Pulsar i PB -żelkowy jednak problem

To zrobiłem tak: Nastawiłem na rozładowanie NiCd 12 ogniw Pulsar rozładował około 6,250 Ah prądem początkowym 2,5A i włączył ograniczenie (prąd rozładowania jest obecnie wyświetlony 0,2A ) Napięcie na akumulatorze zmierzyłem jest 12,265V przy podłączonym pulsarze

Reply to
Piotr Wojcik

Coś za duże??? I Pulsar podaje takie samo napięcie akumulatora na wyświetlaczu/wykresie co zewnętrzny woltomierz? Czy podłączyłeś to wszystko do komputera i robisz wykres? Interesuje mnie przy jakich napięciach następowały kolejne ograniczenia prądu rozładowania. Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Niestety nie miałem podłączonego komputera Myślałem że już będzie wszystko w porządku i nie podłączyłem Dziś jeszcze raz wszystko zrobię z podłączonym kompem Pulsar wskazuje 12,2V chyba tzn. jestem pewien na 99%

Dino

Użytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisał w wiadomości news:brmif3$f8g$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
Piotr Wojcik

Jesli nie masz możliwości zrobienia/nie robiłeś wykresu rozładowania, to proponuje spróbować ponownego rozładowania maksymalnym prądem. Obserwuj napięcie rozładowywanego akumulatora na wyświetlaczu. Jeśli to napięcie bardzo szybko spadnie do 10.8V i nastąpi przełączenie na mniejszy prąd to znaczy że akumulator jest już praktycznie pusty i widocznie ma tak dużą amplitudę między napięciem przy obciążeniu i bez niego. Choć wydaje mi się nieco za duża. Dobrze by było podłączyć własny woltomierz na zaciski i ocenić na bieżąco czy wyniki podawane przez Pulsara i drugi woltomierz są podobne. Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Jak mówiłem najważniejsze jest czy ograniczenia prądu następują przy 10.8V. Gdybyś robił wykres to zobaczyłbyś, że przy danym obciążeniu wykres nagle bardzo gwałtownie spada do tej wartości napięcia i wtedy następuje niezauważalna przerwa obciązenia w czasie której ogniwa ulegają tzw. (bodaj) autoładowaniu co objawia się gwałtownym wzrostem napięcia nieobciążonej baterii, wtedy Pulsar zaczyna znów rozładowywać tą szczątkową energię niższym prądem. Im niższe obciążenie tym dłuższe są odcinki czasu do następnego gwałtownego spadku napięcia i następnego przełączenia. W rezultacie przy tak dużej pojemności akumulatora dalsze rozładowywanie przy prądzie 0.2A nie ma większego sensu. Zajmie dużo czasu i usunie z akumulatora już bardzo mały procent pojemności. Można na tym etapie skończyć rozładowywanie i uznać, że akumulator został rozładowany. Trzebaby zobaczyć wykres żeby mieć pewność że wszystko jest w porządku i Twój akumulator ma po prostu 36% początkowej pojemności. Jeśli coś poplątałem to Sławek z pewnością skoryguje :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski