Ścianki szczelne

Mam pytanie o wzór na maksymalny moment w ściance obciążonej parciem gruntu. W "Fundamentowaniu" Dembickiego w II tomie na str. 66 jest taki wzór [8-36] ale jest chyba skopany bo ostatni człon

0,9428*(Kr)^-1/2*(suma)P^3/2 daje strasznie dużą wielkość. Proszę o radę.

td

Reply to
Jubiler1

Dnia 2005-04-22 10:11, Użytkownik Jubiler1 napisał:

A możesz wrzucić gdzieś skan całego schematu obliczeniowego? Łatwiej było by sprawdzić.

Reply to
Michal Grodecki

Użytkownik "Michal Grodecki" snipped-for-privacy@usk.pk.edu.pl.wytnij.to> napisał w wiadomości news:d4ac24$jdm$ snipped-for-privacy@galaxy.uci.agh.edu.pl...

Wysyłam na priv. td

Reply to
Jubiler1

Dnia 2005-04-22 10:31, Użytkownik Jubiler1 napisał:

Wrzuciłem na

ktoś jeszcze był zainteresowany.

A wzór 8.36 nie podoba mi się i to bardzo.

Jeżeli dobrze rozumiem (a pewny nie jestem bo niekonsekwencje w zapisie są spore) to: P - wypadkowa siła parcia na odcinku od naziomu do dna wykopu a - jej zagłębienie i wtedy z dwóch pierwszych członów dostaniesz wyrażenie P*l-P*a (suma jest z uwagi na możliwość działania wielu obciążeń) = P*(l-a) czyli moment zginający od parcia na odcinku od naziomu do dna wykopu. Czyli dotąd jest dobrze.

Kolejny człon nie pasuje mi z przyczyn jednostkowych - wychodzi z niego wartość niemianowana (Kr jest bezwymiarowe)*jednostka siły^1.5 a powinna wyjśc jednostka momentu. Chyba że 0.9428 ma jednostkę - ale to powinno być napisane.

Reply to
Michal Grodecki

Użytkownik "Michal Grodecki" snipped-for-privacy@usk.pk.edu.pl.wytnij.to> napisał w wiadomości news:d4aftv$e66$ snipped-for-privacy@galaxy.uci.agh.edu.pl...

Według mnie P jest to wypadkowa od naziomu aż do miejsca gdzie parcie równa się odporowi (sumacja po długości l). Wtedy pierwsze dwa człony powinny załatwiać cały moment a ten trzeci w ogóle nie wiem czego dotyczy. Dzięki za odpowiedź td

Reply to
Jubiler1