Cicha śmierć lub cichy moździerz

Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ee6001c$0$17343$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 14.06.2020 o 12:19, WM pisze:

A jednak ... cichy strzal

I jesli dobrze widze - pocisk ma rure/lufe z popychaczem.

Swoja droga ... a nie ma jakiegos dyskretnego paliwa do rakiet ? Po co jakies lufy.

No i czy cichy strzal wystarczy, skoro sami robia takie radary

A ile takich radarkow ma nasze wojsko ?

Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ee77fff$0$17363$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 15.06.2020 o 13:28, WM pisze:

Nie wiem czy taki polski - opis pasuje mi do "metal storm".

I potem sie mozna chwalic milionem pociskow na minute.

Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ee67e0a$0$553$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 14.06.2020 o 20:36, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Czekaj czekaj .. a jaka tasma ?

jesli taka z zamknietymi ogniwami, tzn obejmują całą luskę dookola, to musialbys ja popchnac jakims dlugim pretem, zeby wypchnac z tasmy i wprowadzic do komory nabojowej. I ten pret musialby byc jednoczesnie zamkiem, a w srodku iglica.

A tasmie jak ta

to chyba nawet nie dasz rady przepchnac luski do przodu, bo wydaje mi sie, ze srednice ma nierowne. Trzeba nabój wyciagnac z tasmy w czasie cofania zamka, a potem wprowadzic do komory, jakos obok tasmy. I juz sie komplikuje ten mechanizm co wyciaga nabój z tasmy do tyłu

A w tej tasmie nabój da sie przepchnac do przodu ?

Albo taka rozsypna
tez mam wrazenie, ze jedno ucho sie zweza.

W dniu 2020-06-15 o 18:28, J.F. pisze:

Ten jest odpalany elektrycznie komputerowo, a polski był chyba ze ścieżką prochową i ze wstecznym zapieraniem się pocisków w lufie. Pociski leciały jeden za drugim w odległości paru centymetrów. To miało działać jak aktywny pancerz, niszczący granaty ppanc.

WM

Reply to
WM

Są w necie animacje jak pracuje Maxim. Znajdź to zobaczysz jaki to skomplikowany system. Nabój zostaje wyciągnięty z taśmy, przeniesiony kilka centymetrów niżej i umieszczony w komorze nabojowej, zamyka się zamek i następuje strzał, łuska zostaje wyciągnięta z komory nabojowej i wyrzucona na zewnatrz, cykl zostaje powtórzony. I tak kilka czy kilkanaście razy na sekundę.

Reply to
4kogutek44