Poszukuje strony WWW...

Witam Z całym szacunkiem dla Autora tego projektu - jest on już na "dzisiejsze czasy" odrobinkę przestarzały. W torze kodera można zastosować uC z rodziny AVR (np. ATmega8, ATtiny26 itp). Układy te mają na pokładzie wielokanałowy 10-bit przetwornik A/C oraz pamięć EEPROM. Dzięki temu odpada układ 4051, PCF8582, kwarc i cały układ na 3-tranzystorach (na schemacie po lewej stronie). Właściwie to zostanie procek, stabilizator, potencjometry i kilka kondensatorów odsprzęgających. Reszta to kwestia programu zaszytego w uC.

Dekoder jest ok. Choć zastosowanie np ATtiny26 pozwoliłoby na pozbycie się kilku elementów.

Pozdrawiam Grzegorz.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

A do czego tak duuuużo ?! Zasadniczo układ się nie zmienia. Trzeba tylko procka co ma więcej odnóży :) ewentualnie zastosować multiplekser analogowy w koderze (np

4051) i demultiplekser w dekoderze ub rejestr szeregowo równoległy. Cała zabawa polega na oprogramowaniu uC.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

witam. Jest jeszcze jedna strona ze schematem radyjka na ATTINY15.

z Krakowa

Moja strona

A.Bodzioch

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

ale dziala i bazuje na podstawie czyli x51 :) zas procki uzyte w projekcie sa ciagle w sprzedazy, konkretnie ostatnio kupowałem po

5PLN/sztuka na wolumenie, nie wiem jak się to ma do wymienionych przez Ciebie prockow gdyz dopiero rozgladam sie na co by sie tu przesiasc :)

kozystajac z wbudowanego komparatora mozna i na tym procu zrobic jak piszesz, chociaz chyba nozek wtedy zabraknie...

mysle ze autor zrobil na tym na czym umial i do czego mial osprzet + soft , mam podobnie, mcs51 znam dosc dobrze i mam do nich wszystko co potrzebuje a poniewaz jest to procek obowiazkowyna studiach informatycznych i elektronicznych to projekt ma bardzo duza wartosc edukacyjna chociazby za calkiem niezle IMHO opisane kody zrodlowe

Reply to
AlexY

Użytkownik AlexY napisał:

Witam

W moich słowach "z całym szacunkiem" nie było ani krzty ironii. Projekt jest jak najbardziej poprawny. Bolączką większości tanich procków z serii '51 był brak przetworników A/C, które są do tych zastosowań niezbędne. Z tego powodu w tym projekcie Autor musiał się ratować pośrednią metodą pomiaru czasu ładowania kondensatora. Obecnie Atmel produkuje całą rodzinę procków AVR posiadających ośmiokanałowy przetwornik A/C o rozdzielczości 10bit. Bardzo wdzięcznym do tych zastosowań jest ATmega8. Jakiś rok temu popełniłem 4-kanałowy koder do nadajnika na ATtiny15 (w ośmionóżkowej obudowie SMD). Działa do tej pory w przerobionym nadajniku SANWA Dach Saber. Dla "bardziej wymagających" polecam coś z serii ATmega32, ATmega64 lub ATmega128. Będzie gdzie podczepić klawiaturę, graficzny wyświetlacz LCD i syntezę częstotliwości. Do dekodera polecam ATtiny15, 25, 45 (mała obudowa SMD - 8nóg) lub ATtiny26. Ewentualnie ATmega8 w obudowie SMD (TQFP32)

W najmniejszym stopniu nie umniejszam pomysłowości Autora. Ta strona jest na sieci od dość dawna i w tamtym czasie zaczęły pojawiać się pierwsze AVR-y ale jeszcze te bez przetwornika A/C. Autor wybrał procesor, który zna i b.dobrze.

Pozdrawiam Grzegorz GG: 1445218

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Poza tym, nie ma zabawy gdy wszysko siedzi w procesorze. Tutaj jest przynajmniej kawałek układu, takiego, co to można "wytłumaczyć" jak on działa, a może faktycznie ktoś się doedukuje :)

A że rozwiązanie nieco trąci już myszką... no cóż,jjego autor też :)

Reply to
Jakub Witkowski