Wywa偶anie silnik贸w spalinowych

Mam SuperTigre'a 90, kt贸ry strasznie trz臋sie. Zastanawia艂em si臋, czy jest jaka艣 mo偶liwo艣膰 lepszego wywa偶enia tego silnika. W艂asciwie jestem got贸w
zaeksperymentowac na tym silniku.
Czy pr贸bowa艂 kiedy艣 robi膰 co艣 w tym kierunku? Czy s膮 jakie艣 urz膮dzenia, kt贸re do tego s艂u偶膮? Mam na my艣li cos w rodzaju wywa偶arki do k贸艂 samochodowych, tylko w mniejszej skali. Takie, 偶eby wskaza艂o, w kt贸rym kierunku silnik bije i ile trzeba doda膰/odj膮膰 masy w kt贸rym miejscu.
--
Lukasz
N 50 05' 04"

Oczywi艣cie, 偶e wywa偶y艂em. ST wog贸le takie s膮, jakie s膮. Jeden inny od drugiego. Ja trafi艂em na trz臋sionk臋. Ma艂o mi modelu nie rozni贸s艂. Teraz jest zamontowany na olbrzymiastych 艂o偶ach. Kolega ma ST i chodzi jak miodzik. Zero drga艅.
--
Lukasz
N 50 05' 04"

Trzeba by sprawdzi膰 jeszcze czy czasami wa艂 nie "bije" i czy 艣mig艂o jest zamocowane na wale prostopadle (wystarczy wadliwa podk艂adka lub 艣ruba). Mo偶e 艣mig艂o nie jest wywa偶one aerodynamicznie i trzeba by jednak je wymieni膰. Pozdrawiam. Mariusz.

To samo 艣mig艂o w innym silniku pracuje poprawnie.
--
Lukasz

No to ... trzeba bylo napisac na poczatku ! Wal, korbowod, lozysko na wale ... :( rozbierz silnik... aprawdz dokladnie... Alehar www.alehar.prv.pl

kt贸re do

tylko w

Tu jest troche o domowej wywazarce silnikow - co prawda elektrycznych, ale mysle, ze kierunek moze byc dobry http://www.flyelectric.ukgateway.net/balancing.htm pozdr Darek_J
Podstawowa spraw. Za艂o偶y膰 w uchwycie jakimkolwiek czujnik mikrometryczny i sprawdzi膰 bicie wa艂u . Co do wywa偶enia dynamicznego wa艂u co艣 -o ile pami臋tam-jest napisane u Shiera w Miniaturowych silnikach spalinowych .

Sa do tego akcelerometry, odpowiednie urzadzenia do obrobki danych i specjalne opogramowanie. Cholpcy z Politechniki biora ok. 1kz艂 za wizyte na lewo. Bo normalny program badawczy koszkolwalby zapewne od 100 kz艂 w gore. Przerobione na wlasnym organizmie i autorskich ( nie modelarskich) projektach. Oplacalne raczej tylko dla konstrukcji wdrazanych do produkcji. Dla pojedynczych sztuk kompletnie bez sensu. Dla wlasnych potrzeb taniej jest poeksperymentowac w wywazeniem walu nawet jesli mialoby to byc kilkanascie testow.

Chodzi o wywa偶enie jednego silnika. Czy ch艂opcy z Polibudy aby nie przesadzaj膮? Wydaje mi si臋, 偶e zbudowanie stanowiska na akcelerometrach chyba nie jest a偶 tak skomplikowane?