Jak to zrobić w Excelu...

Witam
Jak w Excelu zliczyć wystąpienia wszystkich wartości w danej kolumnie, tj.
1
1
2
1
3
3
2
1
Czyli:
"jedynek" jest 4
"dwójek" jest 2
"trójek" jest 2
Rodzaj zliczanych wartości i ich ilość nie jest stała. Excel ma sam wyszukać
jakie dane będą zliczane.
Marcin
Reply to
Marcin
Marcin snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
1)
2) excel zliczanie wystąpień 3)
dale to już się doczytasz
---------------- Pozdrawiam Bruno!
Reply to
bruno_ja
Zliczanie unikatowych wartości wg przykładu policzy mi, że mam 3 wartości. A ile "szt." tych poszczególnych unikatowych wartości jest? Nie znalazłem, może źle szukam.
Marcin
Reply to
Marcin
Może proste makro? Sprawdza po kolei każdą komórkę i w zależności od jej wartości zwiększa liczniki 3zmiennych. Ale to NTG. Zapytaj na grupie "vbasic".
Reply to
invalid unparseable
Zrobiłem to przy pomocy tabeli przestawnej, a czy przy pomocy "zwykłych" formuł się da, nie wiem dalej.
Marcin
Reply to
Marcin
Użytkownik "vincent" <vincent_b++@.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:egirtr$me4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
=SUMA.JEŻELI(zakres;"=3")/3
taka formuła wywala ile jest trójek gorzej, jeśli to nie są liczy...
Reply to
invalid unparseable
Dnia 11-10-2006 o 14:11:20 Marcin snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
A funkcja CZĘSTOŚĆ ci nie wystarczy?
Bruno
Marcin napisał(a):
Generalnie uzywam tabeli przestawnej. Ale w pewnych przypadkach posluguje sie funkcja Licz.jezeli. Czasem (jezeli ilosc zliczanych elementow jest niewielka, to w kolumnach obok wstawiam funkcje Jezeli, ktora zwraca na przyklad liczbe 1 gdy znajdzie sie dany element. Pozniej sumuje to wszystko i juz. Wszystko zalezy od twoich wymagan - co chcesz zrobic, jakie to jest duze i jakie ma byc zautomatyzowane.
Reply to
zbigi
Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w wiadomości news:452cfad9$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl... | =SUMA.JEŻELI(zakres;"=3")/3 | | Funkcja LICZ.JEŻELI(zakres;"=3") Będzie prościej. Sorki z późną odpowiedź, ale dopiero miałem chwilę żeby usiąść.... PM
Reply to
pm.las
Użytkownik Marcin napisał:
Jeśli się nie mylę to Dane->Analiza->Histogram wyrzuci ale przedziałami. Nie wiem według czego wybiera sobie przedziały ale z reguły dość dobrze oddaje rozkład w grupie.
Nie wiadomo jakie elementy będą liczone. Algorytm mniej więcej taki: Weź pierwszy element z kolumny A i sprawdź ile razy występuje w kolumnie A. Wynik wpisz do kolumny B. Weź drugi element z kolumny A, sprawdź czy występuje już w kolumnie B. TAK - weź trzeci element z kolumny A. NIE - sprawdź ile razy występuje w kolumnie A. Wynik wpisz do kolumny B.
I tak, aż osiągnie koniec kolumny A.
Czyli nie wiadomo jakie elementy znajdą się w A.
Marcin
Reply to
Marcin
Dnia 12-10-2006 o 09:40:45 Marcin snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a): Coś mi się wydaje, że prościej byłoby napisać program dedykowany do tego zadania np. w pascalu, c, albo octave. Musi być koniecznie excel?
Reply to
Bruno
Dnia 12-10-2006 o 09:40:45 Marcin snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Mógłbys podać trochę więcej danych o naturze kolumny A? Np. czy wartości całkowite, czy ułamkowe, dodatnie, ujemne, czy ilość elemntów jest stała, lub chociaż znana?
Reply to
Bruno
W: News:egii80$p7e$ snipped-for-privacy@news.onet.pl Od: Marcin snipped-for-privacy@poczta.onet.pl Było:
Takie rzeczy robi się w Accessie
Tabela "Dane" Pole w Tabeli "Dane" o nazwie "Dane" Kwerenda podająca które dane, ile razy występują
[ SELECT First(Dane.Dane) AS [Dane Pole], Count(Dane.Dane) AS LiczbaPowtórzeń FROM Dane GROUP BY Dane.Dane HAVING (((Count(Dane.Dane))>1)); ]
Nie wykonuję obliczeń w Wordzie i nie piszę wypracowań w Excellu, do wbijania gwoździ używam młotka a podczas jedzenia sztućców ;-)
Reply to
Sławek SWP
Marcin, 1. nad kolumna liczb wstaw nagowek, np. 'Liczby' 2. wybierz cala kolumne 3. w menu dane wybiez tabela piwotowa 4. utworz tabele 5. funkcje sum()zastap funkcja count()
voila!
Reply to
QXL
Chodzi o to, czy da się to zrobić przy pomocy formuł, bez zastosowania VB, czy tabel przestawnych.
Marcin
Reply to
Marcin