Malowanie spławików [trochę NTG]

Witam,

Mam zamiar zrobić na własny użytek kilka spławików z balsy i mam nadzieję, że na tej grupie znajdzie się ktoś kto pomoże mi we właściwym doborze farb.

Jak wygląda spławik - każdy mniej więcej wie. Chciałbym pomalować korpus kolorem czarnym, antenkę kolorami jaskrawo czerwonym i jaskrawo żółtym. Czarny korpus powinien być matowy, czerwona i żółta farba - błyszcząca. Na sieci doczytałem, że balsę trzeba pomalować najpierw podkładem, a na końcu, po nałożeniu farb, lakierem bezbarwnym matowym lub błyszczącym. Pod elementami, które będą malowane na czerwono i żółto podobno dobrze jest zrobić biały podkład. Doczytałem, że łączenie (kładzenie na siebie) niektórych farb powoduje ich "zwarzenie"

Proszę o podpowiedź, jakich farb (modelarskich?) mogę użyć do tego celu (podkład, matowy korpus i jaskrawa antenka). Mile widziane będzie podanie producenta i symbolu farb zwłaszcza jaskrawych, zapewniających ich dobrą widoczność.

Z góry dziękuję

Adam

Reply to
Adam

Ja jestem wariat na punkcie ryb ale w wersji "do jedzenia " tak wiec nieco Ci pomoge ,a przynajmniej postaram sie

Porada na początek proponuje byś spróbował skleic spławik z 4 listewek balsowych tak by od razu zrobić w miejscu spotkania sie wewnetrznych rogów ,które lekko zeszlifujesz taki mini kanalik Jako ,ze spławiki bywaja długie a wiertła raczej nie .. po obrobieniu naodpowiedni kształt przeszlifuj papierem 220-350 następnie pomaluj zwykłym Caponem po wyschnieciu ponownie 350 i jeszcze raz to samo teraz papier400-600,dokładnie odkurz i jeszcze raz Capon teraz 600 ,odkurzenie i pod fluorescencyjne białym podkładem z puszki(spray) leciutki szlif i kolory Jedyne co mnie niepokoi to ten kanalik wewnątrz Balsa jest bardzo chłonna i jak nie zabezpieczysz solidnie to spławik nasiąknie jak gąbka "patyczek" w spławiku zrób z kawałka czegoś syntetycznego

Reply to
Roman B

Czesc Starannie wkleic "patyczek" smarujac caponem na calej dlugosci i dodatkowo zabezpieczyc wielokrotnie lakierem na obu koncach. Jak splawik jest przelotowy, to kanalik jest niepotrzebny. A jak jest potrzebny, to najlepiej wkleic na stale slomke do napojow metoda jak wyzej. Balsa naprawde szybko nasiaka i wolno wysycha gdy jest niestarannie zabezpieczona. Taaaaakiej ryby Krzysiek

Reply to
koleszcz

Jest taka bardzo stara technologia . Kiedyś drewno lipowe nagrzewano w suchym powietrzu do "gorącego" i zanurzano w rozcienczonym pokoście pory otwierają się i głęboko wnika lakier

moze to sie kiedys przydać

Reply to
Roman B