Silnik spalinowy do RC - problem z pierwszym odpaleniem

Witam
Wlasnie kupilem pierwszy w zyciu model RC :) jestem strasznie podjarany ale
;/
nie moge go odpalic :( Zapalny jest na 'szarpanke', swieca o cieplocie 3 i
podgrzewacz do niej, paliwo 10%
Zalewam, pompuje pompka, podgrzewacz zakladam na swiece, ciagne za linke i
... :(
Sprawdzilem swiece - grzeje
Jak wykjrece swiece i szarpie to paliwo wylatuje dziura po swiecy czyli jest
podawane do komory
Co moze byc przyczyna tego ze na chiny ludowe nie chce odpalic :(
Pozdrawiam
k.
Reply to
kendy
U¿ytkownik kendy <kendy snipped-for-privacy@garbomania.com w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³:d3p44o$b29$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
- ¦wieca powinna ¶wieciæ na pomarañczowo-¿ó³to - sprawd¼ - Paliwo nie mo¿e wylatywaæ przez dziurê od ¶wiecy. Masz zalany silnik. Wykrêæ ¶wiecê i "wydmuchaj" w ten sposób paliwo. Odwróæ model do góry ko³ami (kilem) i wylej paliwo z karteru. Podgrzej ¶wiecê, ¿eby paliwko odparowa³o i ¶wieci³a na pomarañczowo-¿ó³to. Za³ó¿ ¶wiecê, pod³±cz zasilanie i pokrêæ trochê szarpank±. W tym momencie powinien przynajmniej bekn±æ. - Zalejesz silnik - powtórz powy¿sze: wykrêcanie - wydmuchiwanie - wylewanie - Odkrêæ dwa obroty ¶rub± od mieszanki i spróbuj odpaliæ silnik. Jak ga¶nie, to za ma³o paliwa, jak "czterotaktuje" i dymi - za du¿o. - Na pocz±tek absolutnie nie dawaj wysokich obrotów. Nowy silnik niech trochê pochodzi na ¶rednich (nie na wolnych). Pó¼niej gaszenie - studzenie - palenie itd.. Wiêcej poczytaj na
- jest tam dobra instrukcja docierania silnika. - Nie zra¿aj siê. Czym mniejszy silnik, tym wiêcej trzeba mieæ umiejêtno¶ci, ¿eby go odpaliæ. Ciesz siê, ¿e to nie samozap³on. Na pociechê dodam, ¿e ostatnio kupi³em 15ccm SuperTigre - naci±gn±³em paliwo, pod³±czy³em ¶wiecê, zakrêci³em i... zapali³!. Ale takie cuda raczej siê nie zdarzaj±.
Pozdrawiam, Lukasz
Reply to
Lukasz Stela
Dzieki Lukasz za dokladny opis :) Jutro to sprawdze, swieca napewno swici na pomaraczowo bo sprawdzilem. Moze faktycznie go zalalem, wysusze jutro wszystko i sproboje ponownie :)
Pozdrawiam k.
Reply to
kendy
poszedlem do garazu jeszcze dzis :D niestety...wylalem wszystko, wysuszylem i dalej nie chce zapalic :( jest jakis kruczek czy jak? :/
k.
Reply to
kendy
tym kruczkiem moze byc niecierpliwosc i niechec do czytania literatury... sorka, ale tak to wyglada moim zdaniem.

Reply to
tomla
U¿ytkownik "tomla" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:d3ph0g$8vk$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Ciesze sie ze jestes taki oblatany, ale konstruktywna uwaga co i gdzie poczytac bylaby chyba lepsza rada
kendy
chetnie bym Ci cos polecil, tymniemniej mam jedynie literature do samozaplonow, ktorymi przestalem sie bawic bo troche mnie sniechecily ilosci oleju na platowcu, smrod etc. Choc przyznam ze zajawka na poczatku byla niezla ;) teraz tylko szybowce, niebawem elektryka.
Pozdrawiam, T>
Reply to
tomla
Generalnie silnik musisz zacząć zapalać na zakręconej iglicy dopływu paliwa wstrzykując uprzednio po 3-5 kropli paliwa do gażnika i dopiero jak to za każdym razem spali przed kolejnym procesem zapalenia odkręć iglicę na 1,5 - 2,5 obr i wtedy silnik pójdzie napewno poprostu go zalewasz.
Reply to
Marian
dzieki sprobujemy potem czy Twoj patent dziala :D
Reply to
kendy
Najlepiej dawać paliwo na tłok 3-5 kropli igłą od strzykawki i to musi spalić a przewarcie śmigła przez zwrot zewnętzny tłoka musi być bardzo gwałtowne to musisz niestety pocwiczyć silniki samozapłonowe zapalać można trzymając je w ręku ale oczywiście tylko do prób.Silnik może na początku wykazywać małą kompresję ale wystarczy jeden wybuch nad tłokiem aby kompresja wzrosła prawie o połowę.
Reply to
Marian
Jestem Twoim dluznikiem :D Auto zapalilo :)
Na moment..na tyle ile wystarczylo tych 3 kropli :) Ale zapalilo A czy mozesz mi teraz powiedziec jak go dotrzec? Wiec ze trzeba to zrobic, ale nie wiem jak go ustawic na to docieranie? Jaka ilosc mieszanki, jak otwarty doplyw powietrza. Bylbym wdzieczny, no i..hmm...jakbys kiedys potrzebowal pomocy w kwestii VW Garbusow to oferuje fachowe wsparcie techniczne :)
Pozdrawiam k.
Reply to
kendy
Dzieki za uwagi :) Zastosuje sie Czy dobrym pomyslem bedzie "after run oil'?
k.
Reply to
kendy
Kendy ??
sto lat :D
a masz mo¿e jeszcze gdzie¶ archiwum garbomanii ??
by³bym zainteresowany jednym plikiem z mojej strony tam¿e :D
PMK
Reply to
PeKlesyk
dok³adnie szukam tego:

nie mam go ju¿, a Ty mo¿esz mieæ w backupach :)
PMK
Reply to
PeKlesyk
siemanko :) kurde..nie mam :( strona miala przeprowadzke i poszlo w piz... :( a Ty tyz modelarz ;) Jaka branza? :)
k.
Reply to
kendy
p³ywam
ale w tym roku polecê :)
na dwóch kana³ach :D
PMK
Reply to
PeKlesyk
Ha..ja jezdze na 2 kanalach elektrycznie i spalinowo :) Elektrycznie w wersji Garbatej oczywiscie :) Na garbomanii bedzie jutro albo pojutrze artykulik i fotka mojego elektrycznego garba :)
Zapraszam K.
Reply to
kendy
zajrzê, chocia¿ zakoñczy³em garbaty etap mojego ¿ycia - teraz kto inny cieszy siê moim Automatic'em
z hobby pozosta³a fotografia, rowery i modelarstwo...
ciekawe co nastêpne odpadnie...
PMK
Reply to
PeKlesyk