[matlab] transformata na podstawie odpowiedzi skokowej

Witam.

Jak mozna wyznaczyc funkcje przejscia (transformate) obiektu znajac tylko jego odpowiedz na wymuszenie skokowe? Wygnal wejsciowy i wyjsciowy mam zapisany w postaci tablic [n x 1], dzie "n" to numer probki. Co dalej zrobic z tymi danymi, zeby na ich podstawie otrzymac transformate obiektu?

pozdro

Reply to
ARO

"ARO" napisal:

skok to calka z impulsu diraca - wystarczy wiec zrozniczkowac odpowiedz skokowa i masz odpowiedz impulsowa (czyli wspolczynniki do splotu). GRG

Reply to
Gregor

ARO schrieb:

Na wejsciu masz "skok" , na wyjsciu masz "odpowiedz skokowa" - jesli zrozniczkujesz obie strony na wejsciu otrzymasz impuls, na wyjsciu "odpowiedz impulsowa". A odpowiedz impulsowa jest rowna funkcji przejscia (bo transformata impulsu jest rowna 1). Oczywiscie - wynik nie bedzie mial formy rownania tylko wektora wspolczynnikow do splotu - jednak majac ten wektor bedziesz mogl przy pomocy matlaba symulowac odpowiedz ukladu na dowolne wymuszenie - wystarczy wykonac splot wektora wymuszenia z tym co uzyskales (jak model obiektu przy projektowaniu regulatora tez sie nadaje)

Krotko mowiac chcesz zamodelowac ten twoj obiekt przy pomocy obiektu "opozniajaco, inercyjno, calkujacego" i chcesz dobrac wspolczynniki? Tutaj niestety nie potrafie pomoc - mnie zwykle wystarczala odpowiedz impulsowa - w rzadkich przypadkach kiedy musialem miec rownanie zadawalalem sie metoda "pi razy oko" (odczytac ile sie da z wykresu a potem podstroic porownujac wynik symulacji z pomiarami) GRG

Reply to
abert zielonka

ARO napisał(a):

Identyfikacja obiektów dynamicznych + matlab

Modele matematyczne silników - jest tego mnóstwo w necie i opracowaniach drukowanych. BTW zapominasz o jeszcze jednym sygnale wejściowym - obciążeniu. A co do istnienia opóźnienia w modelu - polemizowałbym, prędzej to skutek nieliniowości.

Reply to
PH

ARO napisał(a):

dawno dawno temu.... w czasach propagandy sukcesu... studiowałem na PS, miałem przedmiot o nazwie Identyfikacja i dynamika procesów. Zostało mi trochę sprawozdań i innych materiałów. Wrzuciłem to wszystko tutaj: nawi.pl/iidp Polecam przede wszystkim iidp-program.doc Poczytaj również o minimalizacji (i identyfikacji przy pomocy) najmniejszej sumy kwadratów. Ogólnie najprostsze i w miarę łatwe do zrozumienia.

Chociaż chciałbym zauważyć, że mój prowadzący twierdził, że jakieś herezję wypisuję i, że to NIE ma prawa działać. Działało wyśmienicie i to dla modeli wysokich rzędów.

Miłej zabawy, Maciek

Reply to
Maciej Iwanczewski