Elektrozawór i pompa

Szukam elektrozaworu i pompy do przetłaczania niewielkich ilości agresywnego płynu. Nie jest on jakiś superżrący, ale instrukcja zabrania kontaktu z elementami metalowymi. Spotkał się ktoś z Was z takimi elementami bez metalu? Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2016-11-17 o 19:11, Jacek pisze:

Od pralki.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Zawor od pralki zawiera metal.

Reply to
4kogutek44

Pewno jakies na swiecie sa, ale moze Cie nie byc stac zeby kupic. Z pompa latwiej. Perystaltyczna sie nada. Perystaltyczna jak nie pompuje to moze robic za zawor.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2016-11-17 o 22:45, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Od Wiatki? :-) Tam od strony wody tylko membrana i obudowa.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu czwartek, 17 listopada 2016 19:11:20 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

Może coś w rodzaju pompki akwariowej? Całość plastik, wirnik też, wał z jakiejś ceramiki. Może i elektrozawory mają, trzaby poszperać.

L.

Reply to
Lisciasty

A lyzka na to. Niemozliwe.

Reply to
4kogutek44

W dniu piątek, 18 listopada 2016 03:11:20 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

Tutaj pytaj:

W dniu 2016-11-18 o 00:40, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Zaiste.

ć na nylonową.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Śrubę mocującą rdzeń.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

To nie jest z zaworu jaki byl w wiatce. W Wiatce byl typowy zawor ze wspomaganiem.

Reply to
4kogutek44

Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Ale niekoniecznie w kontakcie z plynem. Choc jeden rozebralem i tam kontakt niestety byl.

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582ecd05$0$15188$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2016-11-18 o 00:40, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ten trzpien musi byc stalowy/metalowy, bo go elektromagnes przyciaga.

Musialbys sie przyjrzec calej konstrukcji, czy ma kontakt z woda ... stal akurat nie powinna miec, bo bedzie rdzewiec.

To sie w zyciu nie narozbierales zaworow.

Reply to
4kogutek44

Użytkownik kogutek napisał w wiadomości

Ano nie - tak to juz jest - jak dobrze zrobiony, to dziala, dziala i nie daje powodow do rozbiorki az cala pralka nie trafi na zlom.

No ale wniosek uboczny - stalowy rdzen nie zardzewial od kontaktu z woda :-)

W dniu 2016-11-18 o 16:39, J.F. pisze:

No wiadomo. Pisałem o śrubie, która (jak czytam w myślach kogutka), mocuje membranę do rdzenia.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W myslach moich to gimbaza jestes. Nie masz zielonego pojecia a sie madrujesz. Wlasciwe i w zasadzie jedyne rozwiazanie juz jest. To pompa perystaltyczna a nie jakies jebniete pomysly z zaworem od wiatki. Podejrzewam ze sposob dzialania zaworu od wiatki i kazdej innej pralki domowej przerasta Twoje mozliwosci poznawcze.

Reply to
4kogutek44

Thu, 17 Nov 2016 13:45:40 -0800 (PST) snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Zależy jaki. Ja kupiłem kiedyś elektrozawór, w którym w kontakcie z wodą było tylko tworzywo i guma. Metal był na zewnątrz, lub zatopiony w plastiku (rdzeń). Zawór był rozbieralny. Cena ok. 20zł. Nie wiem od jakiej to pralki, bo był mi potrzebny do czego innego, wszedłem do sklepu z częściami AGD (wtedy jeszcze takie sklepy były) i kupiłem pierwszy lepszy. Miałem zamiar go przezwoić na 24V, ale cały temat w końcu upadł. Niestety zaworu nie mam pod ręką i nie zanosi się żebym miał (przepadł gdzieś w gratach wiele lat temu :-/ ).

Reply to
__Maciek

Kiedys mialem slonia w karafce. Ale sie zgubil. Nie ma takiego zaworu do pralki i nigdy nie bylo. Sprezynka tez w nim byla plastikowa czy z metalu powleczonego tworzywem.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2016-11-23 o 02:06, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

No to napisz jak wygląda taki zawór. Każdy ma wódę po drugiej stronie membrany? Tak jak w zaworze spłuczki, gdzie jest wspomaganie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski