Rysunek po┼é─ůczenie rurowego

Witam
mam do narysowania po┼é─ůczenie rurowe (rura w rurze) posiadam rysunek wzorcowy, a swoj mam wykonac w odpowiednich proporcjach, jedyne co mam podane to
Tr22x5 oraz to ze wszystko znajde w normach:) normy cale szczecie nabylem, ale niestety nie bardzo wiem jak to zrobic,
www.pronet.lublin.pl/~interkas/rys.jpg tu jest ten rysunke, gdyby ktos moglby mi powiedziec jakie powinny byc te wymiary zaznaczone bede wdzieczny!!
pozdr. Piotrek!!
Add pictures here
Ôťľ

A gdzie na tym rysunku jest po┼é─ůczenie dw├│ch rur?
Add pictures here
Ôťľ

Pod numerem 9
Add pictures here
Ôťľ

Tak podejrzewa┼éem. To s─ů dwa wa┼éki, a nie rury.
Add pictures here
Ôťľ

tez tak wlasnie s─ůdze, jednak ludzie z wyzszych lat (na wydziale) to po┼é─ůczenie nie wiem czego wlasnie nazywaj─ů rura w rurze troche to dziwne, skoro nie s─ů one przelotowe (a jedynie z jednej strony maja otwory)
pozdr. Piotrek
Add pictures here
Ôťľ

a wiesz moze do czego takie cu┼Ť sie stosuje? poza oczywiscie rysowaniem;)
Add pictures here
Ôťľ

Mnie przyk┼éadowo przysz┼éa do g┼éowy jaka┼Ť podpora o regulowanej d┼éugo┼Ťci. W ka┼╝dym razie to raczej b─Ödzie przenosi─ç obci─ů┼╝enie wzd┼éu┼╝ne.
Add pictures here
Ôťľ

tak wlasnei tez pomyslalem,
pozdr. Piotrek
Add pictures here
Ôťľ

Pewnie jeste studentem politechniki ( innej szko│y technicznej) po LO. Pomogŕ Ci dla tego, ┐e wiem jakie maj▒ k│opoty studenci po LO na "rysunku" nie znaj▒c technicznej strony tego co maj▒ zadane narysowaŠ. Te proporcje. Sk▒d je ma znaŠ student pierwszego roku po LO? Zadaj▒cy takie zadanie powinien "zapodaŠ", ┐e proporcje s▒ mniej- wiŕcej takie : ..........D/d, L/l ,...
Nie wiem jak Ci to opowiedzieŠ, ale rura w rurze to tak jak Âruba w d│ugiej nakrŕtce i do tego nie nagwintowana na sa│ej d│ugoÂci nakrŕtki ale nie wkrŕcona na ca│▒ d│ugoŠ gwintu nakrŕtki. Tak na oko to masz tak: Žruba Tr 22 ma Ârednicŕ " po wierzchu 22 mm. G│ŕbokoŠ gwintu ( nie chce mi siŕ szukaŠ w moich kajetach) tak na oko po 4 mm na stronŕ, czyli "rdze˝" -metal gdyby to by│a Âruba ma Ârednicŕ oko│o 15-17 mm. »eby by│a rura zamiast Âruby to narysuj w niej "dziurŕ"-otwˇr wzd│u┐ o Ârednicy np 8 mm. Musi byŠ trochŕ tego ┐elaza by siŕ toto nie urwa│o. A grubsz▒ rurŕ zrˇb podobnie. Otwˇr-"dziura wzd│u┐" ma Ârednicŕ tak▒ jak Ârednica gwintu zewnŕtrznego ( pomijam tu ma│e luzy - to zobaczysz w normie PN i w tej normie PN masz rysunek - patrz na gruboÂci linii - kontur-g│ebokoŠ gwintu- s▒ pewne zasady rysowania tego┐. ) A zatem masz otwˇr d=22 mm, Âciankŕ -gruboŠ tgo zelaza - wypada tak na oko przyj▒Š z 4 mm. ( Bo nie tylko wytrzyma│oŠ po│▒czenia na rozerwanie-wyrwanie, ale i giŕcie - skrŕcanie przy gwintowaniu gwintu wewnŕtrznego, podobnie zewnŕtrznego Âruby). Zatem D\zewn nie mniej ni┐ 26-28 mm a nie wiŕcej ni┐ 32-35 mm. Bo przestanie byŠ rur▒. I powinno byŠ OK. Jak co, to kliknij. Pomogŕ Ci, ale nie narysujŕ za Ciecie!
W.Kr.
Add pictures here
Ôťľ

wielkie dzieki!! jestem na I roku PW i jestem po LO:) tak jak powiedziales,
mialem narysowac poza tym rysunkiem rowniez 10 innych, takich jak sruba M24 z podkladka i nakr─Ötk─ů jak na przyklad dwie plyty pol─ůczone nitem, srub─ů i wkr─Ötem, z tym nie mialem wiekszego problemu, gdy┼╝ sruby i klucze nie sa mi obce, nigdy jednak nie bawilem sie rurami;)
ale ogromne dzieki za wskaz├│wki, jako┼Ť nawet sie udalo,
jesli jeszcze moglbys mi powiedziec w jakiej odleglosci powinno by─ç to wci─Öcie w wewnetrznej rurze? pozdr. Piotrek
Add pictures here
Ôťľ
interkas napisał(a):

Nie za┼éapuj─Ö o kt├│rym wci─Öciu piszesz, ale domy┼Ťlam si─Ö, ┼╝e idzie o to podtoczenie tam w g┼é─Öbi tej "rury". Je┼╝eli tak, to w zasadzie ca┼éa cz─Ö┼Ť─ç gwintowanej "nakr─Ötki-rury wewn─Ötrznej" powinna da─ç si─Ö wkr─Öci─ç w cz─Ö┼Ť─ç gwintowan─ů i ciut jeszcze, tak ze dwa skoki -podzia┼éki 'P' ( popatrz w PN co tro jest podzia┼éka-skok gwintu) powinno by─ç wi─Öcej. A potem jest to podtoczenie g┼é─Öbsze o ciut np p├│┼é mm na stron─Ö ( D` = d+ 1 mm) i szerokie na nie mniej ni┼╝ dwie -trzy P-podzia┼éki -skoki gwintu. To jest "miejsce na wybieg narz─Ödzia-no┼╝a do nacinania gwintu. Trapezowych nie nacina sie narzynkami, za ci─Ö┼╝ka robota st─ůd nie ma takich gwintownik├│w. A na ┼Ťrubie-rurze jest podobnie. te┼╝ musi by┼Ť miejsce na wybie┼ő narz─Ödzia. Tu, mo┼╝e by─ç p├│┼étora skoku, bo tu tokarz ju┼╝ widzi gdzie jest narz─Ödzie. Tam wewn─ůtrz toczy tylko na przymiar ( mo┼╝e czyta─ç na 'linijce" przy suporcie jak jest taka u tokarki). Jak co jeszcze to kliknij na adres, jest 'rzeczywisty'. W.Kr. (stary konstruktor ale i belfer od PKM-u)
Add pictures here
Ôťľ
Ja bym tak┐e nie potrafi│ narysowaŠ po│▒czenia rurowego w oparciu o za│▒czone dane.
Po pierwsze bo nie widzŕ tam ┐adnej rury. A mialy by byŠ dwie aby by│o co │▒czyŠ.
Znam dwie definicje rury 1.rura jest to dziura oblana ┐elazem. 2.rura jest to sztywny przedmiot o wyd│u┐onym kszta│cie, maj▒cy wzd│uzny otwˇr przelotowy na ca│ej d│ugoÂci. Nawet po spo┐yciu pˇ│ litra nie mam szans jej zobaczyŠ.
Po drugie rury najczŕÂciej siŕ │▒czy by mo┐na by│y co mog│o siŕ przemieszczaŠ tym wzd│u┐nym otworem. Jakie medium np. gaz, piwo, gnojˇwka. I to od medium bŕdzie zale┐a│o jakie maj▒ byŠ rury i to po│▒czenie.
Bogus│aw Zaj▒c
Add pictures here
Ôťľ
snipped-for-privacy@flamagaz.pl napisa│(a):

Witam Kolegˇw. Ten problem nazywany tu po│▒czeniem typu "rura w rurze" nale┐y, moim zdaniem, rozumieŠ jako po│▒czenie "gwintowane" takie, ┐e element wkrŕcany ma otwˇr wzd│u┐ d│ugiej osi i nie koniecznie na ca│ej nawet d│ugoÂci.. To implikuje gruboŠ Âcianki, podtoczenie na wyjÂcie narzŕdzia kszta│tuj▒cego "rowek" gwintu, pewnie i powierzchnie oporowe ktˇrymi stykaj▒ siŕ oba elementy po "dokrŕceniu". Rura-nakrŕtka podobnie. Tu gwint wewnŕtrzny nie na ca│ej d│ugoÂci, nie przelotowo gwintowana nakrŕtka. I znˇw, proporcjonalna gruboŠ Âcianki, podtoczenie dla wyjÂcia narzŕdzia na wiŕkszej d│ugoÂci bo gwintowanie wg przymiaru a nie z widokiem narzŕdzie, d│ugoŠ - g│ŕbokoŠ gwintu wiŕksza ni┐ na czŕÂci wkrŕcanej bo wczeÂniej ma siŕ oprzeŠ cz੠wkrŕcana "na powierzchniach czo│owych" ni┐ na dnie gwintu, I nie koniecznie musz▒ to byŠ _rury_ takie przewodowe,bez i z szwem itp.
Kolega B.Z pisze o przep│ywaj▒cym rurami medium. Nie zawsze musi tak byŠ, ┐e co tam p│ynie rur▒. Znane s▒ inne zatosowania. Np. rusztowania z rur, itp. Mog▒ byŠ te┐ skrŕcane, mo┐na sobie takie pomyÂleŠ. »e nie porŕczne to inna sprawa. Oczywista, ┐e zadanie postawione studentowi jest jako tam "prze- wydumane", ale samo po│▒czenie przy pewnej dozie wyobra╝ni daje siŕ nie tylko narysowaŠ ale i wykonaŠ.
OkreÂlenie "rura w rurze" jest ┐argonowym. Czŕsto u┐ywanym dla takich po│▒cze˝ i nie koniecznie dwu rur. Pozdrawiam Kolegˇw, W.Kr.
Add pictures here
Ôťľ
On 12 Kwi, 18:37, " snipped-for-privacy@gmail.com"

Witam
OczywiÂcie ┐e siŕ da cos takiego zrobic. Wkurzy│a mnie sytuacja ┐e biedny student otrzymuje tak niechlujnie przygotowane dane wejÂciowe ┐e najlepszy konstruktor sobie z tym nie poradzi a co dopiero student.Zawsze powtarzam ┐e praca konstruktora na pocz▒tku kazdego nowego projektu polega na przekonywaniu zleceniodawcy do przyjŕcia najkorzystniejszych dla niego danych wejsciowych. Kiedy sie to nie uda projekt ju┐ na starcie skazany jest na pora┐kŕ.Sa jednak pewne granice a zw│aszcza w stosunku do osˇb dopiero zaczynaj▒cych projektowanie. Pozdrawiam
Bogus│aw Zaj▒c
Add pictures here
Ôťľ