Trochę o tkaninach ... pytania ??

Witam

Mam 2 pytania odnośnie tkanin szklanych ...

  1. Z tkaniny o jakiej masie robi się kadłuby do modeli szybowców (kadłub do
100 cm) ??
  1. Z ilu warstw tkaniny robi się kadłub ??

Pozdrawiam z Góry Żar D.S

Reply to
Damianos

Witam,

Najogólniejsza zasada jest taka, ze lepiej dac wiecej warstw tkaniny o mniejszej gramaturze. Taka tkanina ma gestszy splot i "pije" mniej zywicy - a materialem wytrzymalosciowym jest wlasnie tkanina, a nie zywica (zywica co dodatkowa masa). Swoja droga polecam 3 nr Przegladu Modelarskiego - jest tam b. wyczerpujacy artykul o laminowaniu.

Pozdrawiam,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy

Użytkownik Damianos napisał:

ze 160 g/m2 zwana popularnie jodełką ,to taki splot który sie dobrze układa na nierozwijalnych bryłach.

  1. Z ilu warstw tkaniny robi się kadłub ??

co najmniej 2 i daje sie pasy rowingu w miejsca z kabinką lub pod skrzydła .

Reply to
eeemil

Witajcie

W liście datowanym 27 października 2005 (08:57:28) można przeczytać:

Artykuł też polecam ale nie powiedziałbym że wyczerpał temat :-)) Po cichu mam nadzieję na ulubiony ciąg dalszy. Myślę że Autor nie spocznie na laurach które mu się należą za solidne podejście do tematu i napisze kolejne odcinki.

Reply to
Teos

Drogi Kolego ! Jesteś w bardzo uprzywilejowanej sytuacji "lokalowo geograficznej ". W warsztatach p.Biskupa na lotnisku w Międzybrodziu Żywieckim możesz dowiedzieść się bardzo dużo na interesujące cię tematy .Ponadto jest w Międzybrodziu modelarnia - znajdź i porozmawiaj .Więcej to da niż nasze teksty .Ale koledzy przekazali ci już część dobrych informacji. Pozdrawiam

Reply to
Roh