Walkera 76C - problem.

Witam Do ww. modelu poszukuje od dluzszego czasu, bezskutecznie, zebatki glownej na wal. Jest to zebatka o zebach skosnych. W PL jak widze w zasadzie nie do
dostania. I tu musze sie "poskarzyc". Sklep walkera.pl nie powinien miec prawa do uzywania tej nazwy poniewaz zakres oferowanych czesci jest drastycznie maly. Raptem do 2-3 modeli.....:-((((((((((. Ja na polce w warsztacie mam wiecej czesci do skuterow niz oni do modeli... Niniejszym prosze o pomoc w zakupie takiej zebatki. Przy dobrej cenie (zagranica 3-4USD) kupie kilka. Kto mi pomoze? Prosze na PRV lub nawet 0604324817. Pozdrawiam Bishop

A jaki problem policzyc zęby w zębatce atakujacej i odbierajacej i wymienic na inną zwykłą z innego heli.Jak nie ma a to czesto sie zdarza badz ceny maja z sufitu to sie kombinuje -proste

...proste...bardo mi pomogles...teraz juz wiem ze do mercedesa moge zalozyc kolo od Malucha...
...jednak wole oryginal....
Bishop

Kolega Ci mówi jak szybko i prosto rozwiązać problem.

Twój wybór, szukaj swojego szczęścia :-)
Pozdrawiam
Jacek

Kolego Jacku. Pytający kolega Bishop ma rację, że chce załozyć przekładnię oryginalną, o zebach skośnych. Gdybyś poczytał trochę na temat zasady działania i konstrukcji przekładni zębatych dowiedziałbyś się, ze taką przekładnię w odróżnieniu od przekładni o zębach prostych cechuje cichobieżność, możliwość przenoszenia większych obciążeń i wieksza trwałość. Wynika to pokrótce stąd, że w czasie pracy takiej przekładni, jednocześnie stykają się ze sobą większe powierzchnie zębów, a wejście i wyjście z zazębienia jest bardziej płynne. Wadą tych przekładni jest występowanie siły osiowej i dlatego oba wały (zębatki atakującej i odbierającej) powinny być podparte łożyskami wzdłuznymi albo skośnymi, które dobrze przenoszą siły poosiowe. Sądzę, ze nie bez powodu projektant ją tam zastosował, a o tym , że obciążenia wystepują tam duże świadczy to, że nawet ta oryginalna przekładnia padła. Tak więc zastosowanie prostego rozwiazania kolegi jagera, które tak polecasz, to prosta droga do kraksy modelu w locie. To tak jakbyś do marcedesa załozył skrzynię biegów z zamiennikami kół zębatych wziętymi z młockarni. Nie zawsze proste rozwiazania są najlepsze. Niestety nie wiem gdzie mozna kupić taką zębatkę więc tylko dobra rada dla Bishopa - nie dawaj żadnego zamiennika - szkoda modelu. Pozdrawiam marek

chodzi ,ale jak nie można dostać bądż jak to bywa można dostać za astronomiczna cenę to sie dorabia no ale do tego trzeba troche umiejętnosci i sprytu, a jak tego brak to trzeba płacic.Nawiasem mówiac to te przekładnie takie rewelacyjne nie są wiecej kłopotu jak pożytku.Miłego szukania zawsze mozna zrobić fajną ozdobe na półkę