Ster płytowy (RC)

Czeka mnie odbudowa kadłuba MOdelika. Ponieważ miałem pewne kłopoty z trymowaniem steru wysokości (konieczność trymowania po zmianie obrotów silnika, eksperymenty z ustawieniem kąta zaklinowania płata i silnika nie przyniosły poprawy, podejrzewam, że "winę" ponosi "depronowy" profil) pomyślałem, że dobrze byłoby wykonać statecznik i ster jako jedną ruchomą płytę. Takie rozwiązanie oprócz dużej łatwości wykonania ma też tą zaletę, że ułatwia eksperymenty z ustawieniem kątów między elementami płatowca. Zastanawiam się jednak nad wielkością takiego steru. Gdybym zachował powierzchnię taką, jak w klasycznym układzie, to minimalne wychylenia miałyby olbrzymi wpływ na zachowanie modelu. Może więc zmniejszyć powierzchnię? Ale o ile? Co o tym sądzicie?

Reply to
PiotrP

Ogladnij moja stronke, w moim TFLu 1 tez najprawdopodobniej zawinil " Depronowy profil" teraz robie TFL 1 i 1/2 :) i skrzydlo ktore juz zaczalem robic bedzie mialo profil Clark Y no i dam kat zaklinowania na 5 stopni(TFL 1 nie mial zerowy co przy "Depronowym profilu" daje nieciekawy rezultat - sprawdzone :|).

Reply to
Doman

Wiadomość od "Doman" snipped-for-privacy@BezSpamu.Gazeta.PL>

5 stopni? Nie za dużo?
Reply to
PiotrP

Naradzalem sie juz choc nadal nie jestem w 100% pewny co do tego wyboru ale czemu nie 5 stopni? Moze zmniejsze do 3 ale jeszcze pomysle...

Reply to
Doman

Coś się uparł na Clark Y ???????? S 7055 już inaczej (z sensem) lata

Płytowy ster-na pewno reakcje modelu spokojniejsze,większe siły na serwie (uwaga na przełożenie dźwigni ) łatwiej "dobrać " kąty . Co do profilu takiego steru to płaska płytka jeśli to nic specjalnego jako model. AQle płaska nie oznacza płaska .-:))

Reply to
Roman B

Witaj!

kątów między

Łatwośc wykonania ? Cos mi sie wydaje, że wcale nie jest łatwiej zrobic usterzenie płytowe - będzie miało większe luzy i bedzie cięższe niż "klasyczne" z zawiasem z taśmy. No ale probować można :).

układzie, to

modelu. Może

Powierzchnia, aby nie ingerować w stateczność, na pewno powinna pozostać taka sama. Wychylenia natomiast tak jak zauważyłeś, minimalne - więc trzeba pokombinować z przełożeniem dźwigni ( a miało być łatwiej ).

Pozdrawiam Wojtek

Reply to
Wojtek Lesinski

| Coś się uparł na Clark Y ???????? | S 7055 już inaczej (z sensem) lata Ja wiem ze sa zagorzali milosnicy jak i osoby palajace nienawiscia do Clark Y :) Poki co sam chce sprobowac jak nie wyjdzie to moze dam inny.

Reply to
Doman

Proponuję jeśli Masz aparaturę komputerową zmiksować ster wysokości z gazem. Sam tak robiłem zdaje egzamin, ale trzeba pamiętać o wyłączaniu miksera na czas startu. Pozdrawiam, PiotrO.

Reply to
Piotr

To mały depromodel. Mam dwa plastikowe zawiasy z drucianymi trzpieniami

- lekkie i mocne. Ster ten zamocowany będzie do szerokiej krawędzi kadłuba (kadłub zwężający się ku tyłowi w rzucie z boku i o jednakowej, lub prawie jednakowej, szerokości). Takie rozwiązanie sprawdziło się w motolotni Rogallo.

O właśnie, tu pies pogrzebany, ale pokombinuję.

Reply to
PiotrP

To nie ma nic wspólnego z miłością czy niechecią. Profil jakich wiele ale obecnie trzeba bardzo poważnych argumentów by go użyć

Reply to
Roman B