Śrubka do futerka

Cześć.

Jest wietarka, jakaś tania. Wymieniłem futerko na takie dokręcane ręcznie, jest wygodniejsze w zastosowaniu w jakim ją mam (stojak+wiercenie w tworzywie/drewnie).

Chciałem to futerko skontrować śrubą wkręcaną w środku futerka w oś wiertarki.

No i:

1) Otwór to nie M4 tylko mniejszy 2) Otwór to nie M3 tylko większy 3) Lewy gwint

Przegogolowałem internety i widzę tylko śruby M3 i M4 jako kontry do futerek. A moja jest jakas pomiędzy. Ma to jakąs nazwę/standard może?

PS. Coś mi się wydaje że to nie może być normalna śrubka z aliexpres, bo tam jednak łbem udarowo wali w koniec wiertła.

Reply to
heby

W dniu 14.01.2024 o 19:42, heby pisze:

3,5 mm to standard w osprzęcie elektrycznym.

:(

A może zamiast tego klej do gwintów, jeżeli to futro na gwincie ?

Reply to
PeJot

Chce to kiedyś wymienić. Te futerka z ręcznym dokręcaniem są słabej jakości, jedno mi się już sypneło, pękła "osłona" z tworzywa.

Swoją droga mam wiertarkę Kress, mającą ze 25 lat, z takim futerkiem i ono jest niezniszczalne (i ma pierścień metalowy na przodzie, swobodnie kręcący się, więc można trzymać koniec palcami ;).

Reply to
heby

W dniu 2024-01-14 o 19:42, heby pisze:

Wyrzuć badziewie i kup coś z normalnym mocowaniem np. JT0, u kitaja masz same mocowania jak i gotowce z silnikiem.

Są też przejściówki z JT0 na wał o określonej średnicy.

OT.

alojzy nieborak

Czegoś nie rozumiem. Ja własnie wyrzuciłem futerko na kluczyk i zastapiłem je wygodniejszym (w tym konkretnym zastosowaniu) któe się świetnie sprawdza.

Teraz mówisz mi aby znowu założyć takie na kluczyk? Ale ja go nie chce właśnie ;)

Już pomijam, że rozwarcie kłów wygla na jakies śmiesznie małe, jak do moich zastosowań.

Reply to
heby

Wydawało mi się że piszesz o jakimś jeszcze mniejszym uchwycie fi powiedzmy 10 mm.

Max. 4 mm. Do wierteł z chwytem 1/8 cala w sam raz.

Reply to
alojzy nieborak

od czoła tej osi?

Widze, ze M3.5 są używane do mocowania płytek węglikowych ... ale prawe.

Hm:

-podejrzewam, ze ma nie wystawać.

-u Ciebie udaru nie będzie ...

J.F

Wewnątrz futrka, poza gwintem, jest równiez otwór. Śrubę kręca się w oś wiertarki od strony szczęk futerka.

Stanowi "dno" futerka. Bez tego masz otwór w futerku i co gorsza otwór w osi. Małe wiertło nie ma się o co oprzeć i wchodzi bardzo głeboko. Ten sam problem z futerkiem na kluczyk. Obejrzałem tez inne wiertarki w sklepach i znalazłem jedną tanią też bez tej śruby. Czyli mogłem jej nigdy nie mieć.

U mnie nie będzie, ale ponieważ u innych będzie, to przyszło mi do głowy, że to śruba specjalna o specjalnej nazwie i dlatego nie potrafię jej znaleźć.

Reply to
heby

Małe wiertła są z reguły też krótkie, i nawet w zwykłym uchwycie często nie mogą dochodzic do dna, bo za mało będzie wystawać.

Możliwe, bo w zwykłych wiertarkach jakoś nie przypominam sobie takich srubek.

Ze ona jakas specjalna, to juz widac (hm, 1/8"=3.175 mm .. za mało?), ale czy specjalnie nazywana ?

Ha, są sruby do uchwytów wiertarskich, np

Lewe, ale M5, M6,

Ha - są i sruby specjalne

Ale te bez danych, i chyba prawe.

A ta też bez danych i bez nazwy :-(

Czy jednak dane są i to 3/8" UNC?

Ha - to moze byc gwint nr 6-32 UNC - 3.505 mm

ale nie ... nie wiem skąd oni wzięli to 3.505. Bo w ofercie chyba nie ma.

ale teoretycznie 3.505mm

J.F

W dniu 16.01.2024 o 16:18, J.F pisze:

Chyba w tych co mają lewe-prawe obroty.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 16.01.2024 o 16:18, J.F pisze:

Wystarczy że wiertarka ma przełącznik kierunku obrotów prawe/lewe i już do mocowania futerka występuje śruba z lewym gwintem, w osi obrotu.

Reply to
PeJot