Wieksze modele smiglowcow z przeciwbieznymi wirmikami niz Lama Big?

Witam :)
Chcialbym pobawic sie w fotografowanie z modelu smiglowca. Wiem, nic odkrywczego niejeden to robi ;)
Zaznacze odrazu, ze samo latanie mimo ze fajne interesuje
mnie mniej - glownym hobby jest fotografia. Pisze to zeby uniknac porad typu "kup cos tam, bedziesz mogl sobie tez polatac, a nie tylko robic zdjecia" ;)
Narazie zaczalem od kupna Big Lamy i ucze sie latac. Wymienilem poki co dwa zestawy lopat ;) ale postepy sa...
Docelowo chcialbym latac modelem z aparatem o masie okolo 700g, do tego okolo 100g bedzie wazyc transmiter video, plus troche elektroniki i zasilanie. Czyli mowiac krotko potrzebny model ktory udzwignie niecaly kilogram, wzniesie sie z nim dosc sprawnie na powiedzmy 50m i pozwoli na latanie okolo 10min.
Sprawdzilem z ciekawosci udzwig Lamy Big - wyglada ze jest w stanie udzwignac z 300g, ale to juz tylko nad podlozem - latac raczej nie bedzie ;) Z obciazeniem na poziomie 100-150g bedzie jeszcze jako tako latac. Poszperalem troche w sieci i widze, ze zazwyczaj w takim wypadku polecane sa modele juz z pojedynczym wirnikiem - najczesciej Trexy 500-600. Konstrukcja ktora najbardziej mi sie podoba jest wieloplatowa: http://www.draganfly.com/uav-helicopter/draganflyer-x8/index.php Niestety wykracza daleko poza ew. budzet...
I tu pierwsze pytanie: czy nie jest tak, ze modele z przeciwbieznymi platami sa "z natury" bardziej stabilne niz z jedna para platow?
Czy sa dostepne na rynku modele o konstrukcji jak Big Lama ale sporo wiekszej rozpietosci platow / udzwigu? Szperalem po sklepach ale nie znalazlem nic poza Lama 400, ktora ma platy o niecale 40mm wieksze. To raczej za malo.
Chcialbym zmierzac w kierunku konstrukcji, ktora naturalnie bedzie latwiejsza w stabilnym pilotowaniu. Nie ma miec dzielnosci akrobacyjnej 3D - zdjecia beda raczej robil poziomo ;) Nie planuje w zadnym wypadku filmowania - calosc lotu ma sie ograniczyc do wzniesienia na odpowiednia wysokosc, ew. niewielkiego przelotu w poziomie, obrotu z celu ustalenia odpowiedniego kadru, wykonaniu zdjec i powrotu na ziemie.
Czesc stabilnosc bede chcial uzyskac przez odpowiednie rozlozenie masy. Robilem dzisial proby z Lama - przyczepilem do "podwozia" krzyzak 50x50cm z cienkich listewek. Na koncach kazdej z nich przykleilem tasma ciezarek <> 8g. To dalo juz naprawde niezly efekt - model nie jest taki gwaltowny jak bez obciazenia - lata sie duzo stabilniej.
A moze zle kombinuje i model z pojedynczym wirnikiem plus odpowiednia elektronika da mi pozadana stabilnosc? Poszperalem troche i wiem co daje "Head Lock" - stabilizuje pozycje smieglowca w osi Z. Czy mozna podobnie ustabilizowac maszyne w osiach X i Y - czyli zeby jakis uklad korygowal wychylenia helikoptera w lewo/prawo tyl/przod gdy dmuchnie wiatr?
(piszac, caly czas szperm w sieci)
Aaaaa teraz znalazlem :) Moze po prostu odpowiednio duza maszyne wyposazyc w to? http://www.helipad.pl/index.php?products=product&prod_idi2 Wydaje, sie ze to dokladnie to o co by chodzilo!
Co o tym sadzicie?
[ciach]
MoĹźe model sterowca?...
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Hmmmm nie jest to glupi pomysl. Nawet powiedzialbym dobry. Poszperam :)

Tyle, ze cos mi sie wydaje ze z udzwigiem bedzie spory problem. 3 m3 daja raptem 500g udzwigu: http://www.sterowce.net/sterowce-reklamowe-rc /

Może popracuj nad wagą urządzeń... Bo sterowiec chyba lepiej się nadaje do fotografii. W latach 70-tych latałem 30 balonami helowych i aparatem DRUCH...
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Ale można kupić też taki o udźwigu 8 kg.
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Widze, ze efekty sa naprawde dobre:
http://www.youtube.com/watch?v=3UEhlzDA8sE

http://www.youtube.com/watch?v=CvrIgLEB5SM

http://www.youtube.com/watch?v=3MsubOUU2OQ

Jaki udzwig ma Trex 600? Nie moge jakos wyszperac...

Jak cie interesuje bardziej fotografia z lotu ptaka a nie samo latanie to może lepiej pomysleć o balonie na hel na uwięzi taniej,pewniej i bespieczniej no i dla foto stabilniej.Heli żeby był stabilny i w miare pewny to musi kosztowac ze 4 tyś zł.a i tak najmnieszy błąd to zostaje z tego kupa złomu i nie ma co sie łudzic ze jest lub może być inaczej.Kto pisze że lama jest stabilna to widocznie nigdy nie miał czegos pożądnego w rece-to badziewie za 300 zł.Dwuwirnikowce to zabawki i kompromis konstrukcyjny. Poządny heli ma jeden wirnik,odpowiednia wielkosc i mase no i zawansowana elektronikę nie np. żyroskop za 200 zł.

snipped-for-privacy@tlen.pl wrote:

Balon o odpowiednim udźwigu ma trzy wady:
1) hel jest drogi (150zł za jedno napełnienie balonu który uniesie sprzęt) 2) butla z helem jest ciężka (źle się ją nosi, a tu z innych postów wiedzę, że ma być rozsądna mobilność) napełniony balon też jest kiepski w transporcie, 3) balony przy nieco większym wietrze są bardzo kłopotliwe (wiatr je "kładzie" a jednocześnie ciągnie z dużą siłą)
pzdr \SK
To moze sam sobie odpowiem: quadcopter!
Prawdopodobnie w oparciu o elektronike TT-copter. (ale to jeszcze analizuje).
Jakub Jewuła pisze:

Witam Panie Jakubie. Jaki ten Internet mały... :)
Prosze poszukać też wynalazku pod tytułem quadcopter. To cztery wirniki umieszczone na platformie krzyża, stabilizowane żyroskopowo i samo wiszące w powietrzu. Do tego ciche i z dużym udźwigiem. Klasyczny heli, nawet dwuwirnikowy niespecjalnie nadaje się do takich zastosowań, niestabilne koszty duże, w pilotażu trudne a przy kraksie o losie sprzetu fofo lepiej nie mówić.
--
Tomasz Jurgielewicz

Znalazlem dosc dawno, tylko wtedy byly za drogie ;)
Narazie wyglada na to, ze bedzie to TT-copter chyba, ze znajde duzo lepsze rozwiazanie. Do konca roku bede sie wgryzal w temat - i tak juz Poczta ma od cholery roboty ;) Po nowym roku poczynie zakupy...
Jakub Jewuła pisze:

Niedawno ktoś na epheli sprzedawał takie cudactwo za ok 1500 zł. To jakby nie patrzeć sporo mnie niż 600-tka, a stabilność nie do porównania. Widziałem film, lata toto jak po sznurku. Ewentualnie może klasyczny helikopter plus helicommand?
--
Tomasz Jurgielewicz

Helikopter ma wiele wad: utrudniony transport (czasem bede nosil sprzed na plecach), koszty, straty w razie kreta itd.
Quada bez wiekszego problemu mozna zlozyc za okolo 2000zl bez aparatury nadawczej. Gdyby samemu lutowac to sporo taniej. Raczej kupie uruchomiona plyte i posklecam do kupy calosc.
Pozostanie kwestia odbiornika i aparatury a o tym mam zerowe pojecie jak narazie :)

A powiedz z jakiej wysokości chcesz robić te zdjęcia?
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Na oko jakies 700-1500m z czego wiekszosc na butach ;) Zartuje :) Aparat chcialbym unosic mooooze max. 100-150m ale raczej sporo mnie - zalezy od konkretnego terenu. Zazwyczaj bylyby to gory wiec kwestia startu z polanki, uniesienia sie ponad drzewa i jeszcze troche. 50-70m?

No to balon na uwięzi jak znalazł! ...na kawałku jakiejś linki na wieloryba :-) ...no i kret nie grozi...
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.
Krzysztof Tabaczyński wrote:

Tylko ta cena. Ze 150zł za sesję.

Ale przy odrobinie wiatru mocno spycha w bok i jednocześnie mocno ciągnie -- jak są drzewa to szybko może być niewesoło.
pzdr \SK
Jakub Jewuła pisze:

Szwagier sprowadza elektronikę nadawczo-odbiorczą w US. Sporo tańsze to niż u nas. Jakby co służę pomocą.
--
Tomasz Jurgielewicz

Jak juz bede wiedzial co potrzebuje to byc moze. F-ry wystawia? :)