Oszczędzanie energii elektrycznej

Czy to może być legalne ? jak potraktują to w przypadku wykrycia zakłady elektroenergetyczne ?

Włodek

Użytkownik "Włodek" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:ejpmt9$dhb$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

G... prawda. Nie ma zadnej oszczędności przy uzyciu tego urządzenia. Bylo jakis czas temu na pl.misc.elektronika

Reply to
Lukasz

Było, oj było. Wiesz czego nie było. Nie było informacji że ktoś kupil i że nie dziala. Przynajmniej ja się z tym nie spokalem. Dywagacje czysto teoretyczne przez takich co na pewno wiedzą w tym przypadku niewiele dały. Bez doświadczenia takie dyskusje są nic nie warte. Mam licznik prądu. Taki zwykly tylko ma ze 40 lat. Kiedyś mi się przydawał. Wiesz co. Jak podlączyć do niego dławik od lampy wyladowczej to kręci do tyłu. Jak na dlawiku napisane ze 2 ampery to równo do tyłu jedzie na dwa ampery. Jak podlączyć coś jeszcze co ciągnie dwa ampery a nie jest obciążenem indukcyjnym ani pojmnościowym to się nie obraca. Nowy licznik tak nie potrafi, a szkoda. Moze w tamtym urządzeniu jest jakiś myk. Tomek

Reply to
Tomek

Naprawde ? Mowisz ze dlawiczek 400W, cztery zarowki po 100W i stoi ? A moze to jest licznik mocy biernej ?

Cofnac [zapadka] czy skompensowac zarowki dlawikiem do zera ?

Moze. Ale wszystko wskazuje na to ze jest tam kondensator :-)

Użytkownik "Włodek" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:ejpmt9$dhb$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Doskonały patent na oszczędzanie nie licząc się z kosztami.:>))

R.K.

Reply to
Ryszard K

Może to byc legalne, podobnie jak legalne (i równie skuteczne) będzie wiązanie czerwonych kokardek na liczniku, kontroler z ZE na jedno i na drugie tez zapewne zareaguje podobnie, a jak to się domyśl :-)

Jarek P.

Tomek snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):

Mylisz się, wielu kupiło i nie działa. Zajrzyj np. tu:

- urządzenie powoduje _wzrost_ zużycia energii elektrycznej - zasilanie diody LED. pzdr., PB

Reply to
Paweł Bochenek