Kulki z kwasowki

Poratujcie prosze. Potrzebuje niewielka ilosc kulek o srednicy 14 do 15mm (moga byc standardowe 14.60 czy tez 15.081mm) ale wykonane z kwasowki lub w ostatecznosci nierdzewki. Nie pogardze tez ceramika. Kulki sa uzyte jako elementy zamykajace w zaworach jednokierunkowych, wiec musza byc dokladne w swoim ksztalcie (odpada slusarka). Pytalem w hurtowniach z jakimi wspolpracuje ale wszyscy rozkladaja rece :-(( Moze zna ktos zrodlo? __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

On Behalf Of Ireneusz Niemczyk

Pierwsze skojarzenie - łożyska. Mam trochę różnych kulek i nie rdzewieją, ale widziałem i zardzewiałe. Może zadzwoń do PREMY?

Powinni powiedzeć z czego robią, a z FŁT pewnie da się wyszabrować parę sztuk bez rozbierania łożysk.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Zależy, co to znaczy "niewielką" w oryginalnym poście ;-)

Przy okazji chciałbym się przedstawić: mam na imię Maciek, z wykształcenia jestem kulturoznawcą, z zawodu tłumaczem. Ostatnie parę lat siedzę w tłumaczeniach technicznych, głównie z zakresu produkcji samochodów (praktycznie wszystkie etapy). Specjalizuję się w japońskim (ustnie&pisemnie), ale nie wzgardzę też angielskim czy niemieckim.

A wracając do tych kulek: ile tego potrzeba?

Pozdrawiam, mt

Reply to
Maciek Traczyk

Miło mi :-) witamy na grupie.

W zaworach sa uzyte 4 sztuki, ale nie pogardze 20-ma (na zapas).

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Arturze caly klopot w tym, ze maja nie korodowac :-( Zwykle nie stanowia problemu - zadnego. Niemniej jednak zadzwonie do premy...choc nadzieji sobie nierobie.

__ Pzd, Irek.N. ps. jak tam inne sprawy?

Reply to
Ireneusz Niemczyk

A nie możesz założyć zaworów płytkowych, płytki z polipropylenu albo z teflonu. Ostatnio musiałem zrobić pompy do cieczy która rozpuszcza wszystkie metale. W pompie nie mogło być nic metalowego. Gniazda zrobiłem z PCV a płytki z polipropylenu. Po miesiącu testów płytki w pompie wyglądały lepiej niż jak były nowe. Tomek

Reply to
Tomek

Chlorek żelazowy. Instalacja do produkcji tegoż chlorku. Tomek

Reply to
Tomek

Witam Wiem ze są łożyska całe wykonane z Kwasówki łącznie z klulkami wiec pytaj w sklepach. Pozdrawiam

Reply to
Marconi

Gdybym (jak to zazwyczaj mam w zwyczaju) projektowal maszyne od nowa, pewnie bym sie nad tym zastanowil. Niestety maszyna juz jest (czeskiej produkcji) i nie za bardzo umotywuje wymiane calosci zaworow na nowe - inne. Jak nie uda mi sie nic zdzialac w temacie kulek, prawdopodobnie przefrezuje gniazda i zaloze stozki, moze z teflonu - zobaczymy.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Firma Complex łudź p.Tomaszewski tel 0426762858 wew731/732 Zajmuje sie sprzedażą łozysk i zapewne posiada informacje co i jak z kulkami. Pozdrawiam

Reply to
grabowski

Ireneusz Niemczyk napisał:

ZTCW w Polsce (dokładniej Kraśniku) nie robią kulek nierdzewnych. A ceramiczne to robią specjalizowane firmy i łożyskowcy od nich kupują. Spróbuj w:

  1. Premie
  2. Finie
  3. Albeco
  4. Impex-Łożyskach

To takie firmy z lepszym doświadczeniem międzynarodowym. Poza tym pewnie dowolny handlarz od łożysk jest w stanie Ci to ściągnąć, problem głównie w minimalnej ilości - jak coś nie leży w magazynie, to trzeba kupić całe opakowanie. Pozdrawiam Janek

Reply to
jasiol

Dokladnie w tym jest problem, deklarowalem juz ilosc znacznie przekraczajaca moje potrzeby, wszyscy obiecuja i maja moje zamowienie w d.... Niestety musze stwierdzic, ze _jakosc_ handlowcow w PL jest zalosna. Rozumiem ze cos sie nie oplaca - wystarczy wtedy o tym powiedziec, handlowcy natomiast wola obiecac i olac :-( Moze w PL jeszcze za latwo sie sprzedaje towar. Co do meritum sprawy, rozwiazaniem dla mnie jest kontakt z zagranicy, a jesli i ten zawiedzie - przerobie zawory na stozkowe. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ireneusz Niemczyk napisał:

To niekoniecznie musi być ich wina. Standard to wrzucenie zapytania dostawcy, który odbiorców z dzikich krajów ustawia w 3 kolejności. Dowiedz się o nazwisko obsługującej Cię osoby i męcz co parę dni telefonami, to oni zaczną męczyć dostawców.

dziękuję :-))), ale to jest standard przynajmniej europejski.

Pozdrawiam Janek

Reply to
jasiol