Nakrętka w szydzie drzwi

Cześć.

Jest sobie szyld z klamką skręcony dwiema śrubami.

W środku jedna (zewnętrzna) strona szyldu ma wspawane śruby.

Po drugiej stronie jest normalna śruba.

Spotykają się w środku w nakrętce.

Jak się nazywa taka nakrętka? Jest po prostu długa i nie ma zewnątrznego kształtu hex. Taka tulejka z gwintem.

Zaznaczam że *NIE* chodzi mi o coś takiego:

U mnie nakrętka jest elementem w środku.

Mogę znaleźć podobne pod hasłami "tulejka przelotowa Mx" albo "tuleja z gwinem wewnętrznym" ale tu chodzi o nazwę do skonsumowania przez człowieka w castoramie ;) Niestety dwie powyższe nie działają :D Spodziewam się że to ma jakąś specyficzną nazwę handlową ale nie mogę jej namierzyć. Istnieje jakieś slangowe określenie tej tulejki?

Reply to
heby

W dniu 2019-12-23 o 17:25, heby pisze:

A nie nakrętki?

A jak zrobili, że ta tuleja się nie obraca?

Jeżeli tulejka to obciąc to:

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Nie, śruby.

Z dwóch stron tulei są śruby, jedna wspawana w szyld zewnętrzny, druga "normalna" dokręcana ręcznie po drugiej stronie. Dokręcanie jednej dokręca z różną skutecznością też drugą. Odkręcanie podobnie, kwestia szczęscia który koniec odkręci się szybciej. Dzisiaj miałem wyjątkowe szczęscie, odkręciły się oba jednocześnie i usłyszałem stuk, stuk, puk i tulejka leży gdzieś głeboko ...

Druciarstwo w drugiej kolejnosci ;)

Reply to
heby

Tulejka dystansowa gwintowana. Z jedną śrubą można kontrować mniejszą nakrętką, lub przykleić by się nie odkręcała.

WM

Reply to
WM

W dniu 23.12.2019 o 17:25, heby pisze:

Nakrętka przedłużana ewentualnie nakretka złączna. Jest niestety 6-kątna, ale z Twojego opisu wynika, że to nie powinno przeszkadzać. Jacek

Reply to
Jacek

W dniu 2019-12-23 o 17:25, heby pisze:

Ale nawet jak załapie o co prosisz, to nie urodzi nakrętki tulejowej M4. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Jesli jeszcze nie zrobiles ... zdjac drzwi z zawiasow, obrocic i wytrzasnac ta tulejke. Ewentualnie wspomoc sie magnesem.

:D. Wpadła w "papierowy plaster miodu", a potrząsadnie 40kg drzwiami to lekki problem logistyczny :D To drzwi wejściowe do domu, spore i solidne.

Niestety drzwi są stalowe z papierem w środku. Już to robiłem. Zły pomysł :D

Reply to
heby

Taka nakrętka nazywa się tulejka z gwintem albo prosciej tulejka gwintowana.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2019-12-23 o 18:46, heby pisze:

Masz nówkę sztukę.

Tylko nie narzekaj, że za długie. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu czwartek, 26 grudnia 2019 16:10:02 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Śruba przelotowa. Prawie poezja.