Prawo do naprawy

Czy coś się zmieniło, że zaczęto produkować pralki z rozbieranym bębnem a nie klejonym? Bęben z napędem bezpośrednim więc zakładam, że to jakiś współczesny model...

Reply to
Marek

Unia jakies przepisy wydała, ale trochę wątpie ... moze producentowi łatwiej skręcic na uszczelkę niz skleić?

A dobrze zrobiona pralka ... łozyska wytrzymuja kilkanascie lat.

A taki serwis kosztował by chyba z pół pralki czy więcej. Ktos może zrobi sobie sam, 99% stwierdzi, ze czas kupić nową.

A z innej beczki:

-ładowarki do telefonów - chyba juz wszystkie klejone,

-telefony - teoretycznie nierozbieralne, klejone ...

J.F

Co do telefonów, to będą musieli coś wymyślić, aby a zaciszu domowym dało się baterię wymienić nie trudniej niż tą od biosu w PC.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ile razy w życiu wymieniałeś baterie we współczesnym telefonie? Ja chyba nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności telefonu. Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

Reply to
Marek

Z mojego doświadczenia wynika, że ok 10.

Dwa lata temu wymieniałem łożyska, bęben wysłałem do fachowców od rozklejania i wymiany łożysk, cena usługi coś koło 200 zł z przesyłką (chyba oni płacili za kuriera w obie strony). Nadal wychodzi taniej niż nowa pralka. Fakt że wyjęcie bębna to trochę pracochłonne (przydaje się wyciągarka sufitowa).

Reply to
Marek

Co nie zmienia faktu, że taki wymóg jest.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Moze być kwestia ile dzieci i ile pran dziennie :-)

No własnie - Ty zrobiłes to sam, reszta wezwie fachowca. Fachowiec musi policzyc za robotę, za dojazd, za odjazd, za klejenie, za kuriera, zostawic rozgrzebaną robotę na pare dni, lub zabrać pralkę (no dobra - przy skręcanym zrobi sam, o ile będzie miał wszystkie potrzebne częsci). Razem uzbiera sie tyle, ze następnym razem kupisz nową pralkę.

J.F

Wspólczesne owszem - coraz lepsze te baterie, albo coraz lepsze programy. Dawniej się zdarzało.

J.F

Co również nie zmienia faktu, że wymóg staje się (lub w przyszłości stanie się) mało komu przydatny.

Reply to
Marek

Telefon traci użyteczność wyłącznie z powodu wstrzymania aktualizacji oprogramowania. Zrobiliby system operacyjny open source to każdy smartfon przeżywałby co najmniej 2-3 wymiany baterii.

Kupujesz nowy telefon co roku wyłącznie dlatego że ktoś w reklamie powiedział ci że smartfon to biżuteria i ten kto ma droższego ten jest lepszy.

Reply to
NNTP Surfer

W dniu 29.01.2024 o 12:58, Marek pisze:

Ja wymieniałem kilka razy, bowiem telefon służył mi do dzwonienia. Używałem klawiszowego długo po tym, jak większość znajomych używała smartfonów. Co więcej do SAMSUNGA miałem kilka baterii, które zabierałem w góry i nie zawracałem sobie głowy doładowywaniem.

Reply to
Robert Tomasik

W dniu 29.01.2024 o 13:59, J.F pisze:

Wydaje m i się, że przede wszystkim wymagania sprzętowe rosną. Jakiś czas temu musiałem wymienić telefon, bo już nic na nim nie chciało się uruchomić. Dostałem od mojej córki telefon, który ona włożyła do szuflady, bo kupiła sobie nowszy model. I używam go od kilku lat.

Reply to
Robert Tomasik

Dnia Tue, 30 Jan 2024 19:03:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Ja miałem Galaxy S3, potem S5 (ostsni, niestety, z wymienialną baterią), po nim S9 który mam do dzisiaj i na razie nie widzępotrzeby zmiany. A i tak wśród znajomych i rodziny jestem uważany za często zmieniającego telefony. Mało osób znam, co często zmieniają, a zwracam na to uwagę.

Reply to
Adam

Wymagania sprzetowe rosną, ale zuzycie pradu niekoniecznie. Za to rosną tez baterie, co w przypadku oszczednego uzywania moze prowadzic do tego, ze na wiele lat starczaja, bo mimo pewnej degradacji ciagle na wiele godzin pracy starczaja.

I wymiales baterie?

Bo kolejna sprawa - ze te baterie coraz dluzej zyją, i mozna zrobic telefon bez wymiennej baterii.

J.F

Tak tez z postepu technicznego wynika, ze serwis sie staje coraz trudniejszy/kosztowniejszy, a produkty coraz lepsze i relatywnie tansze, i sie serwis po prostu przestanie opłacać.

J.F

Android jest OS. Nic to nie zmieniło w kwestii baterii. Używam 7 letni smartfon, żadnych aktualizacji producenta wszystko działa, żadnych wymiany baterii.

Reply to
Marek

Producentowi ma być taniej, a nie łatwiej.

Reply to
PeJot

Podliczą szeroko koszty, i sie okaże, ze naprawa jest droższa :-)

Dobrowolne, hm ...

Unia by raczej zadbała, zeby częsci zamienne były dostępne przez 10 lat. Czy więcej. I aby suma cen tych części nie przekraczała ceny detalicznej wyrobu.

Ale doliczą sobie uczciwe koszty wysyłki, i się skończy naprawianie :-)

Hm, te straty, to takie troche platoniczne. Będą robić mniej, to i koszta będą mniejsze.

Reply to
J.F

Jak jest łatwiej, to jest i taniej :-)

Tylko kiedys zastąpili skręcany bęben sklejanym, a teraz wyszło odwrotnie?

J.F

Wystarczy, że kleje podrożały, albo za dużo było braków w procesie klejenia. Bęben skręcany odrzucony przez KJ można poprawić.

Reply to
PeJot