Re: gasket - uszczelka czy te?podk?adka?

> uszczelniania. On

> Nierdzewka ma 20 razy gorsze przewodnictwo cieplne od miedzi. Masz
>
> Opisy patentowe to nie najlepsze źródło informacji. Na dodatek amerykańskie. Tam
> można opatentować wszystko i nikt się nie pyta po co. Informacja jaką podałem,
> że chodzi o odprowadzenie ciepła, pochodzi z jakiegoś podręcznika akademickiego.
> Pamiętam bo uczyłem się z tego podręcznika. Funkcja uszczelniania jest wtórna.
> Jak masz tą świecę to weź potłucz porcelankę i ją wydłub. Następnie rozetnij
> piłką metalowy korpus. Zobaczysz że porcelanka jest uszczelniona z obudową za
> [...]
Wszystko rozumiem, niemniej jednak rzeczywistość zdaje się przeczyć
temu co twierdzisz:
1. Czy masz jak wyjaśnić czemu ten pierścień jest z nierdzewki a nie z
miedzi albo z alu? Żeby pogorszyć jego przewodność cieplną?
2. Jaki jest stosunek powierzchni gwintu do powierzchni styku tego
pierścienia, który na dodatek jest za tym gwintem, czyli już
schłodzony? Na oko 1:100? Czemu (na moich świecach) ślad od gniazda w
głowicy jest wąziutkim kółeczkiem, a nie równym zgnieceniem na całej
powierzchni? Żeby jeszcze zmniejszyć powierzchnię przewodzenia ciepła?
3. Czemu pierścień jest zawinięty w "S"? Żeby jeszcze bardziej
zmniejszyć jego przewodność cieplną?
4. Młotkowanie i piłowanie (realistycznie to szlifowanie, bo leniwy
jestem) zostawiam na jutro, może coś mi to wyjaśni.
Konrad
PS. Nie znam się na stożkowych gniazdach świec- jesteś pewien że to
jest stożek do stożka? Bo jeśli np torus albo kula do stożka, to... no
właśnie, jak myślisz w jakiej klasie są kulki w zaworach zwrotnych?
Reply to
Konrad Anikiel
Witam Zaciekawił mnie temat i poszperałem nieco.
"If a plug is installed without a gasket, excessive heating and pre-ignition may occur due to poor heat transfer and blow-by of combustion gases...." - tak piszą tu :
jednak twierdzą że, poprawia chłodzenie. Uszcelniając zapobiega przedmuchiwaniu gorących spalin przez powierzchnię styku, zapobiegając nadmiernemu nagrzewaniu świecy. Pozostaje jednak słuszne pytanie dla czego nie jest wykonywana z materiału lepiej przewodzącego ciepło. Może miedziana, narażona była by na korozję na styku miedź stop aluminum - problem znany z połaczeń w elektryce. Może dla dostatecznego odprowadzenia ciepła wystarczy uszczelka z materiału o podobnym przewodzeniu ciepła co materiał korpusu świecy - masa podkładki jest jednak znacznie mniejsza od masy korpusu świecy.
PP
Reply to
PL(N)umber_One