Znów problem z odbiornikiem ;-(

Nie wiem czy Cię to ucieszy, ale mój ACT Micro-6 ma to samo. Kiedyś nawet umówiłem się z TTQ i sprawdziliśmy dwa identyczne ACT z nadajnikami- moim MC-12 i jego JR-ileśtam we wszystkich możliwych wzajemnych kombinacjach kwarców - obydwa zachowują się dokładnie tak samo.

Reply to
Piotr Konopka

Witam!

- Mam problem z odbiornikiem ACT Micro-8 DSQ. Odbiornik nowy kupiony wraz z dedykowanym kwarcem (na 35 MHz) w Model Partner.

- Nadajnik Futaba T9CHP-S (35 MHz - ustawiona w PPM)

Po odejściu od modelu ( elektroszybowiec) , a nawet siedząc obok modelu, ale ruszając radiem, szczególnie gdy radio jest "w pionie", serwa ( GWS Mini

2BBMG) zaczynają wykonywać małe "nerwowe" ruchy.

Co może być przyczyną takiego stanu ? odbiornik uszkodzony ? kwarc ?

Podłączyłem odbiornik Futaby PCM, podwójna przemiana i jest OK.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam Marek GG:1299639

***
*
**
Reply to
Marek - Yak

Witaj!

I jak rozwiązać ten problem ? Odbiornik nowy, nie był ani razu w powietrzu dopiero co programuje model.

Pozdrawiam Marek GG:1299639

***
*
**
Reply to
Marek - Yak

Cześć,

przy PCM-ie będzie spokój nawet jak nie będzie zupełnie odbioru. To tak na marginesie.

Co do tych micro 8 DSQ mam samemu dobre doświadczenia. Takie objawy zwykle zanikają po lekkiej zmianie położenia komponentów. Spróbuj nieco przesunąć antenę. Poptrz czy z pojedynczym serwem nie w modelu też są takie objawy.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

"Piotrp_de" <piotrp snipped-for-privacy@op.pl wrote in news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl:

mam podobny problem z serwami ktore zakupilem na allegro (jakies mikro). Jesli sa do odbiornika podlaczone tylko te serwa to wszystkie tak wariuja, jesli podlacze do nich jedno oryginalne hitec lub sanwa to przestaja drgac. Podlacz moze inne serwa i zobacz, moze masz dokladnie to samo co ja.

jacek

Reply to
Jacek

Marek - Yak napisał(a):

Sprawdź jak będą się zachowywać z większej odległości. Być może ten odbiornik nie radzi sobie ze zbyt silnym sygnałem w pobliżu nadajnika. Jeśli z większej odległości nic się nie będzie działo to jest to wina ARW odbiornika. Jest to w pewnym sensie wada, ale odbiornik ma działać prawidłowo raczej z większej odległości nikt nie planuje sterować modelem aparaturą lotniczą (35MHz) z 2 metrów. Trudno jest wykonać czuły odbiornik z tak dużym zakresem ARW. Przy sygnale PCM odbiornik automatycznie odrzuca błędne ustawienia. PPM jest dość łatwo zakłócić. Każda niestabilność sygnału objawi się drganiami.

Pozdrawiam

Reply to
Błażej