Pompa próżniowa

Witam,
czy ktoś z grupowiczów orientuje się,
gdzie można kupić małą pompkę ssącą do
domowego laboratorium ? Nie musi być super wydajna,
chodzi mi o zmniejszenie ciśnienia w aparaturze chemicznej. Nie chce żadnego
agregatu od lodówki czy
prawdziwej pompy próżniowej, molekularnej.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi,
CheMiK
Reply to
CheMiK
Odpowiedź jest bardzo prosta. Tylko poprawne zadanie pytania jest trudne. Bo musisz znać wartość ciśnienia i wydatku pompy, którą potrzebujesz. A wtedy wystarczy znaleźć taką, której charakterystyka przechodzi przez twój punkt. Jakiego typu będzie to pompa- to zależy gdzie ten punkt będzie leżał.
Konrad
Reply to
KA
O. Jestem zdumiony. Moje nauki nie idą w las. Zamiast odpowiadać z marszu starasz się uzyskać więcej informacji. Jestem mile zaskoczony. Bardzo dobrze, dostatecznie. Tomek
Reply to
Tomek
Użytkownik "CheMiK" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ebakr3$hkn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Ja bym użył odkurzacza. mały nie jest, ale z reguły bywa pod ręką. Leprze modele mają nawet regulacje wydatku. Jeśli to zbyt małe zmniejszenie ciśnienia, to spróbuj poszukać takich pompek próżniowych do pakowania żywności w woreczki. Swego czasu reklamowali to w którymś z telewizyjnych kramów, ale pewnie w Internecie też znajdziesz. Jeśli i to za mało, to na Allegro widziałem różne pompy, ale to wydatek kilku stówek.
Reply to
Robert Tomasik
Jak będę się trzymał twoich nauk to doradzę mu żeby zbudował sobie tą pompę ze starego namiotu, wiadra żwiru i kleju Vicol. Przy pomocy klucza złamanego tylko z jednej strony i pilnika trochę zatartego ołowiem. Konrad
Reply to
KA
Użytkownik "Robert Tomasik" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:ebb33r$iah$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Własnie o coś takiego by mi chodziło, swego czasu widzałem, ale teraz już nie rzuca się w oczy :) Pozdr.
Reply to
CheMiK
Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:ebaq85$qjo$ snipped-for-privacy@> > Witam,
Dzięki za odpowiedź ! Wartość ciśnienia tak do 2bar, Pozdr.
Reply to
CheMiK
A czy nie mogła by być typowa pompka wodna wurtza do kupienia w dowolnym sklepie ze szkłem laboratoryjnym:
Maciej Szymanski
Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...
:) To 1bar wystarczy :D
Reply to
CheMiK
Użytkownik "~BitPump" snipped-for-privacy@bitpump.NSPAM.pl> napisał w wiadomości news:ebclrg$fvd$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Szczerze to przez te pytania odechciało mi sie tej pompki :D Jedna ciuta to 0.25Bar :D Dokładność do dwóch ciut. Pozdrawiam, CheMiK
Reply to
CheMiK
Kiedyś w Polsce była fabryka sprężarek i pomp prożniowych. W Koszalinie była ta fabryka. Może jeszcze jest. Asortyment mieli bardzo duży. Od zupełnie malutkich, takich co w garść można zmieścić, do potworow możliwych do zaladowania na ciężarowkę dzwigiem. Tomek
Reply to
Tomek
Miszczu, chciałeś coś mądrego napisać? Złośliwego? Jedno i drugie trzeba potrafić napisać. Jakieś pojęcie o tych barach...
Konrad
Reply to
KA
Tak apropos - nicka przeczytalem .. a co bedzie w tych kolbach ?
Bo boje sie ze moze pompie zaszkodzic, zeby sie nie okazalo ze szukasz teflonowej. Albo ze najlepsza to faktycznie wodna, albo inzektor na sprezone powietrze ..
J.F.
Tak apropos - wiele wskazuje na to ze ujemne cisnienia absolutne istnieja, patrz niedawna dyskusja na p.s.fizyka.
J.F.
Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Własnie postanowiłem że kupie pompke wodną, co prawda mam w domu szklanką, ale strasznie to nietrwałe, kupuje w labarcie pompke wodną PP z zaworkiem zwrotnym :) Pozdrawiam i dzięki wszystki za rady !
Reply to
CheMiK