Zn贸w problem z odbiornikiem ;-(

Witam!
- Mam problem z odbiornikiem ACT Micro-8 DSQ. Odbiornik nowy kupiony wraz z dedykowanym kwarcem (na 35 MHz) w Model Partner.
- Nadajnik Futaba T9CHP-S (35 MHz - ustawiona w PPM)
Po odej艣ciu od modelu ( elektroszybowiec) , a nawet siedz膮c obok modelu, ale ruszaj膮c radiem, szczeg贸lnie gdy radio jest "w pionie", serwa ( GWS Mini 2BBMG) zaczynaj膮 wykonywa膰 ma艂e "nerwowe" ruchy.
Co mo偶e by膰 przyczyn膮 takiego stanu ? odbiornik uszkodzony ? kwarc ?
Pod艂膮czy艂em odbiornik Futaby PCM, podw贸jna przemiana i jest OK.
Z g贸ry dzi臋kuj臋 za pomoc.
Pozdrawiam Marek GG:1299639 *** www.rctorun.pl***

Nie wiem czy Ci臋 to ucieszy, ale m贸j ACT Micro-6 ma to samo. Kiedy艣 nawet um贸wi艂em si臋 z TTQ i sprawdzili艣my dwa identyczne ACT z nadajnikami- moim MC-12 i jego JR-ile艣tam we wszystkich mo偶liwych wzajemnych kombinacjach kwarc贸w - obydwa zachowuj膮 si臋 dok艂adnie tak samo.
--
pozdrawiam - Piotr Konopka
http://teemto.republika.pl

kombinacjach
I jak rozwi膮za膰 ten problem ? Odbiornik nowy, nie by艂 ani razu w powietrzu dopiero co programuje model.
Pozdrawiam Marek GG:1299639 *** www.rctorun.pl***

Cze艣膰,
przy PCM-ie b臋dzie spok贸j nawet jak nie b臋dzie zupe艂nie odbioru. To tak na marginesie.
Co do tych micro 8 DSQ mam samemu dobre do艣wiadczenia. Takie objawy zwykle zanikaj膮 po lekkiej zmianie po艂o偶enia komponent贸w. Spr贸buj nieco przesun膮膰 anten臋. Poptrz czy z pojedynczym serwem nie w modelu te偶 s膮 takie objawy.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

mam podobny problem z serwami ktore zakupilem na allegro (jakies mikro). Jesli sa do odbiornika podlaczone tylko te serwa to wszystkie tak wariuja, jesli podlacze do nich jedno oryginalne hitec lub sanwa to przestaja drgac. Podlacz moze inne serwa i zobacz, moze masz dokladnie to samo co ja.
jacek

ale
Witam !
Mia艂em to samo z tym odbiornikiem. Jeszcze gorzej. U mnie srewa czasami wychyla艂y sie do oporu. P贸藕niej przesta艂y dzia艂a艣 kana艂y od 4 w g贸re. Kwarce wymienia艂em, nic nie da艂o. Pomog艂o prze艂膮czenie nadajnika z PPM 9 na PPM 7, ale nie wiem czy w Futabie da sie to zrobi膰. P贸藕niej wymieni艂em ten odbiornik i ten nowy dzia艂 na razie ok. Ten pierwszy odbiornik kupi艂em w Austrii, wi臋c Model Partner nic do tego nie ma. Mo偶esz dla sprawdzenia wzi膮膰 kwarc z odbiornika Futaby z podw贸jn膮 przemian膮. Na stronie ACT pisze 偶e pasuj膮 i ja to sprawdzi艂em i jest ok. Teraz w tym nowym odbiorniku mam kwarc Futaby.
Poprostu ACT to dziadostwo. Tego typu problemy z ich odboirnikami sygnalizowa艂o ju偶 du偶o koleg贸w. Zreszt膮 s膮dz膮c po bzdurach jakie wypisuje ta firma na temat kwarc贸w, to dziwne 偶e ich odbiorniki wog贸le jako艣 dzia艂aj膮. Spr贸buj go wymieni膰, mo偶e b臋dziesz mia艂 szcz臋艣cie i nast臋pny bedzie lepszy.
Pozdrawiam
Micha艂
Marek - Yak napisa艂(a):

Sprawd藕 jak b臋d膮 si臋 zachowywa膰 z wi臋kszej odleg艂o艣ci. By膰 mo偶e ten odbiornik nie radzi sobie ze zbyt silnym sygna艂em w pobli偶u nadajnika. Je艣li z wi臋kszej odleg艂o艣ci nic si臋 nie b臋dzie dzia艂o to jest to wina ARW odbiornika. Jest to w pewnym sensie wada, ale odbiornik ma dzia艂a膰 prawid艂owo raczej z wi臋kszej odleg艂o艣ci nikt nie planuje sterowa膰 modelem aparatur膮 lotnicz膮 (35MHz) z 2 metr贸w. Trudno jest wykona膰 czu艂y odbiornik z tak du偶ym zakresem ARW. Przy sygnale PCM odbiornik automatycznie odrzuca b艂臋dne ustawienia. PPM jest do艣膰 艂atwo zak艂贸ci膰. Ka偶da niestabilno艣膰 sygna艂u objawi si臋 drganiami.