Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Frezy torusowe
W katalogu narzêdzi napotka³em nawê "Frez torusowy". Co to dok³adnie wyraz "torus" oznacza "geometryczna doskona³o¶c"..Ale w narzêdziach nie stosuje siê jaki¶ wyszukanych nazw, tylko...
7
7

Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Witam, Chcia³bym siê poradziæ w kwestii ko³a zamachowego. Mam silnik od Omegi 3.0 V6 x30xe, który u¿ywany bêdzie do napêdzenia pr±dnicy (sta³a prêdko¶æ obrotowa - ok. 2300 obr/min)....
4
4

czy ktos moze zna wydajnosc cieplna spalin jakichs konkretnych silnikow
mysle o wykozystaniu spalin do grzania recyclera , zamiast palnikow propanowych . Potrzebna byla by wydajnosc rzędu 500000- 1M BTU/h. Silnik obracal by bęben a spaliny grzaly asfalt.
5
5

prośba do posiadacza książki "Meto
Witam! Mam prośbę do kogoś, kto posiada książkę "Metody badań odkształceń i naprężeń w zmęczeniu materiałów i konstrukcji" D. Borońskiego łbym o fotki lub skany stron 103 (ewentualnie...

jakiej cieczy uzyc jako p?aszcza?
musze utrzymywac temperature ok 180 stopni - co najlepiej bedzie nadawac sie na płaszcz - jakis olej ? trzeba bedzie tego ponad 50 litrow - musi wiec byc w miare tanie. Moze ktos ma jakies...
18
18

Turbo doładowanie- wyważarki i
Mam defekt swojego turbo w samochodzie, zauważylem że firmy regenerują te urządzenia, a z recenzji jakich się doczytałem wiem że niektóre turbo mają lepszy wydatek jak oryginalne. Czy ktoś z...

Turbo doładowanie- wywazarki i
Mam defrkt swojego turbo w samochodzie, zauważylem że firmy regenerują te urządzenia, a z recenzji jakich się doczytałem wiem że niektóre turbo mają lepszy wydatek jak oryginalne. Czy ktoś z...

Hobbystycznie - modelowanie mechaniczne i opcjonalnie optyczne?
W jakim programie można zweryfikować swoje pomysły? Tak aby miał podstawową bibliotekę dzwigni, łozysk, przekładni, złączy, przegubów itp. Kiedyś widziałem że polecany jest inventor. Ale...
14
14

Karta technologiczna - pozycja "usun?? grat'
W karcie technologicznej mam pozycję "usunąć grat". Moje pytanie odnosi się do tego gratu :) Czy grat to zadziory, czyli pisząc łopatologicznie, ostre, poszarpane krawędzie które powstają...
2
2

Sprawdzenie stopu...
Witam, Czy są w naszym kraju laboratoria, które są w stanie sprawdzić i określić stop z jakiego wykonana jest rura (w tym wypadku)? Ile taka przyjemność może kosztować? Tylko proszę nie...
61
61

głębinowej przed suchob
Cześć. Jak, z czego, najprościej i najtaniej skonstruować zabezpieczenie pompy głębinowej przed suchobiegiem? Jakiś czujnik (jaki?), jakiś przekaźnik?
5
5

jak to jest z tym grzaniem asfaltu?
wszystkie maszyny do topienia asfaltu oparte sa na promieniowaniu podczerwonym (dla lepszej penetracji asfaltu topia do 5cm ) Niemcy produkuja grzejniki oparte na cyrkulacji goracego powietrza jak to...
3
3

Gaz ?upkowy
Za PAP: Premier Donald Tusk o ograniczeniach dotyczących poszukiwania gazu łupkowego we Francji i Niemczech "Już ja wiem, kto lobbuje przeciwko wydobyciu gazu łupkowego. Proszę nie mówić, że...
53
53

elektrozawór - jaki?
witam mam taki kompresorek: powietrzem dwie rurki potrzebuję zasilać je naprzemiennie, myślę o jakimś elektrozaworze trójdrożnym, który w stanie spoczynku ma otwarte jedno wyjście, a po...
5
5

Visual Vessel Design - error
Witam, Poszukuję osób korzystających z tego oprogramowania do obliczeń urządzeń ciśnieniowych. W programie jest kilka niedopracowanych rzeczy, jak: samoczynna zmiana osi odniesienia, samoczynne...
6
6