serwo - kilka podstawowych pytan

Witam,
jako poczatkujacy, mam kilka pytań dotyczących
sterowania serwomechanizmami, prosilbym o odpowiedzi lub o link
do strony, ktora wszystko by objasniala...
Oto pytania:
1. Czy wszystkie serwa modelarskie steruje się z okresem
sygnalu 20 ms?
2. Czy szerokość impulsu sterujacego jest zawsze z zakresu
1-2 ms? Obilo mi sie o uszy, ze sa serwa, ktore steruje
sie impulsem 1,5-3 ms...
3. Czy na wejscie sterujace serwa mozna podawać sygnal logiczny
TTL lub CMOS? Jakiej wielkości prąd jest pobierany przez wejście
sterujące serwa?
4. Czy trzeba kupować komplet odbiornik i serwa
od jednego producenta? Tzn, czy mozna podlaczac dowolne
serwa do dowolnych odbiornikow RC?
5. No i pytanie ostatnie: chodzi mi o serwa do sterowania
modeli z depronu - jakie serwa sa do takich modeli najlepsze?
Kryteria dobroci to: niska cena, niska waga i Wasze dobre doswiadczenia.
Dziekuje i pozdrawiam,
Franek
Reply to
Franek
U¿ytkownik "Franek" snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
(...)
np. HS-55 ale to prawie stuwa za jedno
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota
GWS - odpowieniki po 60-70zl
Reply to
sector
Witam serdecznie.
to tak jak ja...
Z tego co zauważyłem to obecnie zdecydowana większość sprzetu jest kompatybilna. Kiedyś różnie bywało.
Stosowałem już GWS-a 9g. bardzo dobre (po 59PLN na Allegro). i chińskie Himark 9g. (55PLN na Allegro). Te drugie są bardzo kiepskiej jakości. Nie polecam. Widziałem jeszcze chińskie 5g. po około 50PLN, ale nie wiem jak z jakością?
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO