Plany na makiet

Chcê zrobiæ makietê kolejow± (H0). Gdzie mogê znale¼æ plany przydatnych
obwodów elektrycznych, które bêdê móg³ na niej wykorzystaæ??
Interesuje mnie np.:
- zatrzymywanie poci±gu na stacji (z odcinkiem na którym poci±g zwalnia) i
ruszanie ze stacji po zmianie ustawienia semafora
- samoczynnie zamykaj±cy siê przejazd kolejowy
Pozdrawiam Krzysztof
Reply to
Krzysiek Kutt
Cześć, zacznij od
a zaraz potem
Musisz troszkę poszperać bo ja na przykład nie znalazłem stronki na której by było wszystko. Hasła do wyszukiwania to np. Makieta H0, TT, N (nie bój się innych skal, w końcu elektryka działa tak samo). Do wyszukiwania po angielsku szukaj layout, schematic, H0 gauge itd.
A tak naprawdę to możesz samemu pokombinować. Elektryka do kolejek jest banalnie prosta. Ja przykładowo zrobiłem ostatnio bardzo prosty układ sterowania semaforem w taki sposob, że jeśli jest czerwone światło to odcinek toru przed nim jest odłączony od napięcia, po podaniu zielonego pojawia się napięcie a po przejechaniu pociągu za semafor zostaje on automatycznie zresetowany a odcinek znów odłączony od napięcia. Jeszcze nie zamontowałem tego na makiecie, ale przeszedł już pomyślnie testy na modelach. Jak chcesz to chętnie napiszę jak to wykonać. Mogę Ci również pomóc w wymyślaniu układów, które Tobie są potrzebne.
A i jeszcze jeden drobiażdżek. Z tego co się zorientowałem czytając grupę to troszku mało tu modelarzy kolejowych, myślę, że więcej ich znajdziesz pod drugim linkiem z tych, które Ci podałem.
Pozdrawiam Cię serdecznie
Reply to
Danek