Prawo do naprawy

troche wątpię, aby istotnie (*).

Za to ... oni kleili, czy raczej zgrzewali? A to duza maszyna potrzebna.

Nie wiadomo czy warto. Na przemiał, i znów do wtryskarki :-)

J.F

A - zapomnialem dopisac - w detalu istotnie bardzo drogie.

Małe tubki epoksydu 10 .. 20 .. 40 zl. Czy to normalne, czy to tylko castorama?

A ile kosztuje beczka epoksydu, albo choc wiadro?

11 tys zl za 200kg .. dobra cena ?

Ile potrzeba na mały jacht kabinowy?

J.F

Technologia raczej nie ma znaczenia, choć zgrzewanie faktycznie tu bardziej pasuje.

I specjalizowana.

Nie bardzo. Najpierw i tak trzeba by zdemontować stalowy bęben. Przemiał to też koszty, a i zmielonego tworzywa nie można za dużo dodać do maszyny. A utylizacja przemiału to też problem, chyba że masz tego naprawdę duże ilości.

Reply to
PeJot

W dniu 02.02.2024 o 19:58, J.F pisze:

Plus 5 tyś. na utwardzacz.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

O ile jakiś niewyżyłowany model, co to wiruje >> 1000 rpm.

Swoją drogą, mam Amicę z ok. 2002 roku. Łożyska bębna i silnika zmienione, szczotki w silniku szeregowym też zmienione, aktualnie 3 pasek w eksploatacji, pewnie 4 albo 5 pompa.

I nadal części są dostępne a serwis się opłaca.

ATSD, czyżby konstrukcja pralki osiągnęła absolutne apogeum i nic nie da się wymyśleć poza sztucznym pompowaniem klasy energetycznej ?

Mnie się np. marzy, żeby pralka czy zmywarka sama sobie dozowała chemię.

Reply to
PeJot

W dniu 03.02.2024 o 02:05, PeJot pisze:

Mile tak ma.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A u mnie gorjenie podobnie stara bez napraw. Ale pierze tak raz na tydzien.

Hm, kupiłem ci ja kiedys rodzicom lodowkę mastercook. Firma zbankrutowała. Popsuł sie termostat. Termostaty kosztują/wały 30-40 zl. ale do MC 130.

Namawiali mnie w sklepie na przedłużoną gwarancje. Nie dopłaciłem, bo powiedziałem, ze jak 5 lat nie przepracuje, to zadnego więcej sprzętu MC. termostat padł chyba po 7.

A jakbym dopłacił ... zakład padł, więc i gwarant upadł. Ale moze to była gwarancja ze sklepu? Sklep nie padł ...

Choc Neonet właśnie upada ...

Suszarki ... ultradzwiękowe ... na CO2

ona kiedys cos o AGD nakręciła - były jakies szafy odswiezające ubrania.

A tu np przeprowadzka po koreansku

Chyba do zrobienia, ale z drugiej strony dobiera się czasem do prania. Poza tym i tak trzeba by czasem ładować.

J.F

A co do suszarnia. Jaka jest różnica między normalną suszarką od tej z pompą ciepła? Co podgrzewa wsad? A obu przypadkach to samo, różnica tylko w sposobie skroplenia wody?

W ten sam sposób wwoziłem meble, ale tylko 4 piętro.

Pralka sama zamówi, tylko wetknąć kartridż.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Pan J.F napisał:

Tak trochę off-topic, ale niezupełnie. Staram się kupować u takich, co oferują przedłużoną gwarancję, ale nie korzystam z tej propozycji. Zakładam, chyba słusznie, że ludzie potrafią działać racjonalnie. Księgowi na pewno zapytali wcześniej inżynierów, ile toto wytrzyma

-- i z taką ofertą przedłużenia wystąpili.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

MSZ przedłużona gwarancja to zwyczajna polisa ubezpieczeniowa opłacana przez kupującego i jako taka nie ma nic wspólnego z realną żywotnością ustrojstwa.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

Może się mylę, ale wydaje mi się, że każdy kombinuje tak, by dochód był największy. Najlepiej równy przychodowi. Zrobienie lodówki, która nie zepsuje się przez pięć lat, to nie jest rocket science. Sprzedaż "polis", które nigdy nie będą realizowane, to czysty zysk. Biorąc pod uwagę, ile zwykle chcą za to przedłużenie, biznes o wiele lepszy niż przy oszczędzaniu na jakości wyrobu.

Jeśli ktoś czuje, że lepiej niż w branży FMCG sprawdzi się w ubezpieczeniach

-- to tam też jest wiele możliwości, by wykazać się talentem.

Reply to
Jarosław Sokołowski

No własnie - technologia ma znaczenie o tyle, ze trzeba zainwestowac mniej lub wiecej.

Co prawda do produkcji uszczelki chyba tez trzeba maszyne ... uszczelka w plynie i skrecic?

Sie zamontowało, to się i zdemontuje.

A jakiego procenta braków sie spodziewasz ? 1% ?

Seryjną produkcje zakładamy. 1000 pralek dziennie?

A utylizacja ... sprzedasz, jako surowiec, pójdzie chocby na mydelniczki.

J.F

Niekoniecznie - pomysł mógł być z marketingu.

Poprzednia lodówka działała ... 40 lat. Wiec 5 lat "przedłuzonej gwarancji" na lodówke, to jakby śmiech ..

J.F

Ma o tyle, ze ubezpieczyciel się spodziewa, że większość sprzętów to przetrzyma i nie będzie płacił odszkodowania.

W przypadku lodówki, pralki, zmywarki - to nie jest takie głupie spodziewanie.

J.F

No dokładnie, tylko ... kto oferuje tę gwarancję ? Bo może być tak, ze ubezpieczyciel dogadał się ze sklepem, albo ktos w sklepie sam, i producent nic o tym nie wie.

Z drugiej strony ... producent moze robic sprzęty o trwałosci np 4 i 8 lat, i dostarczac odpowiednio tym co kupili dłuższą gwarancję, i nie.

J.F

W dniu 06.02.2024 o 09:35, J.F pisze:

Czas i kasa.

Nie ma znaczenia, decyduje ekonomia technologii.

Można się zdziwić, ale takiego przemiału tworzywa, gdzie jest sporo włókna szklanego, jakoś nikt nie chce.

Reply to
PeJot

Pan J.F napisał:

Ubezpieczyciele powinni się bić o taką fuchę. Stawka kilkaset złotych, średni koszt naprawy podobnie. To tak, jakby założyć, ze wszystko się zaraz popsuje. A przecież tak nie jest.

Nie robi tego. Jak kupowałem lodówkę, to ona już stała gotowa do transportu, o a dodatkową gwarancje upomnieli się dopiero przy kasie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan J.F napisał:

Marketing i księgowość mają biura na tym samym piętrze.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ale niekoniecznie sie pytają inżynierów o zdanie :-)

No coz - przeciętny żywot pralki/lodówki/zmywarki jest znacznie dłuższy, i nawet marketingowiec o tym wie, ale może by jednak uzgodnić z inżynierami, że ci nie skrócą tego żywota, bo się wpadło na wspaniały pomysł przedłużonej gwarancji :-)

J.F

No chyba, ze producent wpadnie pomysł, ze może, a nawet powinno się popsuć :-)

A teraz modne jakies magazyny logistyczne, w sklepie jest tylko wystawa i kasa, towar przyjedzie z magazynu ... i tu juz mozna wybrać własciwą skrzynię/paletę :-)

J.F