Szukam książki

Dzień dobry
Pytałem na matematyce ale bez odzewu. Może ktoś z Państwa pomoże?
Poszukuję książki, książka była o liczbach. W sposób bardzo obrazowy były
opisane liczby od najmniejszych do gigantycznych. Przykład był zawsze
powiązany z jakimś zjawiskiem lub obiektem. Np. po ilu latach zniknie kamień
który będziemy głaskać ręką, lub dlaczego jeden człowiek nie poruszy Ziemi
mając nawet punkt podparcia, różnice w nazwach tych samych liczb w różnych
krajach (chodziło o miliony/biliony i różnicę pomiędzy Europą a Ameryką,
jako przykład były odszkodowania po pierwszej wojnie). Książkę czytałem na
przełomie lat 70/80 i przydała by się dla młodszego pokolenia :) Może ktoś
pamięta tytuł albo ma do sprzedania? W góóglownicy próbowałem różne frazy
ale bez skutku. O ile pamiętam wydanie, to było wielkości A4, twarda
okładka, dobry papier, kolorowe ilustracje.
Wojtek
Reply to
wowa
Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54f430b7$0$19315$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Może to Lilavati było?
Niestety nie, choć jest bardzo dobra. Tamta była bardziej skupiona na opisach liczb. Taki wykład o liczbach. Wojtek
Reply to
wowa
W dniu 2015-03-02 o 21:17, wowa pisze:
Ja też kojarzę tę książką, ale tytułu sobie nie przypomnę, bo ją w 80-tych latach jeszcze czytałem.
KP
Reply to
Krzysiek
W dniu 2015-03-02 o 21:17, wowa pisze:
Może któryś z nich "popełnił" taką książkę:
Krzysiek