mikro heli/mini heli... a moze poprostu heli RC :D

Witam... po pierwsze witam sie bo to jeden z pierwszych postow na a grupe

Mam pytanie dotyczace ogolnie modeli heli w cenach ok. 1000-1200 zl. jakie mozna znalezc na allegro i roznych sklepach w necie... (z aparatura + serwa i niby "gotowe do lotu) (silniki elektryczne 2 lub 1 + przekladnia) pytania :

  1. Czy na tym da sie nauczyc latac?
  2. Czy to jest frajda ?
  3. Czy cos takiego jak akrobacja to na takich heli to tylko MIT producenta czy rzeczywiscie fakt. (a moze to nie mit... ale potrafia to zrobic 2 osoby w PL :D)

Po pierwsze napisze moze tylko tyle... ze RC sie nigdy nie zajmowalem, troche bawilem sie w kartonowych modelach.. no i jako dziecko w plastikach ale to sie nie liczy :D Pewnie czytajac ta grupe napotykacie wielu napalonych zoltodziobow :D bo przegladalem troche google / pl.rec.modelarstwo :D i ogolnie troche mnie wszyscy przeraziliscie... i mam jakies takie wrazenie ze "tym" toto sie nie da latac :D Do tego obejrzalem jakis program o modelarstwie na jakims science albo czym stakim... no i juz w ogole mam watpliwosci :D

powiedzcie mi w takim razie co nalezy rozumiec pod pojeciami "latanie w zamknietym pomieszczeniu" rozumiem ze o pomieszczeniu typu pokoj 30m^2 (3m wys) to mozna zapomniec :D bo i tak sie wszystko rozwali ale wchodzi w gre tylko hala sportowa czy moze jakies osloniete miejsce na polu tez (np. podworze)... (narazie pytam o nauke start/ ladowanie, no i chyba najtrudniejsze czyli... zawis.... :/ i tak pewnie by sie to zle skonczylo)

Ale ogolnie powiedzcie czy w ogole warto wydawac na cos takiego pieniadze... czy lepiej odposcic i zapomniec bo to za drogie zabawki ... i trzeba juz w tym naprawde "siedziec" i wydac 3x -30x tyle :D zeby czerpac z tego zabawe...

A jeszcze jedno pytanie... czy sa moze w Krakowie jacys ludzie ktorzy sie tym w miare regularnie bawia... i czy "gdzies" ich mozna spotakc... a ze w najblizszym czasie pewnie jeszcze bede mial 1000 pytan to moze mnie skierujecie odrazu do FAQ grupy :D jest cos takiego ??

Reply to
Szymon Sokolowski
Szymon Sokolowski

Szymon Sokolowski pisze:

Wstęp: chińskie podróby nie są wiele warte. Zajrzyj na zachodnie fora, z wątków o wszelkich walkerach, dragonflyach itp. można się wielu ciekawych przekleństw nauczyć. Moja rada: zacznij od czytania. Wszystko co jest na sieci, książki (Ray's Authoritative Helicopter Manual to biblia, wprawdzie o spalinówkach ale i tak bezcenna). Jeśli już chcesz wejść w mikroheli, to a) odżałuj te niecałe 270EUR i kup Eco Piccolo V2 z zestawem "Zubehör-Set" (Art-Nr: 6041003 i 6022004 na stronie

Na stronie piszą, że dają rabat 3%, naprawdę naliczają go dwukrotnie, więc to prawie 10% -- w efekcie rabat pokrywa z zapasem koszta wysyłki :). b) kup zestaw, nie (A)RTF. Złóż i wyreguluj go sam, bo i tak musisz poznać dokładnie konstrukcję. c) Uczciwie przejdź przez "Radd's lessons".

I wtedy odpowiedzi na Twoje pytania brzmią: 1. Tak, chociaż trudniejsze to niż spalinowe/duże elektryki, za to duuuużo tańsze. Pic to niesamowicie trwała bestia.

  1. Jak cholera (dla cierpliwych twardzieli, mięczaki odpadają :>)
  2. Akurat nie piccolo (niby Pro jest CP, ale słabe, tutaj wszyscy polecają czeskiego Horneta -- producent MS Composit). Ale do tego to masz kilka lat ciężkiej pracy :)

I kilka linków:

-- "Electric Heli Beginers Guide"
oraz
"Learning to Fly the Piccolo" i "Radd's School of Rotary Flight"
-- absolutne "must read" na temat ustawiania, regulacji, wyważania, mikroheli oraz piccoboardu.

Mumin Ps. Od dziś strona Ikarusa w nowej szacie i z nowymi modelalmi, w tym niespodzianka: sprzedają horneta :) Pps. Nie jestem nijak związany z firmą Ikarus -- ot, zadowolony klient.

Reply to
Michał Mierzwa
Reply to
Szymon Sokolowski
Reply to
Szymon Sokolowski

Szymon Sokolowski pisze:

Przed chwilą sprawdziłem, Polska jest (i wysyłają, ja u nich kupowałem). Zresztą jest jeszcze kilka innych sklepów do wyboru, np.

Michał Mierzwa

Szymon Sokolowski pisze:

Tak, wszystkie te honeybee, dragonfly, hummingbird to w zasadzie klony (nie tylko chińskie) piccolo (który z kolei jest komercyjną wersją helikopterka pixel opracowanego przez Alexandra Van de Rostyne'a. A jego ostatnie dzieło, to

:)

To nie jest i nie będzie tania zabawa. Będziesz się rozbijał (i to często), potrzebował części zamiennych itp. Więc nie "wydam 800zł i fertig", tylko "wydam XXzł a potem YYzł co tydzień/dwa/miesiąc na naprawy/przeróbki/ ulepszenia". Niezależnie od modelu, który wybierzesz.

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

Witam Nie rozumiem , dlacvzego po prostu nie kupować w naszych sklepach ,w końcu też mamy dobrych fachowców i napewno coś doradzą, a co najważniejsze pomoc techniczna jest bardzo ważna i lepiej się po Polsku dogadywać niż po niemiecku. Ja korzystam jedynie z Polskich sklepów i jestem zadowolony a czasem płace taniej niż w życzą sobie w zachodnich sklepach ,i jeszcze można ponegociować cene przy większych zakupach.

Pozdrawiam Stefan

Reply to
Stefan