generator wodoru

Dlafachowców mam proste pytanie ? Spotkałem w ofercie anglojęzycznej urządzenie - generator wodorowy prądu.Czyli jak rozumie urządzenie składające się z elektrolizera wytwarzającego wodór który jest użyty do napędu turbiny wytwarzającej prąd elektryczny o mocy 125 kW. Ile trzeba dostarczyć energi aby otrzymać te 125 kW. Pytam dlatego bo jest tam uwaga że najbardziej ekonomiczna jest eksploatacja w nocy kiedy korzystamy z licznika dwutaryfowego. Czy aby nie jest tak że aby otrzymać te 125 kW należy dostarczyć te 125 kW tylko po niższej cenie - ale jaki to miałoby sens ? Czy wPolsce są już takie urządzenia bo na świecie tak. Podobno istnieje taka konstrukcja wynalazcy z Rudy Śląskiej - może ktoś ma z nim kontakt ! Będę bardzo wdzięczny za naświetlenie mi krótko po chłopsku tego problemu.Może ktoś zna strony internetowe gdzie mógłbym znalezć interesujące mnie wiadomości.

dzięki za poważne informacje pozdr. zdzich

Reply to
zdzich138

Ze co?... Uzywamy produ do elektrolizy zeby wyprodukwoac wodor ktory bedzie napedzal turbine podlaczona do pradnicy ktora bedzie wytwarzala prad?...

Cos sie komus pomajtalo?...

A.L.

Reply to
A.L.

Dnia Sat, 22 Jan 2005 17:54:41 -0600, A.L. <alewando_tego_nie@oddpost_tego_tez_nie.com> napisał:

właśnie enegretyka to nie moja działka, ale wiem że energii nie da się wyczarować a podczas zmiany jej stanu zawsze są jakieś straty no chyba że działało by to jak akumulator "tańszego" (nocnego) prądu do wykożystania w dzień gdy prąd jest droższy

Reply to
KING KONG 5

Dnia Sun, 23 Jan 2005 01:03:23 +0100, KING KONG 5 snipped-for-privacy@naportalu.o.pl> napisał:

^^^^^^^^^^^^^^ miało być oczywiście wykorzystania

Reply to
KING KONG 5

Ja mialem "piece akumulacyjne" ktore wlaczaly sie w nocy. Pameitam ze w nocy placilem o 10% mniej niz w dzien. Zanim ktos zaproponuje taka rewelacje, to neich sprawdzi jaka bedzie sprawnosc takiego urzadzenia i jak to sie ma do owego "10% taniej"

A.L.

Reply to
A.L.

Jesli turbina to duzo wiecej. Turbina jest niestety maszyna cieplna - co przy dzisiejszej technice oznacza 30-40% sprawnosci.

Ogniwo paliwowe ...

Oj .. trzeba by dokladnie sprawdzic, ale ja sie juz spotkalem z informacja ze elektroliza wody potrafi pobierac cieplo z otoczenia. Bo jak policzyc bilans energii dokladnie, to jej troche brakuje ..

Przy czym to niestety przy syntezie wyjdzie tez jako cieplo, wiec zysku z tego nie bedzie ...

Dnia Sat, 22 Jan 2005 18:35:58 -0600, A.L. <alewando_tego_nie@oddpost_tego_tez_nie.com> napisał:

plus do ceny zakupu takiego urządzenia oraz wzrostu ceny ubezpieczenia mieszkania/domu spowodowanej trzymaniem niebezpiecznych rzeczy w domu ;)

btw. pamiętam że kiedyś czytałem że np. droższa i oszczędniejsza wersja jakiegoś małego samochodu (chyba vw polo) z silnikiem diesla zwróciłaby się kupującemu, w stosunku do podstawowej dieslowskiej wersji po 15 latach ... trzeba uważać żeby nie złapać się w taką pułapkę

Reply to
KING KONG 5

Niekoniecznie. Bo różnica w koszcie prądu użytego do elektrolizy i tego drugiego, którego nie chcemy używać, bo jest drogi- może być większa. Możesz mieć wiatrak w miejscu gdzie wiatr wieje tylko w nocy, a w TV najlepsze kawałki są w dzień. Chociaż wiatrak nie jest najlepszym przykładem. bo jest drogi tak czy siak. Ale już turbinka wodna zanurzona w strumyku nie jest droga. I jeśli taki strumyk jest za mały, żeby cały dzień dawać dużo prącu- to się robi zaporę z polnych kamieni i tydzień zbiera się wodę, a potem dwa dni ją się spuszcza.

konrad

Reply to
KA

Polo to to raczej nie bylo. Przed laty na niemieckim rynku roznica miedzy dieslem a porownywalnym benzyniakiem byla ok 3000DM - co zwraca sie po ~2 latach typowego uzytowania. Co jest w maire uzasadnione - gdyby byla wieksza to diesle kiepsko by sie sprzedawaly, gdyby byla mniejsza - benzyniaki by sie kiepsko sprzedawaly :-) Ale w nowym audi mocny diesel potrafi byc nieprzyzwoicie drogi.

No chyba ze podliczyli jakos calosc kosztow w niemieckich warunkach - podatek [od ccm liczony], ubezpieczenie, serwis.

Dnia Sun, 23 Jan 2005 19:33:27 +0100, J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

chodziło mi o super oszczędną wersje diesla (chyba nazywała się

3 litry, od 3 litrów spalanych na 100km) w porównaniu z podstawową wersją *diesla*. był to jakiś mały samochód niemiecki, może corsa

- nie pamiętam. pamiętam natomiast że miała tylko jedno lusterko boczne i cienutkie opony żeby zmniejszyć opory ruchu

Reply to
KING KONG 5

3l to chyba VW Lupo byl

WL

Reply to
Wieslaw Lubas

problemu.Może

Ja bym skorzystał tu ze wzoru na sprawność silnika Carnota, i wtedy wyjdzie czy mi się to opłaca czy nie... Poza tym czy jest sens inwestowania w coś takiego skoro, i tak wiadomo, że najtańsza energia i ekologiczna to energia słoneczna, jeśli się trochę śledzi rynek, to wie się, że dzisiejsze ogniwa fotowoltaiczne mają sprawność 18%, i są drogie, natomiast już za kilka lat pojawią się ogniwa fotowoltaiczne, które mają teoretyczną sprawność 90% a na pewno praktyczną 50%, wydaje mi się, że w tej sytuacji lepiej poczekać,...powód W Niemczech jest wiele domów z takimi panelami słonecznymi, będą się ich pozbywać (słyszałeś o sprzedaży okien plastikowych przez Niemców i powrocie do drewnianych konstrukcji), można będzie znów na tym zarobić, lub kupić dla siebie po okazyjnej cenie:). Pewnie się spytasz dlaczego ich jeszcze nie ma w sprzedaży, tych jakmogłoby się wydawać super ogniw fotowoltaicznych...otóż to pole dla popisu takich inżynierów zapewne jak Ty...same układy istnieją problem polega na wytworzeniu super szybkich diód, te obecne najszybsze na świecie są jak się okazuje za wolne, dla działania w kierunku przewodzenia i zaporowym...ale myślę, że jest to realne przy dzisiejszym wzroście szybkości układów półprzewodnikowych..moja rada: poczekać cierpliwie i uważnie śledzić rynek:) Pozdrawiam ALBERCIK.

Reply to
Albercik

O ile pamietam to cieplo spalania wodoru wynosi 160MJ/kg. Sporo .. ale to tylko ~45kWh/kg.

A 1kg wodoru to jest 14m^3. Chyba ze ktos lubi zbiorniki cisnieniowe :-(

W dodatku wypada miec nadzieje ze w komplecie mamy jakis ogniwo paliwowe i laczna sprawnosc wyniesie choc z 80%. Bo jesli jest tam jakis silnik cieplny - to ja nie widze sensu.

Dnia Sat, 26 Feb 2005 21:33:24 +0100, J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Bo to w zasadzie malo sensu ma.... Lepsze rozwiazania od dawna sa stosowane, jak chocby elektrownie szczytowo-pompowe. Z propozycji mniejszej skali ciekawie zapowiadaja sie baterie przeplywowe (flow batteries).

Reply to
Jaroslaw Berezowski

No wiesz - 15m^3 wody podniesionych na 10m wysokosci gromadzi raptem

1.5MJ [~1kWh]. Nie tedy droga w "malej energetyce" - to juz chyba lepiej taki zbiornik na wodor zrobic :-)

Mi sie spodobaly akumulatory sodowo-siarkowe.