
Pzdr, Pavvel
Reply to
Pavvel
Proponujê poszukaæ w firmach oferuj±cych monta¿ powierzchniowy elementów elektronicznych. Maski do rozprowadzania pasty lutowniczej s± do¶æ precyzyjne, zwykle trawione fotochemicznie lub ciête laserem. Google podaje sporo linków, np.:
(na dole strony). TG
Reply to
invalid unparseable