sieci 6kV - gdzie oprócz Polski

Witam

W Polsce dość powszechnie wykorzystuje się w przemyśle sieci o napięciu 6kV jako napięcie "końcowe" doprowadzane bezpośredni do odbiorów (głównie silników dużych mocy).

Interesuje mnie, czy w innych krajach jest ono także tak powszechnie wykorzystywane. Podejrzewam o to głównie dawne "demoludy" ale nie mam pewności, czy nie jest to regionalizm czysto Polski.

Wiecie coś o tym?

Jarek Mielczarek

Reply to
Jarek Mielczarek