[RC] Plany szybowca 2.5m

Witam
Chcia³bym wykonaæ szybowiec ~2.5m do latania termicznego.
Nie wiem jeszcze czy zrobiæ go konstrukcyjy (skrzyd³a i kad³ub) czy mo¿e
laminatowy kad³ub (metod± traconego styropianu) i styropianowe oklejane
bals± skrzyd³a. A mo¿e jaka¶ inna kombinacja
Gdzie mogê znale¼æ dobre plany. Podej¿ewam ¿e musz± one odpowiednio
kosztowæ.
A mo¿e cena takich planów nie odbiega od zestawu jekiej¶ polskiej firmy (np.
Blejzyk).
Czy budowa³ kto¶ z Was szybowca z planów ?
Pozdrawiam
_________________
Piotr Piechota
PS
Taki sam tekst zamie¶ci³em na forum PWM.
Nie wiem czy te same osoby czytaj± i grupê dyskusyjn± i forum. Je¿eli tak to
przepraszam na drugi raz nie bêdê siê powta¿a³.
Reply to
Piotr Piechota
Ja budowalem z zestawu Risra 100 o klasycznej konstrukcji i mam do niego plan 1:1 (co prawda listewki maja wymiary calowe, ale to da sie przeskoczyc). Mam tez plan i opis budowy (po niemiecku) szybowca Eon 600 w wersji szybowca i ektro. Wszystko to lezy teraz w brlinie, a ja jestem par tygodni w Wawie, wic musialbys poczekac
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Nie ma co przeskakiwać, tylko kupić większe i szlifować na calowe ;-))
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Uwazaj Piotrze, bo kolega wezmie to na serio i bedzie szlifowal listewki (i balse) papierem sciernym :-) Ja jak bde miat troche luzu to zbuduje nowe skrzydlo z zalcanymi przez Ciebie profilami i oczywiscie bede musial wtedy przerobic plan na metryczny :-)
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Witam A w jakiej formie masz te plany. Podej¿ewam ¿e nie w elektronicznj :( .
Pozdrawiam Piotr
U¿ytkownik snipped-for-privacy@gmx.com napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
przeskoczyc). > > > > Nie ma co przeskakiwaæ, tylko kupiæ wiêksze i szlifowaæ na calowe ;-)) > > > > Pozdrawiam Piotr > > > > Uwazaj Piotrze, bo kolega wezmie to na serio i bedzie szlifowal listewki (i > balse) papierem sciernym :-) Ja jak bde miat troche luzu to zbuduje nowe > skrzydlo z zalcanymi przez Ciebie profilami i oczywiscie bede musial wtedy > przerobic plan na metryczny :-) > > Pozdrawiam > > Alex > > -- > Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
Piotr Piechota
Dobrz podejrzewasz :-) Oba sa w formie papierowej (tak najlatwiej sie buduje :- ))
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Witam A masz mo¿e mo¿liwo¶æ skopiowania planu Risera 100 jak ju¿ wrócisz? W jaki sposób móg³bym ci zap³aciæ. Z tego co wiem wielkoformatowe ksero nie jest ca³kiem tanie (przynajmniej w Polsce)
Pozdrawiam Piotr Piechota
PS Chcia³em na priv ale snipped-for-privacy@gmx.com nie dzia³a³.
Reply to
Piotr Piechota
No raczej nikt nie bedzie szlifowa³ jak my¶le . Kiedys mia³em podobn± sytuacjê i post±pi³em tak :
1/32 "=0,8mm 3/32 =2 mm 1/16"=1,5mm 1/8" =3 mm 1/4"=6mm 1/2"=12mm Konstrukcja bêdzie l¿ejsza ale nic nie straci na wytrzyma³o¶ci-zwróæ uwagê w opisach jaki gatunek balsy lub sklejki podaj± -wa¿ne ! Dotyczy to wymiarów materia³u-grubo¶ci i wymiarów w przekroju . Spokojnie mo¿esz tak postêpowaæ ale je¶li s± d¼wigary z iglastego drewna zastosuj sosnowe(u¿ywaj±c podanych odpowiedników w systemie metrycznym) bo najczê¶ciej "calowcy " stosuj± ¶wierkowe a te s± oko³o 0,8 -0,9 raza mniej wytrzyma³e nominalnie. Wymiary liniowe -nazwijmy- czyli ciêciwy ,rozpieto¶æ,d³ugo¶ci po prostu przelicz na system metryczny stosuj±c powszechne normy zaokr±gleñ matematycznych.
Reply to
Roman B
Witaj Piotr,
W Twoim liście datowanym 18 stycznia 2004 (09:41:44) można przeczytać:
I znowu to ja mam te plany :-))) Jak chcesz mieć plany to będziesz musiał wpaść na kawę ;-) U mnie leżą narazie na półce i czekają na wolne moce przerobowe, a plan robót taki żę hoho....
Reply to
Teos
Witam Trochê daleko na kawê. Mieszkam w Mys³owicach (woj. œl¹skie)
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota
Dzis mialem dzien latajaco-modelarski, dlatego odpowiadam dopiero teraz. Oczywiscie ze moglbym zrobic Ci kopie, ponizj widze ze Teos (ktoremu kiedys je skopiowalem) zrobil Ci oferte nie do odrzucnia, ni wiem skad jestes i czy mozesz z niej skorzystac. Daj mi znac. Zamien w moim adresie .com na .de i wszystko bedie dzialac, stary adres musialem zablokowac ze wzgledu na spam.
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Teraz widze ze ze Slaska, to moze jak przywioze moje plany to cos zaaranzujemy
Alex
Reply to
rcflight