Pytanie o material

Witam,
Potrzebuje zrobic sobie kilka plyt o wymiarach
w przyblizeniu 400 cm x 30 cm x 5 cm,
powiedzmy w przyblizeniu ze mialy by to byc segmenty
bramy garazowej podnoszonej.
Wymagania sa takie, ze musi niebrzydko wygladac
i byc odporne na warunki atmosferyczne.
Drewno klejonka raczej odpada, chyba zeby dalo
sie z 2 stron pokryc jakims zabezpieczeniem typu
laminat.
Blacha raczej bedzie za ciezka. Pianki poliuretanowej
nie potrafilbym oblozyc cienka blacha.
Myslalem o jakiejs zywicy, z ktorej robi sie
lodki, zeby ja wylac w formie, a nastepnie
obrobic brzegi wedlug wymagan.
Przychodzi Wam do glowy jakis ciekawy material ?
pozdrawiam
pluton
Reply to
pluton
pluton napisał(a):
O wytrzymalosc nie pytasz? ;)
A zrobic kompozyt? ;) Wyobraz sobie pudelko z cienkiej blachy (0,5mm IMO wystarczy) o podanych przez ciebie wymiarach, w ktorego srodku znajduje sie pianka trwale/na sztywno zwiazana z blaszana powierzchnia. Lekkie, sztywne, wytrzymale. Jedyny problem jest z zawiasami tysch segmentow.
Wylac w formie? To juz predzej oblozyc kawaly styropianu mata, zalaminowac i szlus :)
Yhy :) Jak wyzej :) Plyty zespolone, z ktorych od kilkudziesieciu lat stawia sie sklepy, pawilony, hale fabryczne - charakterystyczna bardzo plytko tloczona blacha trapezowa. Jedyny problem, to polaczenie tych segmentow.
Reply to
zbigi
Podparte na 2 koncach nie moze sie zlamac pod wlasnym ciezarem :)
Nie dam rady w domowych warunkach porobic takich pudelek z wystarczajaca precyzja.
To da sie zrobic.
Jezeli laminowanie jest wykonalne domowo, to czemu nie ?
Dzieki pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
Tylko jak styropian, to laminowac trzeba epoksydem, bo poliester go zezre.
W ogole jest sporo sztuczek, stosowanych przy laminowaniu - np. gladka, plaska powierzchnie latwo uzyskac kladac warstwe laminatu na lakierowana plyte pilsniowa, posmarowana warstwa rozdzielacza. Na to przekladka, na to druga warstwa, na to folia, zeby i druga powierzchnia wyszla wzglednie gladko.
...tyle ze jak nigdy nic z laminatu nie robiles, to lepiej sie za to nie bierz bez pomocy kogos z doswiadczeniem. Po prostu trzeba miec wprawe i juz.
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
Może okleić styropian płytami ze spienionego PCV (takie używane w rekramie) ? Jest co prawda problem z wykończeniem krawędzi - są co prawda takie ceówki z PCV budowlano - meblowe nie wiem tylko czy szrokości 50mm.
Maciek
Reply to
Maciej Szymanski
pluton napisał(a):
Sie nie zlamie, a nawet mozesz sobie na tym ledz* spokojnie ;)
*
od "legnij se chlopie" ;))
No to ja bym sie jednak rozejrzal za taka gotowa, prefabrykowana plyta. Nie pamietam jak sie nazywa ale jest popularna, dostepna i w takij ilosci powinna wyjsc tanio.
Wiesz... Ja tez mam rozne zwariowane pomysly i lubie sobie duuuzo zrobic sam. Ale kurde nie wzialbym sie za laminowanie plyt na segmentowa brame - chocby ze wzgledu na powtarzalnosc produkcji :)
Reply to
zbigi
U¿ytkownik "zbigi" <zbigi@
No to bedzie 'lec'...;-) lec, legn±æ 1. <po³o¿yæ siê ciê¿ko na pos³aniu, ziemi itp.> 2. podn. <zostaæ zabitym> 'lec z honorem'
Reply to
mr.all
mr.all napisał(a):
Absolutnie masz racje - jednak slusznie mi smierdzialo zastosowanie prostej formulki zamiast pojscie za glosem instynktu. Czlek glupieje na starosc :( Dzieki :)
Reply to
zbigi
Witam,
Dzieki wszytkim.
Rozpetalem (niechcacy) watek na ten temat na groopie zeglarstwo i dostalem bardzo ciekawe odpowiedzi, jakby ktos byl zainteresowany :)
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton