Zar i Bezmiechowa 2006 - refleksja

Witam,
wczoraj wieczorem, pełen wrażeń wróciłem do domu. Było wspaniale, jedynie pogoda nieco dogryzała upałem. Ale cały czas mówiłem, że to lepsze niż
deszcz. ;-)
Jedno jednak muszę tu wspomnieć. Pomysł z Bezmiechową był jak myślę dobry. Wszyscy tam obecni bawili się bardzo dobrze i byli zadowoleni. No może oprócz wiatru, którego nam nieco brakło - ale w piątek na Dźwiniaczu i w sobotę na Kamionce sobie nieco odbiliśmy...
Jedno jednak nie daje mi spokoju. Nie licząc przypadków losowych - zawiodły nas w sumie aż 23 osoby, które pomimo zapisania się i późniejszego potwierdzenia rezerwacji noclegu, poprostu się nie pojawiły. Oczywiście blokując miejsce noclegowe tym, którzy by chcieli przyjechać! Jeden z tych kolegów powiedział mi w niedzielę koło południa na Zarze, że nie jedzie, bo coś tam i napewno znajdę na jego miejsce chętnego. Fajnie. Jestem tym wszystkim naprawdę zbulwersowany. Jak można tak postępować? I to tylu Kolegów na raz? Jak można planować organizację jak ma się do czynienia z takimi ludźmi?
Wniosek z tego taki - na następny rok, będzie wymagana przy zapisach zaliczka. I jak ktoś się nie zjawi, będzie ona przepadała (nie licząc przypadków naprawdę losowych). Rezygnacja będzie możliwa tylko do 4 tygodni przed Zarem.
Te milsze refleksje, zdjęcia, filmy ukażą się już niedługo na mojej stronie.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Piotrze. Za długo już tu nie mieszkasz. Nie chcę tu rozpętać dyskusji o wadach narodowych lub ich braku, ale moim zdaniem tak właśnie jest. W dużej części nasi rodacy są tacy, że "olewają" innych i mają w d....ie, że komuś sprawią kłopot. Przy tym tacy ludzie wykazują totalny brak wyobraźni, tzn. nie pomyślą jak by się czuli, gdyby ich ktoś w ten sposób olał. Dotyczy to nie tylko modelarstwa, ale wszelkiej aktywności. Spotykam się z tym w ruchu drogowym i w działalności gospodarczej. Totalny brak odpowiedzialności i niedotrzymywanie danego słowa.

Jak wyżej, przy czym modelarze okazują się wcale nie lepsi niż reszta. Zresztą dlaczego akurat oni mieliby być lepsi? Wystarczy popatrzeć na zachowanie na lotniku. Lata nas dziesięciu, przychodzi jedenasty, rozkłada sprzęt i nie pytając o kanały (już o przywitanie się mi nie chodzi - nie zależy mi na przyjaźni z takimi ludźmi) zaczyna uruchamiać model, oczywiście po włączeniu radia. To samo z lataniem nad głowami i samochodami kolegów.

Oczywiście, jest to jedyna metoda. Zaliczka powinna być procentowo duża, żeby każdy zastanowił się 2 razy zanim się zgłosi. Lepiej mieć mniej chetnych, ale pewnych. I błędem jest, że zakładasz wyjątki dla przypadków losowych. Nie powinno być żadnej możliwości wycofania zaliczki. Trudno, jeżeli kogoś spotka nieprzewidziany kłopot, który nie pozwoli jechać straci kasę. Jeżeli dopuścisz zwrot zaliczki w przypadkach losowych na 100% możesz spodziewać się lewych zwolnień lekarskich albo fałszywych aktów zgonu babci.
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Kolegów

ludźmi? Też mi było przykro z tego powodu.

zaliczka.

Zarem. Bardzo dobry pomysł. Proponuję przez PayPal, jest to sposób wykorzystywany przez największe imprezy modelarskie (pikniki, nie zawody) w USA i rzeczywiście jest barzdzo wygodny.

Czekamy :-)))
Pozdrawiam, Szymon

Szymon Bartu napisa(a): ..............

................ Szymon, pewnie nie uwierzysz, ale wiat nie ogranicza si do amerykaskiej czci internetu. Sorry, czytam ci i mam wraenie obcowania z napalonym 15-latkiem, ktry co prawda wspaniale porusza si po anglojzycznej czci sieci, ale nie za bardzo wie, co si dzieje za oknem. Miej troch pokory wobec swojego braku dowiadczenia IRL, ktre bije z twojego kadego postu. Jest to take IMO kwestia perspektywy nastolatka. Swoj drog - nie uwaasz, e Piotr z racji swoich dowiadcze co nieco wie o organizacji (imprez, biznesu, itp)?
kojot
On 8/1/06 11:59 AM, in article 44cf25e6$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl, "Krzysiek

Bez urazy i z najwiekszymi wyrazami sympatii dla Piotra - fakty w zakresie rezerwacji noclegow zdaja sie przeczyc Twemu twierdzeniu.
Ale zdrugiej strony, odnoszac sie do postu Marka Popowa: " W dużej części nasi rodacy są tacy, że "olewają" innych i mają w d....ie, że komuś sprawią kłopot." , zaczynam w to wierzyc i rozumiem zdziwienie Piotra.
W czasie kiedy odbywal sie piknik mialem przyjemnosc jechac samochodem przez Czechy, Austrie i Slowenie. Jadac w zdydscyplinowanej grupie samochodow, przestrzegajacej ograniczen szybkosci oraz zakazow wyprzedzania, obserwowalem samochody lamiace wszelkie mozliwe przepisy ruchu drogowego, wyprzedzajace na trzeciego przez podwojna ciagla linie przed zakretem z kosmiczna predkoscia przy ograniczeniu do 50km/h... I naprawde bylo mi wstyd kiedy zaczalem sie przygladac rejestracjom - wszyscy mieli literki PL! Bodajze jeden albo dwa byly z niemiecka rejestracja - az sie boje snuc przypuszczenia na temat narodowosci ich kierowcow...
Piotrze - nie ukrywajmy - jestesmy mili i sympatyczni - ale tu naprawde jest trzeci swiat albo nawet czwarty i nie zmieni tego nawet to, ze wcale mi sie to nie podoba. Musimy je jeszcze wiele nauczyc a na to trzeba jednak troche czasu.
A.
PS A jeszcze nikt nie zaczal o polityce... ;-)

Właśnie dokładnie to miałem na myśli wspominając brak odpowiedzialności i lekceważenie innych w kontekście ruchu drogowego.
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

A może jest tak, że jak Polak zobaczy dłuuugą drogę z pasami pobocza, bez dziur, to daje w palnik, bo sen się może szybko skończyć ;-)
pozdrawiam, qrdl
ps. A tak na serio, to mnie najbardziej "cwaniactwo miejskie" denerwuje, ot taka nasza mentalność narodowa - jak jesteś frajer, to puszczaj innych, pozwalaja się właczać do ruchu, etc. Jeśli chodzi o modelarzy, to chyba już czas przestać myśleć o wszystkichj jako wysoce kulturalnej elicie. Niegdyś ubolewaliśmy, że mało sklepów, prostych modeli, etc. Teraz to się poprawiło, modelarstwo zapewne relatywnie jest dużo bardziej popularne niż 5 lat temu, więc i więcej nieodpowiedzialnych, niekulturalnych ludzi się pojawiło - typowych "konsumentów" :-) Poza tym daleki jestem od niedoceniania zwyklej głupoty ludzkiej, która imho jest motorem 90% zachowań, które wam się Koledzy nie podobają :-)

Przepraszam Cię bardzo, jak powyższa wypowiedź ma się do mojego postu? Czy to wnosi cokolwiek do dyskusji na temat Żaru? Na prawdę nie uważasz, że swoje wrażenie mógłbyś opisać mailem wysłanym do mnie?
Co do Piotra... czy ja zaprzeczam, jakoby wiedział co nieco o organizacji? W prost przeciwnie, jest organizatorem IMHO najwspanialszej imprezy modelarskiej w Polsce. Napisałem wyraźnie "proponuję PayPal", czy to jest brak pokory, to odpowiedz sobie samemu, proszę. Jeśli, Piotrze, poczułeś się z moim postem źle, to oczywiście szczerze przepraszam, to nie było moją intencją.
Proszę Cię Krzysztof, jeśli chcesz kontynuować swoje "wrażenia", które są zupełnie OT do tego wątku, to wyślij mi je na priv.
Pozdrawiam jak zawsze, Szymon

Przez najbliższe parę lat chyba lepiej byłoby gdybyś zajął się winem, kobietami i śpiewem a potem wrócił na łono ogółu ku tegoż zadowoleniu (a i przy okazji mądrzejszy o tenże czasokres).
Pozdrowienia Artur
"Szymon Bartuś" pisze:

Jasne. Wprawdzie z polskich kont paypal można wyłącznie wysyłać pieniądze, ale to drobiazg przecież :>
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2