Re: wyb贸r 艂adowarki

a jakie to pakiety ?
PMK

o to chodzi 偶e jeszcze nie wiem przymierzam si臋 do zakupu jakiego艣 "latawca" elektrycznego obecnie bawi臋 si臋 spalinowym autkiem
chodzi o to aby 艂adowa艂a w miar臋 szerok膮 gam臋 r贸偶nych akku na chwil臋 obecn膮 u偶ywam 7,2V NI-MH Protefixa
No to Ci powiem tak...
jak 艂adowarka ma by膰 og贸lnego ra偶enia to trzeba wybra膰 co艣 "komputerowego" - ja mam Prodigy II, ale Shark jak s膮dz臋 b臋dzie r贸wnie dobry a przy tym nowszy, ta艅szy i z sond膮 temperaturow膮
na艂adujesz ni膮 i pakiet odbiornika i lipola i nicada, zmierzysz pojemno艣膰, przecyklujesz, itp.
opr贸cz niej, wy艂膮cznie do lipoly, mam hextronixa z balancerem (2s-4s) a do pakiet贸w samochodowo/艂贸dkowych NiCD mam Integy 16x2
i to zaspokaja moje potrzeby :D
PMK

moment...
powy偶szy zestaw nie 艂aduje ogniw Li-Fe
kupuj膮c teraz 艂adowark臋 nale偶a艂oby za艂o偶y膰, 偶e ta technologia si臋 rozpowszechni i Twoja nowa 艂adowarka powinna jednak 艂adowa膰 Li-Fe
PMK
Witam obecnie opr贸cz w艂asnej konstrukcji 艂adowarek ( do lipoli ) u偶ywam 艂adowarki iMAX B5 z balancerem i w zupe艂no艣ci wystarcza . Za ta cen臋 jest wystarczaj膮ca :) Marek S
PeKlesyk wrote:

Osobi艣cie odradzam 艂adowark臋 Shark, osobi艣cie 'przejecha艂em' si臋 na 艂adowarce Shark 20, balancerze Shark PB-5 i sklepie w kt贸rym ten zestaw zakupi艂em, szczeg贸艂y tutaj:
http://groups.google.com/group/pl.rec.modelarstwo/browse_thread/thread/e12df8219cf61903/8da34727d8b23c8d?lnk=st&q=shark+%C5%82adowarka+remigiusz+%C5%BCukowski#8da34727d8b23c8d ewentualnie w skr贸conej wersji:
http://tinyurl.com/5t3htl
w skr贸cie: 艂adowarka niechlujnie zaprojektowana i mo偶e si臋 spalic przy roz艂adowywaniu, balancer potrafi wy艂膮czyc si臋 prowadz膮c do rozbalansowania ogniw a sklep cenzuruje opinie na temat tego sprz臋tu.
Oczywi艣cie wszystko to jest moja prywatna opinia, oparta na eksploatacji jednego egzemplarza przez p贸艂torej roku. Mo偶e trafi艂em na pechow膮 sztuk臋, mo偶e teraz co艣 poprawili.
pozdrawiam
Remigiusz 呕ukowski
wiadomo艣ci

Nic nie poprawili. Ja te偶 przerabia艂em temat balancera Shark. Na ca艂e szcz臋艣cie zwr贸ci艂em po 1 dniu do sklepu. Usypia艂 si臋 po 15 minutach 艂adowania i dalej to ju偶 si臋 z celami dzia艂o co chcia艂o. Co do 艂adowarki ( ja u偶ywa艂em Shark 10 v.2.0 ) to koniecznie trzeba by艂o ustawia膰 g贸rn膮 granic臋 pojemno艣ci bo notorycznie prze艂adowywa艂a pakiety. Generalnie nie polecam. Obecnie u偶ywam z powodzeniem i bardzo sobie chwal臋 Duratrax ICE. To czego mi brakuje to 艂adowanie ogniw Pb.
Pozdrowienia, Tomek

艁adowanie Pb si臋 przydaje - zar贸wno 2V jak 12V
Szwagier u偶ywa Sharka 10 v2 i raczej nie ma problem贸w, jednak jedna jask贸艂ka nie czyni
Balancera u偶ywa艂em Dualsky PCM-PRO, ale zamieni艂em na 艂adowark臋 z balancerem, bo pono膰 艣wietna ;)
My艣l臋, 偶e SzymaneK sam zdecyduje kt贸r膮 艂adowark臋 z komputerowych chce wybra膰, a mimowolnie wykazali艣my 偶e generalna tendencja jest taka, 偶e jedna 艂adowarka to za ma艂o i zwykle ma si臋 ich 2-3
Je艣li zdecyduj臋 si臋 na zamian臋 Prodigy na co艣 z 艂adowanie Li_Fe to chyba wybior臋 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproductd63
PMK
Vex wrote:

Prawda, wersja 2 idzie spa膰 w momencie zbalansowania ogniw i nie jest wa偶ne, 偶e mo偶e to nast膮pi膰 na samym pocz膮tku 艂adowania.
Ostatnio dorabia艂em koledze do tego balancera reset co 3 minuty. Ma艂o wyrafinowane rozwi膮zanie, ale skuteczne ;).
--
pozdrawiam,
艁ukasz Spychalski