Czarne szkło - pilot IR

Drzwi mają być z czarnej siatki alu, aby sprzęty stojące wewnątrz mebla widziały piloty IR. Co można by w zamian zastosować, aby uzyskać efekt czarnego szkła? Myślałem nad dwoma warstwami szkła a pomiędzy coś czarnego przeźroczystego dla IR. Tylko co? Może jest taka farba?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Czarny poliwęglan.

"Konrad Anikiel"

Czyżby to było takie proste.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A wiesz czemu płyty CD są z poliwęglanu? Bo tam laser jest podczerwony.

"Konrad Anikiel"

Jak przychodzi do konkretów to problem. W ilościach detalicznych (1 płyta) na razie nie znalazłem. Nawet nie mają wzorników, aby sprawdzić czy się nada.

RObert

Reply to
Robert Wańkowski

"Konrad Anikiel"

Też czarnego nie mają. Ale zapytam.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

wysyłka 6 funtów

"Konrad Anikiel"

Tylko nie jest w połysku. Ale od biedy można dac pomiędzy szkło. No i ja potrzebuję 300 x 800 [mm], ale z tym pewnie nie problem. Może czarna cienka plexa pomiędzy szyby, aby się nie rysowała. Muszę sprawdzić czy przez czarną plexę przechodzi IR. A ten czarny barwnik w poliwęglanie nie stanowi poważnego problemu dla IR?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Być może trzeba by sprawdzić kombinację danego pilota+odbiornika+płyty, ale te wszystkie plastikowe okienka do pilotów i telewizorów przykrywające diody, są na ogół barwione. Mało tego, te diody bywają zalewane czarnym plastikiem. Z drugiej strony, jakby się uprzeć to domowym sposobem możesz trwale zabarwić na czarno szybę w piekarniku. Choć wymiar deko za duży. Szprosa daj pośrodku :-)

Po pierwsze: nie myl plexiglasu z poliwęglanem. To zupełnie co innego. Po drugie: nie widziałeś czarnych płyt CD do nagrywania?

"Konrad Anikiel"

Nie mylę, dlatego pytam, bo plexa dostępna w każdym warzywniaku. :-)

No nie. :-( Ale już się dokształciłem.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Na temat plexiglasu się nie wypowiadam. Jak PC jest najlepszy, to znaczy że PMMA jest gorsze. Ale o ile gorsze, czy też akceptowalne, to nie wiem. Myślę że łatwo taką informację znaleźć. Tutaj twierdzą że każdy plexiglass jest przezroczysty dla IR, ale przy paru założeniach, to i złoto jest przezroczyste dla światła widzialnego :-)

Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

Ale z przezroczystego. Poza tym sa z PC, bo to dosc twarde tworzywo, a wiec odporne. No i ma dobra przezroczystosc - w sensie nie jest matowy, nie znieksztalca wiazki itp. Pewne tez sie dobrze wtryskuje i oddaje mikroskopijne ( a nawet mniejsze) neirownosci.

Trzeba by sprawdzic czy wszystkie gatunki czarnego dobrze przepuszczaja IR. Bo owszem, sa szybki do pilotow, moze nie czarne a ciemnoczerwone, moze niekoniecznie z PC, ale podejrzewam ze sa tez barwniki czarne w podczerwieni :-)

Ta bliska podczerwien jest ciekawa, np szary/zolty papier z kopert potrafi ja niezle przepuszczac.

Bo z alternatyw ... czarna tkanina. Taka niezbyt luzna, zeby swiatlo przeswiecalo.

Użytkownik "Robert Wańkowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:5463e87a$0$31750$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Przed chwilą sprawdzone, czarna folia stretch przepuszcza pilota do telewizora :) Wojtek

Reply to
wowa

To jeszcze sprawdź ile warstw potrzeba żeby przestało przepuszczać.

To jeszcze sprawdź ile warstw potrzeba żeby przestało przepuszczać.

? Ale pytający chce żeby przepuszczało. Gadł o dwóch szybach, jeśli chodzi Ci o wytrzymałość. Wojtek

Reply to
wowa

"wowa" snipped-for-privacy@gazeta.pl

Tylko stretcha nie naciągnę ładnie na szkło. Ale może zaraz okaże się, że przez czarną farbę też przejdzie IR pilota.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Znaczy przez akryl? Przez czysty super przechodzi, ale ten barwnik to może być carbon black, a to ścierwo mocno pochłania.

"Konrad Anikiel"

Ja akurat używa poliuretanowych. Zrobię próbę.

RObert

Reply to
Robert Wańkowski