Temat jest nowy i budzi jeszcze wiele kontrowersji. Wiele na ten temat pisał Piotr. Kilku modelarzy we Wrocławiu weszło w posiadanie takiego sprzętu. Jeśli sa osoby mające już pierwsze doświadczenia w użytkowaniu sprzętu praującego w tym paśmie to proszę o wymianę informacji. Na swojej stronie stworzyłem skromne forum, gdzie jest dział 2,4 Ghz. Adres strony: www.sp6dlo.pl zakładka forum lub: -- http://www.radiohobby.home.pl/forum / Myślę, że zwolennicy a także przeciwnicy tego pasma wniosą coś nowego do dyskusji. Istotne będą osobiste doświadczenia.Ja jak do tej pory nie latałem w tym pasmie. W domu przy routerze pracującym na 2,4 GHz i kilku innych urządzeniach na razie nie mam podczas prób żadnych zakłóceń z systemem Fasst. Pozdrawiam. Sławomir

Nieźle. Jak kuchenka mikrofalowa też nie zakłóca, to spokojnie można w to wchodzić. Nie wiadomo tylko czy prawo nie pozostaje w tyle za tymi zmianami. Pozdrawiam
------------------------------- Darmowe konta email http://www.free.os.pl Pojemnosc 500 MB -------------------------------

On 2008-01-27 11:41:21 +0100, snipped-for-privacy@gog.pl (Sławek) said:

Pozdrawiam. Sławomir

To nie jest kwestia tylko uregulowań prawnych. Przy lotach w zasięgu bezpośrednim (np hala) to nie ma znaczenia, ale jak model leci wysoko może odbierać sygnały z dziesiątek kilometrów.Mikrofalówkę można mieć przy oknie, czy naprzeciw niego na 20 piętrze.Sygnał z magnetronu nie jest stabilny i może okresowo zatkać odbiornik modelu. To jest pasmo ISM, tak więc należy liczyć się z zakłóceniami, i nie ma komu się poskarżyć jeżeli występują.
------------------------------- Darmowe konta email http://www.free.os.pl Pojemnosc 500 MB -------------------------------

Witam Doświadzczeń własnych ze sprzętem RC 2,4 GHz nie mam, ale ostanio zaintrygowany masowym wręcz pojawianiem się ofert niemal wszystkich producentów RC, zainteresowałem się tematem. Wart uwagi, moim zdaniem, tekst znalazł się ostatnio na stronie Multiplexa:
http://www.mpx.speedkom.net/cms/vorschau/upload/sonstiges/2_4_GB.pdf
Pozdrowienia PP

On 2008-01-27 12:54:17 +0100, snipped-for-privacy@gog.pl (Sławek) said:

Tak się słada, że jestem radiowcem. Sam budowałem stacje radiodostępowe w okolicach Wrocławia dla Dialogu, gdzie pracowałem kilka lat projektując przęsła radioliniowe oraz stacje radiodostępowe. Uruchomione już wzajemnie się zakłócały ze stacjaami TP ze Ślęzy. Pomogła synchronizacja GPS. Póki co spróbujemy tylko w modelach latających do kilkuset metrów. Wszystkie dotychczasowe próby nie wykazały żadnych interferencji od innych urządzeń. Praktyka zweryfikuje to co jest napisane w reklamie.Wiem, że latają ludzie na zawodach. I nie było z tym problemu. Sławomir