elektrozawór - jaki?

witam mam taki kompresorek:

powietrzem dwie rurki potrzebuję zasilać je naprzemiennie, myślę o jakimś elektrozaworze trójdrożnym, który w stanie spoczynku ma otwarte jedno wyjście, a po podaniu zasilania zamyka je i otwiera drugie, oczywiście mogę to zrobić sprzęgając dwa zawory NO i NZ, ale problem jest w czymś innym, większość elektrozaworów pracuje pod ciśnieniem, a tu ono nie jest za duże, poza tym nie chcę mieć strat na sprężu... pomóżcie coś dobrać za niewielkie pieniądze, może coś z motoryzacji... a może są gotowe rozwiązania

pozdrawiam s_13

Reply to
s_13

W dniu 14-05-2011 19:10, s_13 pisze:

albo dwa takie;

jeden taki;

______

ale te spawalnicze są z zasady NC... da się coś z tym zrobić?

drogi bardzo... :-(

BTW mam nadzieję, ze różnica ciśnień pomoże, tzn, jeden z obwodów będzie dużo krótszy, więc mniejszy opór i tam dam zawór, przy zamkniętym powietrze pójdzie do tego bez zaworu, a po otwarciu pójdzie tam gdzie dużo mniejsze opory, precyzja nie jest wymagana... jak myślicie, zadziała w ten sposób?

pozdrawiam s_13

Reply to
s_13

W dniu 2011-05-14 19:10, s_13 pisze:

W pralkach automatycznych z systemem zraszania są takie elektrozawory trójdrożne. Jedna pompa obsługuje albo zraszanie albo wyrzut wody. Co prawda ciśnienia robocze praktycznie zerowe, ale i w/w pompa nie jest jakimś demonem.

Tylko nie wiem czy spodoba Ci się czas zadziałania :)

Reply to
PeJot

a jak wygląda ten czas zadziałania, bo to może być dobre rozwiązanie... i rozumiem, że przestawienie jest płynne, tzn, coś tam się nagrzewa i powoli przestawia zawór na drugi obieg...

pozdrawiam s_13

Reply to
s_13

W dniu 2011-05-17 10:08, s_13 pisze:

Dokładnie. Nie pamiętam ile, bo dawno tego nie miałem w rękach, ale to są dziesiątki sekund.

Reply to
PeJot