Aparat RTG albo inne ustrojstwo w "cywilu"

Cześć,

Od czasu do czasu potrzebuję znaleźć rozkład konstrukcji pod dechami, blachą albo innym przykryciem, czy jest jakaś metoda budżetowa lub półprofesjonalna, którą można zastosować przy takich zagadnieniach? Myślałem o jakimś używanym aparacie RTG albo czymś podobnym, tyle że nie mam o tym większego pojęcia. Ktoś doradzi? ;)

L.

Reply to
Lisciasty

Ale przez blachę nie zadziała. Jak chcesz robić prawdziwe prześwietlenia, to przenośny aparat będzie pewnie oparty na radioizotopach, co może oznaczać półtora tony pozwoleń.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Cena dużo poniżej 100.000 zł. Wypożyczenie na tydzień 2500 zł.

To do kompletu termowizja.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Można bez pozwoleń. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Szukam wypożyczalni liczników Geigera.

WM

Reply to
WM

W dniu 2019-10-05 o 13:36, WM pisze:

Google mówi, że w Warszawie są. A taki gadżet do smrtofona za 200 zł nie wystarczy?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Gadżety do smartfona jakoś nie budzą mojego zaufania.

WM

Reply to
WM

W dniu 05.10.2019 o 18:18, WM pisze:

A jakiej dokładności potrzebujesz? Bo tak naprawdę te liczniki głownie mają sygnalizować zagrożenie, a iuch dokłądność nie jest jakimś podstawowym problemem.

Reply to
Robert Tomasik

Ciekawostka, ale niestety w moim osiedlowym sklepiku z akcesoriami do radiografii przemysłowej tego nie mają.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Chcę się pobawić w pomiar promieniowania tła, więc potrzebuję dobrego licznika.

WM

Reply to
WM

W dniu sobota, 5 października 2019 18:56:27 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Generalnie chodzi o znalezienie krowki/belek pod dachem zabytkowym, gdzie z wierzchu jest jakieś deskowanie/papa lub inne pokrycie nie do ruszenia bez angażowania konserwatora zabytków i sztabu ludzi. Nie wiem czy taki betonowy radar jest coś tam w stanie pokazać...

L.

Reply to
Lisciasty

Ja też nie wiem, ale obawiam się, że jak zaczniesz po tym dachu biegać z kapsułą z cezem, to sam się szybko staniesz zabytkowy.

To jest zwarta konstrukcja? Bo jeśli tak, to może USG zamiast RTG? Krzywdy sobie przynajmniej nie zrobisz. BTW, ciekawostka:

Geniusze lokalni:

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu sobota, 5 października 2019 21:27:38 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

To RTG to było tylko dla przykładu, bo nie mam pojęcia jakie są rozwiązania w tym temacie. Jak to będzie działało na różdżkę do szukania wody to nie ma to dla mnie problemu :]

L.

Reply to
Lisciasty

Dnia Fri, 4 Oct 2019 13:32:38 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

Ale masz dostep z dwoch stron ? Bo RTG dziala "przeswietlajac", z jednej strony lampa, z drugiej ekram/klisza.

A zwyły obraz termiczny tego nie ujawni?

Reply to
Marcin Debowski

W dniu niedziela, 6 października 2019 03:08:16 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

Jak belki drewniane pod przykryciem mają taką samą temperaturę jak dechy i powietrze to raczej nic nie zobaczysz. Bo nie widzę powodu żeby miały mieć inną temperaturę...

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu sobota, 5 października 2019 23:17:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Dostęp z reguły jest. Ale może to być np. odległość metra. Pytanie czy to nie za dużo...

L.

Reply to
Lisciasty

Jeśli budynek jest w normalnym uzytkowaniu a na dworze jest zimniej/cieplej to mieć nie będą. Poza tym zawsze możesz polać wodą, zimną, ciepłą.

Reply to
Marcin Debowski

W dniu 2019-10-06 o 11:37, Lisciasty pisze:

Jak jest dostęp to zeskanować z od wewnątrz i z zewnątrz. Jakiś charakterystyczny punkt się znajdzie po obu stronach.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia Sun, 6 Oct 2019 02:37:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

Medyczne rentgeny z wiekszej dzialaja.

Graniczne cale tiry przeswietlaja.

Tylko znow klopot - duzy, kosztowny sensor (bo "czujnik" to jakos nie pasuje), mechaniczny uklad skanujacy, czy samemu sie wystawiac na promieniowanie ...

Nowa technologia - fale milimetrowe

I od razu ciekawe zastosowanie ...
Mozna zarobic miliony :-)