Tak przy okazji zapytam

Roh pisze:

Mówiąc o narzędziu masz na myśli coś takiego:

?

Mumin (just curious)

Reply to
Michał Mierzwa
Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski
Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

Roh pisze:

No tak, oczywiście, chodziło mi o ideę, nie konkretny egzemplarz. Ale już Piotr podał właściwy :)

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

Cześć Zaciskacze!

Prawidłowa technika zaciskania jest naturalnie bez taśmy. Ale jest jeszcze inna sprawa. Są do tego tu w Niemczech dwa różne narzędzia. Jedno - takie z wyglądu jak na waszym linku. Kosztuje to u Staufenbiele koło 12 Eur. Ale i jest takie "cuś" w firmie elektronicznej za 35 Eur. Kiedyś na targach próbowałem tych za 35. I jaka różnica w cenie, taka była i w komforcie zaciskania! Mam też te tanie. Można mając trochę wprawy zaciskać końcówki praktycznie bez błędów, ale jest to nieco upierdliwe. Gdybym miał profesjonalnie czy półprofesjonalnie to robić kupiłbym te lepsze.

Wracając do samej techniki - ważne jest odizolowanie kabla na odpowiedniej długości. Tak by izolacja była zaciskana tylko na tych skrajnych wąsach. Tak jak Pitlab, wkładam "do góry nogami" i lekko zaciskam, kabel do środeczka i zaciskamy. Aaaa i najważniejsze (w moim wieku) wopierw nakładamy okulary :-(((

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotrp_de