Sklep bez marży

Witam
Wpadłem na pewien pomysł. Niektórzy ludzie zaczynający z modelarstwem myślą
sobie: Nie wiem czy się do tego nadaję więc po co ryzykować tysiąc złotych, na
aparature silnik itd, które można wydać na inne pewniejsze sparawy. I w tym
momencie część ludzi rezygnuje. Wiem zaraz odezwą się głosy o tym że to nie
modelarze. Ale pomyślmy gdyby można było zorganizować taki "społeczny sklep",
(troche PRL'em powiało nie:P). Grupka ludzi dobrej woli sprowadza z hurtownia
tani sprzęt na który jest popyt i za cenę hurtową sprzedaje dla modelarzy. Nik
nie traci a nasze grono myślę znacznie by się powiększyło.
Reply to
Piotr Waśkiewicz
Witam!
Piotr Waśkiewicz wrote:
Ja tez nie wiedzialem.... pojechalem z kolega na lake, dostalem w reke aparature, kolega rzucil w powietrze Twinstara a ja usilowalem utrzymac go w powietrzu....... oczywiscie drzace raczki i miekkie nozki :o) Ale w pare miesiecy pozniej mialem juz swoja aparature i model (Aeronke) :o))))))) Nalepiej jest skontaktowac sie z kims kto juz lata i wyprobowac czy ma sie "reke do sterow" ;o))))))
Reply to
Arcimek
Piotr Waśkiewicz napisał(a):
A po co???? Metody nie rynkowe zwykle sie nie sprawdzaja Czy uwazasz, ze np. 30% roznicy w cenie jest tu decydujace? Nie musisz zaczynac od Furaby 9, mozesz o szybowca z aparatura 2 kanalowa.... A kto pokryje koszty kapitalu? A kto pokryje ryzyko? A kto pokryje koszty pracy? A kto pokryje koszty funkcjonowania A co powiedza inni sprzedwcy robieni w konia nieuczciwa konkurencja bogatego spolecznika? A moze jeszcze sklepik z BMW serii 5 i 7 bez marzy, bo nie wiem, czy sie nie zniechece. A moze jachty pelnomorskie - a nuz mam chorobe morska??? W modelarstwo latajace mozna wejsc za kilkanascie zlotych. W uwiez za mniej niz 100...
Qrde podstawy ekonomii w kazdym przedszkolu!
kojot
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko
Kazdy latac moze, troche lepiej lub troche gorzej :-P
Reply to
Doman
Arcimek snipped-for-privacy@epf.plNOSPAM napisał(a):
Nie każdy ma taką możliwość.
Reply to
Piotr Waśkiewicz
Kto powiedział o sprzęcie z górnej półki.
Sponsorzy
j.w.
jakiej pracy. Jak już wcześniej wspomniałem taką grupę wsparcia mogą tworzyć tylko ludzie dobrej woli wtedy miałoby tylko sens
Mógłbyś jaśniej? Każdy człowiek w swojej "piwnicy" ma kącik w którym może postawić karton z aparaturą czy też silnikiem więc lokal odpada więc o jakich kosztach rozmawiamy?
Nie chce tu przytaczać słów które mogą paść z ust takiego człowieka:D:D:D:D
Owszem ale nie powiesz mi że uwięź to to samo co RC.
Widzę kojocie że jesteś sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Ja podaje tylko pomysł który rozwijałby się na "plecach" ludzi wierzących w efekt, a bez takich ludzi świat nie zajechałby daleko.
Reply to
Piotr Waśkiewicz
Jak to mawiali starozytni indianie: "dla chcacego nic trudnego" A naprawde latwiej jest zaczac z kims za reke niz samemu przedzierac sie przez tajniki okrutnego przyciagania ziemi... ;o)))))))))))
Reply to
Arcimek
A zalatwiles sponsora nie "tatusia" tylko sponsora choc raz w zyciu?? I to takiego co dal kase a nie powiedzial ze da i nie dal. Wiesz to sie latwo mowi gorzej robi.
Armand
Reply to
Armand Olejko
"Arcimek" snipped-for-privacy@epf.plNOSPAM wrote in message
Ale o ile wiecej daje satysfakcji i uczy pokory "samotna walka"
Armand
Reply to
Armand Olejko
To jest dokładnie tak ... no niech będzie "nierealne" jak komunizm. Pozdrawiam Andreas.
PS. Kojocie zapomniałeś jeszcze o nieuczciwych cwaniaczkach którzy tylko na coś takiego czekają, pełno takich np. na Allegro
Reply to
Andrzej
Użytkownik "Piotr Waśkiewicz" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:d4o7nj$si2$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Przepraszam, ale czy modelarstwo to religia ??? że musimy w coś wierzyć ?????
Oczywiście są pasjonaci tacy jak bracia Wright, ale postęp jednak wynika z kilku innych przyczyn niż wiara - chęć zysku, lenistwo itd.
Jeżeli uważasz, że Twój pomysł jest super, to oczekuję, że pierwszy kupisz aparaturę z najniższej półki i "sprezentujesz" ją komuś kogo nie stać na zakup takowej. Sądzisz, że owy młody człowiek nie poprosi cię dodatkowo o serwa, motorki i inne części ??? A jak zgubi, zniszczy czy coś innego stanie mu się z darowaną aparaturą to nie będzie chciał następnej - przecież mu się NALEŻY -
PAMIĘTAJ - daj komuś palec to będzie chciał całą rękę
Czy w dalszym ciągu podtrzymujesz swój pomysł ????
Jeżeli ktoś do mnie przyjdzie i pokaże odrobinę "chęci", "uporu" "samozaparcia" czy innej pozytywnej cechy charakteru to z całego serca mu pomogę i będę mu służył radą ( Sądzę jak większość goszczących na tym forum modelarzy ) . Pomagajmy każdemu kto pomaga sobie sam - nic na siłę - to się nie sprawdza.
buwi777
Reply to
buwi777
Witam Fajny pomysł, tylko skąd wytrzasnąć takich sponsorów - kretynów. którzy dadzą kasę nic nie chcąc w zamian. Większe szanse masz w jakiejś organizacji charytatywnej. Może spróbuj w Armi Zbawienia? Pozdrawiam Władek
Reply to
Wladek_J
Użytkownik Piotr Waśkiewicz napisał:
Pomysl ogolnie dobry i cel szczytny ale naprawde trudny do zrealizowania. Nie wiem czy udalo by ci sie zebrac taka grupke pasjonatow dobroczyncow zeby to moglo do ruszyc z miejsca.
Reply to
xzxzxz
A NIE LEPSZY JANOSIK ?????????!!!!!!
Reply to
ol-pen model
Pomysł mi się wydaje bardzo nierealny...... ..... i jescze trudniejszy do zrealizowania.
Natomiast jakas myśla może być zoorganizoanie wypozyczalni sprzetu RC....... Może to sie okazać dochodowe....
Pozdrawiam Jacek
Reply to
Jacek
Witam
To juz funkcjonuje i to za darmo :-) zobacz:
?f=21
widac mozna takie rzeczy oparte ne honorowych zasadach robic i w Polsce, co potwierdza moja teze, ze ludzie mieszkajacy w tym kraju sa generalnie OK.
Wracajac do pierwotnego tematu watku, to pomysl na pierwszy rzut oka jest atrakcyjny (przyznam ze tez o tym kiedys myslalem), ale dlugofalowo dla rozwoju modelarstwa bylby szkodliwy. Nam potrzeba jak najwiecej dobrych sklepow i firm produkujacych, a nie podcinania skrzydel tym starajacym sie cos dobrego zrobic. Pozdrawiam serdecznie
Alex
Reply to
rcflight
osobiście nie rozumiem pytania... to już kolega uzasadnił powyżej i szczytna idea mu przyświeca - co mnie się podoba, lecz chyba trochę nierealna.
no własnie, sponsorzy zazwyczaj nie są fundacją charytatywną i oczekują czegoś w zamian (to odpowiedz do Piotra)
no to pytanie jest powiązane z pierwszym więc niepotrzebne.
no tu zakładam że pracować mają modelarze przychylni temu hobby - czyli kosztów nie ma.
kosztów nie ma, ewentualnie pokrycie kosztów prowadzenia serwera co można wliczyć do niewielkiej marży.
No właśnie i tu chyba jest największy problem. Z jednej strony propozycja Piotra jest ciekawa lecz z drugiej strony jest to nieuczciwe zarzynanie naszych sklepów modelarskich - choć wielu z nas robi zakupy za granicą ... a frycowe najczęściej płacą nowicjusze - jednak przyznam że w ostatnim czasie pojawia się coraz częściej spadek cen w naszych rodzimych sklepach i trochę szkoda było by to zaprzepaścić...
no tu to chyba przesadziłeś. Podaj drogę ... Ja o ile pamiętam władowałem kilkaset złotych a i tak mam wersję dla ubogich.
Dla lepszego porównania, 8-kanałową aparature wykonałem samodzielnie, za jakieś 250zł - czyli tanio.
Podsumowując, myślę że pomysł Piotra jest dobry, ale IMHO nierealny.
Pozdrawiam Darek
Reply to
Predator
Użytkownik "Predator" napisał :
Nie, kolega przedstawil bledna analize problemu. Taki sklepik niczego nie zalatwi. Jaka czesc ceny mozna "urwac"? 30%?. Ile osob zdecyduje sie na hobby, tylko dla tego, ze zamiast 1000zl wyda 700?
Wlasnie idea jest do nieczego, a nierealnosc i bezsensownosc to druga sprawa
Nie!, Czym innym jest zalatwienie czegos bez zysku poswiecajac czas, a czyms innym zostanie z 10 aparaturami, ktorych chwilowo nikt nie chce kupic, a w razie czego trzeba sprzedac ze strata.
I to jest wyobrazenie "malego dyzia" o prowadzeniu dzialalnosci. Nie wszystko zalatwisz mailem - trzeba wysylac, dzwonic, faksowac, prowadzic ksiegowosc, zuzywac materialy biurowe, pakowac towar....... to tylko tak spod malego palca.
Alez proste, blednie zalozyles, ze trzeba zaczac od RC. Stad moje porownanie do BMW i jachtow. Jaskolke zrobie w okolicach 15zl. .................
Absolutnie nie, to zdanie jest rownie nieprawdziwe jak bzdura o urodzie socjalizmu teoretycznego i jego dupnej implementacji.
Pozdrawiam, Krzysiek Choroszko
Reply to
kojot
Użytkownik "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Żaden z kolegów nie zauważył jeszcze jednego problemu - z US. Jeżeli prowadziłoby się coś jak by chciał kolega Piotr musiałoby to być zupełnie na szaro ( o czarnym kolorze nie wspomnę ) prowadzone. Smutne Panie z US podczas kontroli jednym z pierwszych pytań jakie stawiają - sens ekonomiczny przedsięwzięcia - jak tak zupełnie charytatywnie to dodatkowo VAT, ZUS i inne płacić - szanowny budżet nie odpuści - a w szarej strefie to tylko znajomym, kolegom bo to zaczyna mieć dość ryzykowny charakter
a to tak żeby jeszcze poprzeć słowa Krzysztofa Ch. z którym się w całej rozciągłości zgadzam
buwi777
Żaden
Reply to
buwi777
Użytkownik Piotr Waśkiewicz napisał:
Idea znacznie starsza od PRL, ale jej wiek dałoby się jakoś zaczepić w historii (wspólnota pierwotna?). Za to, mówiąć wprost, głupia bezdennie - nie widzę punktu odniesienia. Autorowi i tym którzy go popierają głęboko współczuję. Nie potrafiąc analizować nawet jednego ruchu do przodu, nie da się grać nawet w warcaby.
Reply to
A.Grodecki