smiglo

wiadomości

Dmuchając pod kartką zwiększasz ilość powietrza pod nią a więc rośnie ciśnienie które wypycha kartkę do góry. W sumie nie ważne czy poziomo czy pionowo zawsze tworzy się różnica ciśnień odpychająca kartkę.
Marek
Uytkownik marko1a napisa:

Do czasu a zacznie si tworzy rnica cinie przycigajca kartk... We dwie kartki, zbli do siebie i dmuchnij miedzy nie. A potem napisz co zobaczye.
-- Darek
wiadomości Użytkownik marko1a napisał:

Do czasu aż zacznie się tworzyć różnica ciśnień przyciągająca kartkę... Weź dwie kartki, zbliż do siebie i dmuchnij miedzy nie. A potem napisz co zobaczyłeś.
A to oczywiste że tak się dzieje bo nie ma wtedy zawirowań gdyż powietrze tylko się przeciska między kartkami zmniejszając ciśnienie. Gdzieś widziałem taką fajną animację jak wygięta powierzchnia skrzydła tworzy większe zawirowania pod jej spodem niż na górze i to zwieksza efekt "podnoszenia" takiego wyprofilowanego skrzydła.
Marek
J.F. pisze:

Oblicz prędkość potrzebną do utrzymania w powietrzu płata o rozpiętości ,1m i cięciwie ,1m i kącie natarcia 20*. Potem znajdź silnik który na 6" śmigle ma taką prędkość strumienia zaśmigłowego. Pewno to 10m/s spokojnie wystarczy.
W dniu 2010-08-09 22:47, emil pisze:

Krytyczny kąt natarcia na płaskiej plytce, to będzie max. 15 stopni. Przyjąłbym raczej 10-12. Cz (współczynnik siły nośnej) to przy tym kącie 0,6-0,7. Cx (współczynnik oporu) pewnie gdzieś zbliżony do 0,1 - 0,15. Pz=1/2(ro*V^2)*S*Cz - jak zamienimy współczynnik na Cx - siła oporu. ro - gęstość powietrza, V - prędkość przepływu, S - pow. płytki.
Profile aerodynamiczne mają jeszcze jedną ciekawą złośliwość, że prócz siły nośnej i oporu istnieje moment aerodynamiczny, który również zmienia się wraz z kątem natarcia i próbuje 'ukręcić' skrzydło. W omawianym przypadku nie byłoby problemu z policzeniem siły i momentu dla warunków ustalonych. Niestety - ruszenie klapki ze stanu spoczynku to już lekki hardkor. Ja za mało uważałem na aerodynamice, żeby coś porachować.
pozdro Dino

Zgrubnie przeczytalem i brakuje mi paru informacji: -Czy ta klapka bedzie w jakims kanale czy luzem? -Jaka odleglosc klapki od wentylatora? -Co bedzie nad klapka? ten sam tunel co przed czy pusta przestrzen?
Z tych danych trzeba by policzyc ciag jaki bedzie potrzebny do podniesienia klapki i z tego dopiero dobrac smiglo+silnik.
Na pocieszenie dodam ze jest taki miernik: http://www.paralotnie.atomnet.pl/sprzet/wiatromierz.html
Z niego wynika ze moze byc trudno tak wysoko klapke podniesc. Tam pileczka pingpongowa przy 20m/s sie do tych 70stopni podnosi.
-- Lukasz Sczygiel